ПРОФЕСІЙНИЙ КОНТЕКСТ НАВЧАННЯ ЯК БАЗОВА СКЛАДОВА ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ В УНІВЕРСИТЕТ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2307-4507.2023-29.141-146Анотація
Основне завдання фахової підготовки майбутнього вчителя фізики полягає не лише в його ознайомленні з сучасними методами, засобами та формами навчання у закладах загальної середньої освіти, а також вирішення ним ситуаційних завдань з фаху, які будуть мати місце у його майбутній професійній діяльності. Основою для вирішення даного завдання вбачаємо технологію контекстного навчання, яка полягає у максимальному залученні здобувачів вищої освіти до виконання тих завдань і ролей, які властиві їх майбутній професійній діяльності. Для цього необхідно забезпечити фахову готовність студентів до організації діяльності учнів на уроках фізики (ґрунтовні знання з різних розділів фізики, знання історії фізики, математична компетентність, обізнаність з системою шкільного фізичного експерименту та технікою і методикою його проведення) та розробити систему ситуаційних завдань, виконання яких передбачає виконання функцій учителя фізики у ЗЗСО. Така діяльність забезпечує розуміння реальних професійних ситуацій, має навчал ьний та професійний аспекти та дає змогу реалізувати зворотній зв’язок між викладачем і студентом, студентом і учнем.
Включення у навчальну діяльність здобувачів вищої освіти ситуаційних завдань з методики навчання фізики дозволяє поєднати таку діяльність з професійною і по своїй суті є квазіпрофесійною (квазі мето дич ною) діяльністю (квазі – від лат. quasi – якби, немов). Квазіпрофесійна діяльність передбачає відтворення умов і динаміки реального уроку ф ізики в аудиторних умовах. Така діяльність сприяє побудові майбутніми вчителями фізики власн ої педагогічної траєкторії, що в перспективі може розвитись до авторських педагогічних технологій.
Ключові слова: контекстне навчання, квазіпрофесійна діяльність, квазіметодична діяльн ість, майбутній вчитель фізики, фахова підготовка.