ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИЙ АНАЛІЗ ВЗАЄМОЗВ'ЯЗКУ ДОСЛІДНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ З ПРОЦЕСАМИ ПРОДУКТИВНОГО МИСЛЕННЯ

Автор(и)

  • А. В. Рибалко Рівненський державний гуманітарний університет, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2004-10.38-41

Анотація

В статті здійснений психолого-педагогічний аналіз та з’ясовані взаємозв’язки структурних ланок двох процесів: дослідницької діяльності та продуктивного мислення людини. Обґрунтована необхідність розвитку продуктивного мислення учнів через систему навчальних задач дослідницького характеру.

This article contains psycho-pedagogical analysis and detected correlations of structure links of the two processes: that is, one of them being the research activities and another related to productive thinking of a man. The necessity of development of productive thinking of the students through the system of problems of research character is underlined.

Біографія автора

А. В. Рибалко, Рівненський державний гуманітарний університет

здобувач кафедри методики викладання фізики та хімії Рівненського державного гуманітарного університету, асистент кафедри загальної фізики Національного університету водного господарства та природокористування

Посилання

Вертгеймер М. Продуктивное мышление. Пер. с англ. — М.: Прогресс, 1987. — 336 с.

Волкова Н.Д. Дослідницька діяльність учнів при вивченні геометрії як засіб розвитку їх творчого мислення: Дис... канд. пед. наук. — К., 1972. — 203 с.

Габай Т.В. Учебная деятельность и ее средства. — М.: Изд. МГУ, 1988 - 254 с.

Галатюк Ю.М. Організація дослідницької роботи учнів під час вивчення фізики в старших класах середньої школи // Дис. канд. пед. наук. — К., 1988. — 156 с.

Жумаев Э.Э. Развитие творческого мышления учащихся в процессе решения геометрических задач: Дис. канд. пед. н-ук. — К, 1997. — 163 с.

Калмыкова З.И. Продуктивное мышление как основа обучаемости. — М.: Педагогика, 1981. — 200 с.

Коробова І.В. Розвиток дивергентного мислення учнів основної школи у навчанні фізики: Дис... канд. пед. нук. — К., 2000. — 184 с.

Лернер И.Я. Дидактические основы методов обучения.

— М.: Педагогика, 1981. — 186 с.

Лудченко А.А., Лудченко Я.А., Примак Т.А. Основы научных исследований: Учебное пособие. — К.: Знання, 2000. — 114 с.

Шадриков В.Д., Аксимова Н.П., Корнеева Е.Н. Познавательные процессы и способности в обучении. — М.: Просвещение, 1990. — 141 с.

Пономарев Я.А. Фазы творческого процесса // Исследование проблем психологии творчества. — М.: Педагогика, 1983. — 326 с.

Психологія навчання / За ред. Б.Ф.Баєва — К., Рад. шк., 1972. — 135 с.

Психологія: Підручник для педагогічних вузів / За ред. Г.С.Костюка — К.: Рад. шк., 1968. — 571 с.

Рибалко А.В., Галатюк Ю.М. Розвиток продуктивного мислення студентів технічних спеціальностей під час лабораторних занять з курсу загальної фізики // Вісник Чернігівського державного педагогічного університету. — 2004. — № 23. — 296 с., С.209-215.

Рибалко А.В. Впровадження системи дослідницьких задач в курсі фізики середньої школи // Сучасні технології в науці і освіті: Збірник наукових праць: В 3-х томах. — Кривий Ріг: Видавничий відділ КДПУ, 2003.

— Т. 2. — 144 с.

Семенець С.П. Розвиток продуктивного мислення учнів при вивченні алгебри і початків аналізу: Дис... канд. пед. наук. — К., 1998. — 223 с.

Філософський словник / За ред. В.І.Шинкарука — К.: Головна редакція УРЕ, 1986. — 800 с.

Фридман Л.М., Кулагина И.Ю. Психологический справочник учителя. — М.: Просвещение, 1991. — 288 с.

Якиманская И.С. Развивающее обучение. — М.: Педагогика, 1979. — 144 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2004-09-29