ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИЙ АНАЛІЗ ВЗАЄМОЗВ'ЯЗКУ ДОСЛІДНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ З ПРОЦЕСАМИ ПРОДУКТИВНОГО МИСЛЕННЯ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2307-4507.2004-10.38-41Анотація
В статті здійснений психолого-педагогічний аналіз та з’ясовані взаємозв’язки структурних ланок двох процесів: дослідницької діяльності та продуктивного мислення людини. Обґрунтована необхідність розвитку продуктивного мислення учнів через систему навчальних задач дослідницького характеру.
This article contains psycho-pedagogical analysis and detected correlations of structure links of the two processes: that is, one of them being the research activities and another related to productive thinking of a man. The necessity of development of productive thinking of the students through the system of problems of research character is underlined.
Посилання
Вертгеймер М. Продуктивное мышление. Пер. с англ. — М.: Прогресс, 1987. — 336 с.
Волкова Н.Д. Дослідницька діяльність учнів при вивченні геометрії як засіб розвитку їх творчого мислення: Дис... канд. пед. наук. — К., 1972. — 203 с.
Габай Т.В. Учебная деятельность и ее средства. — М.: Изд. МГУ, 1988 - 254 с.
Галатюк Ю.М. Організація дослідницької роботи учнів під час вивчення фізики в старших класах середньої школи // Дис. канд. пед. наук. — К., 1988. — 156 с.
Жумаев Э.Э. Развитие творческого мышления учащихся в процессе решения геометрических задач: Дис. канд. пед. н-ук. — К, 1997. — 163 с.
Калмыкова З.И. Продуктивное мышление как основа обучаемости. — М.: Педагогика, 1981. — 200 с.
Коробова І.В. Розвиток дивергентного мислення учнів основної школи у навчанні фізики: Дис... канд. пед. нук. — К., 2000. — 184 с.
Лернер И.Я. Дидактические основы методов обучения.
— М.: Педагогика, 1981. — 186 с.
Лудченко А.А., Лудченко Я.А., Примак Т.А. Основы научных исследований: Учебное пособие. — К.: Знання, 2000. — 114 с.
Шадриков В.Д., Аксимова Н.П., Корнеева Е.Н. Познавательные процессы и способности в обучении. — М.: Просвещение, 1990. — 141 с.
Пономарев Я.А. Фазы творческого процесса // Исследование проблем психологии творчества. — М.: Педагогика, 1983. — 326 с.
Психологія навчання / За ред. Б.Ф.Баєва — К., Рад. шк., 1972. — 135 с.
Психологія: Підручник для педагогічних вузів / За ред. Г.С.Костюка — К.: Рад. шк., 1968. — 571 с.
Рибалко А.В., Галатюк Ю.М. Розвиток продуктивного мислення студентів технічних спеціальностей під час лабораторних занять з курсу загальної фізики // Вісник Чернігівського державного педагогічного університету. — 2004. — № 23. — 296 с., С.209-215.
Рибалко А.В. Впровадження системи дослідницьких задач в курсі фізики середньої школи // Сучасні технології в науці і освіті: Збірник наукових праць: В 3-х томах. — Кривий Ріг: Видавничий відділ КДПУ, 2003.
— Т. 2. — 144 с.
Семенець С.П. Розвиток продуктивного мислення учнів при вивченні алгебри і початків аналізу: Дис... канд. пед. наук. — К., 1998. — 223 с.
Філософський словник / За ред. В.І.Шинкарука — К.: Головна редакція УРЕ, 1986. — 800 с.
Фридман Л.М., Кулагина И.Ю. Психологический справочник учителя. — М.: Просвещение, 1991. — 288 с.
Якиманская И.С. Развивающее обучение. — М.: Педагогика, 1979. — 144 с.