ЯКІСТЬ ЯК ФЕНОМЕН ОСВІТИ

Автор(и)

  • О. І. Ляшенко Академія педагогічних наук України, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2003-9.58-59

Анотація

Розкрито сутність категорії якості освіти як багатовимірної моделі соціальних норм і вимог до особистості, освітнього середовища, в якому відбувається її розвиток, та системи освіти, яка реалізує їх на певних етапах навчання. Проаналізовано основні її характеристики і показники, що характеризують освітній процес, його результат і систему освіти загалом. Подано опис моніторингу системи освіти як інструментарію менеджменту освіти, зокрема в управлінні її якістю.

In paper the essence of a category of quality of education as process, outcome and properties of an educational system is analyzed. The quality of education reflects the purposes, needs and social norms, which are advanced by a society as an educational ideal. It is a population of properties of educational process and its outcome, which should obey educational needs of the participants. The model of a system of quality educational monitoring is submitted and the functions its component on different levels.

Біографія автора

О. І. Ляшенко, Академія педагогічних наук України

доктор педагогічних наук, професор, дійсний член АПН України, головний вчений секретар АПН України

Посилання

Указ Президента України від 17 квітня 2002 року № 347 "Про Національну доктрину розвитку освіти". // Освіта України. — 23 квітня 2002 р. — № 33. — С. 4-6.

Закон України "Про загальну середню освіту". // Законодавство України про освіту. Збірник законів. — К.: Парламентське вид-во, 2002. — С. 51-71.

Закон України "Про вищу освіту". // Законодавство України про освіту. Збірник законів. — К.: Парламентське вид-во, 2002. — С. 112-155.

Європейський звіт про якість шкільної освіти. 16 показників якості. — (http://www.europa.eu.int/comm.edu-cation/indic/)

Селезнева Н.А. Качество высшего образования как объект системного исследования. // Материалы ХІ Всерос. науч.-метод. конф. "Проблемы качества образования". — Москва, Уфа, 2001. — С. 5-28.

Стрижов А.М. Понятие качества образовательной услуги в условиях рыночных отношений // Стандарты и мониторинг в образовании. — 1999. — № 3. — С. 47-50.

##submission.downloads##