ДИДАКТИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНИХ ЗАДАЧ ЕТАЛОННОГО ХАРАКТЕРУ У НАВЧАННІ ФІЗИКИ СТАРШОКЛАСНИКІВ

Автор(и)

  • О. М. Семерня Кам’янець-Подільський державний університет, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2004-10.41-45

Анотація

В статті висвітлено особливості постановки та розв’язування експериментальних задач еталонного характеру на прикладі розділу “Основи механіки“ (9 клас).

Given clause is devoted to methodical features of statement and decision of experimental tasks on physics (9 classes).

Біографія автора

О. М. Семерня, Кам’янець-Подільський державний університет

магістр фізики, аспірант, асистент кафедри мето­дики викладання фізики і дисциплін технологічної освітньої галузі Кам’янець-Подільсь- кого державного університету

Посилання

Антипин И.Г. Экспериментальные задачи по физике в 6-7 классах. — М.: Просвещение, 1974. — 127 с.

Атаманчук П.С. Управління процесом навчально-пізнавальної діяльності. — Кам’янець-Подільський: К-ПДПІ, 1997. - 136 с.

Буров В.А. и др. Фронтальные экспериментальные задания по физике в 6-7 классах. - М.: Просвещение, 1981. - 112 с.

Грудинін Б. Домашні експериментальні завдання та спостереження за розвитком творчої активності учнів //Фізика та астрономія в школі. — 2002. — № 3. — С.38-41.

Давиденко А. Можливості експериментальних задач з фізики //Фізика та астрономія в школі. — 2003. — № 6. — С.27-30.

Давиденко А., Коршак Є. Експериментальні дослідження учнів у процесі вивчення фізики // Фізика та астрономія в школі. — 2001. — № 5. — С.8-10.

Єнін В.М., Савченко В.І. Єдиний підхід до вивчення хвильових властивостей світла // Зб. наук. праць К-П. держ. пед. універ.: Серія педагогічна: Дидактика природничо-математичних дисциплін та освітніх технологій. — К-П.: К-П. держ. пед. універс., інформ.-вид. відділ. — 1999. — Вип. 5. — С.125-138.

Знаменский П.А. Методика преподавания физики в средней школе: Пособие для учителя.— Л.: Учпедгиз, 1954. — 552 с.

Інструктивно-методичний лист про вивчення фізики у 2001/2002 навчальному році // Фізика та астрономія в школі. — 2001. — № 4. — С.2-8.

Каплун С., Мурашкін А. Домашні фізичні експерименти учнів за допомогою простих засобів // Фізика та астрономія в школі. — 2000. — № 4. — С.46-50.

Ланге В.Н. Экспериментальные физические задачи на смекалку. — М.: Наука, 1985. — 128 с.

Ляшенко О.І., Орищин Ю.М., Пірко І.Б. Нові навчальні дослідження при вивченні вільних механічних коливань // Зб. наук. праць К-П. держ. пед. універ.: Серія педагогічна: Дидактика природничо-математичних дисциплін та освітніх технологій. — К-П.: К-П. держ. пед. універс., інформ.-вид. відділ. — 1999. — Вип. 5. — С.163-168.

Межуєв В.І. Удосконалення шкільного фізичного експерименту засобами нових інформаційних технологій // Зб. наук. праць К-П. держ. пед. універ.: Серія педагогічна: Дидактика природничо-математичних дисциплін та освітніх технологій. — К-П.: К-П. держ. пед. універс., інформ.-вид. відділ. — 1999. — Вип. 5. — С.168-174.

Мошков С.С. Экспериментальные задачи по физике в средней школе. — М.: Учпедгиз, 1955. — 202 с.

Преподавание физики в 6-7 классах средней школы / Под ред. О.В.Перышкина. — М.: Просвещение, 1979. — 304 с.

Решение задач по физике: Практикум / Под общ. ред. Е.В.Коршака. — К.: Вища шк. Головное изд-во, 1986.

— 312 с.

Руденко М. Організація домашнього експерименту // Фізика та астрономія в школі. — 2000. — № 2. — С.33-36.

Семерня О.М. Впровадження елементів управління навчально-пізнавальною діяльністю учнів з фізики // Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського державного педагогічного університету: Серія педагогічна: Модель середньої фізичної освіти в умовах переходу на 12-річний термін навчання. — Коломия: ВПТ “ВІК”, 2001. — Вип. 7. — С.174-180.

Семерня О.М. Еталонний підхід у навчанні фізики: характерні особливості // Збірник наукових праць Ка-м’янець-Подільського державного університету: Серія педагогічна: Методологічні принципи формування знань учнів і професійних якостей майбутніх учителів фізики та астрономії. — Кам’янець-Подільський: Кам’янець-По-дільський державний університет, інформаційно-видавничий відділ, 2003. — Вип. 9. — С.44-46.

Семерня О.М. Методика використання еталонних вимірників якості знань студентів (учнів) // Актуальні проблеми викладання та навчання фізики у вищих освітніх закладах. Матеріали міжнародної науково-методичної конференції (Львів, 7-9 жовтня, 2002 р.). — Львів: Ліга-Прес, 2002. — С.128-130.

Семерня О.М. Особливості використання еталонних вимірників якості знань на уроках фізики // Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського державного педагогічного університету: Серія педагогічна: Дидактики дисциплін фізико-математичної та технологічної освітніх галузей. — Кам’янець-Подільський: Кам’я-нець-Подільський державний педагогічний університет, інформаційно-видавничий відділ, 2002. — Вип. 8.

— С.79-86.

Сергеев А.В. Становление и развитие истории методики преподавания физики в средней школе как научной дисциплины: Автореф. дисс. ... д-ра пед. наук. — Л., 1989. — 33 с.

Хорошавин С.А. Физический эксперимент в средней школе. — М.: Просвещение, 1988. — 173 с.

Чернецький І.С. Аналіз програмного комп’ютерного забезпечення курсу фізики та астрономії загальноосвітньої середньої школи // Збірник наукових праць Ка-м’янець-Подільського державного університету: Серія педагогічна: Методологічні принципи формування фізичних знань учнів і професійних якостей майбутніх учителів фізики та астрономії. — Кам’янець-Поділь-ський: Кам’янець-Подільський державний університет, інформаційно-видавничий відділ, 2003. — Вип. 9. — С.125-127.

Чінчой О. Розвиток науково-технічного мислення учнів під час розв’язування задач // Фізика та астрономія в школі. — 2003. — № 1. — С.51-53.

Шамаш СЯ. Домашние измерительные работы по физике. — М.: Просвещение, 1964. — 48 с.

Шишкін Г.О. Використання ЕОМ при вивченні кола змінного струму // Зб. наук. праць К-П. держ. пед. універ.: Серія педагогічна: Дидактика природничо-математичних дисциплін та освітніх технологій. — К-П.: К-П. держ. пед. універс., інформ.-вид. відділ. — 2000.

— Вип. 6. — С.213-218.

Якимчук Л. Фізичний експеримент простими засобами // Фізика та астрономія в школі. — 2003. — № 5. — С.4-7.

##submission.downloads##

Опубліковано

2004-09-29