НАВЧАННЯ ТВОРЧОСТІ ЯК ЕЛЕМЕНТ ПЕДАГОГІЧНОЇ ТЕХНОЛОГІЇ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2307-4507.2004-10.49-51Анотація
Виходячи з необхідності прищеплювати учням поряд з навичками логічного також навички евристичного мислення, використано методику відомого математика Д.Пойя та елементи теорії творчості А.Ґоральського для розв’язування задач з фізики. Дидактично це втілено у системі підготовчих завдань, що дає можливість формувати здатність до творчості та навчання творчості учнів на уроках.
Considering the necessity to foster euristic thinking in addition to logical thinking skills in educating schoolchildren, the methods of the famous mathematician D.Polya and elements of A.Goralsky’s creativity theories were used to solve problems of physics. Didactically this has been implemented in a system of preparatory tasks, which enables formation of creative ability and teaching of creativity to pupils during classes.
Посилання
Волошина А.К. Історико-методичний аналіз розвитку технології розв’язування фізичних задач у середній загальноосвітній школі”: Автор. дис.... канд. пед. наук: 130002. - К., 2001. - 18 с.
Горальський А. Теорія творчості. — Львів.: Каменяр, Warszawa: Universitas rediviva, 2002. — 144 с.
Горальський А. Правила тренінгу творчості: Методичний посібник. — Львів.: ВНТЛ, 1998. — 52 с.
Пойа Д. Математическое открытие. — М.: Наука, 1976.
— 448 с.
Пойа Д. Как решать задачу. — М.: Учпедгиз, 1961. — 207 с.
Пойа Д. Математика и правдоподобные рассуждения.
— М.: Наука, 1975. — 463 с.
Сисоєва С.О. Основи педагогічної творчості вчителя: Навч. посібник. — К.: ІСЛОУ, 1994. — 112 с.
Goralski А. Wzorce tworczosci (eseje filozoficzne i peda-gogiczne). — Warszawa: Scholar, 1998. — 113 s.
Klus-Staoska D. "Konstruowanie wiedzy w szkole". — Olsztyn: UWM, 2000. — 200 s.
Popek S. Kwestionariusz twyrczego zachowania. — Lublin: UMCS. — 2000. — 84 s.