ВИСВІТЛЕННЯ ОКРЕМИХ ВЛАСТИВОСТЕЙ ЕКЗОТИЧНИХ ЯДЕР В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ З ФІЗИКИ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2307-4507.2024-30.77-80Анотація
У статті розглянуто проблему підвищення рівня науковості курсу фізики у закладах загальної середньої та вищої освіти. Наголошено, що протягом останнього часу представники галузі фізичної освіти постійно піднімають питання щодо покращення стану вивчення фізики та ставлення до неї молоді, вносять відповідні пропозиції у напрямку розв’язання цієї важливої проблеми, але на державному рівні вона не розглядається і у список пріоритетних завдань удосконалення освітньої системи не вноситься. Тому викладачі фізики намагаються власними силами подолати ці негативні тенденції і роблять спроби заохотити студентів до вивчення фізики, але у деяких випадках усвідомлено спрощують зміст навчального матеріалу і не зупиняються на окремих питаннях, що призводить до порушення принципу науковості у викладанні курсу фізики. Запропоновано розглядати в освітньому процесі з фізики такі питання, які не входять до змісту підручників і посібників, але віддзеркалюють стан сучасної науки і дозволяють учням і студентам усвідомити важливість найсучасніших наукових досліджень. Наголошено на важливості ознайомлення студентів з окремими проблемами фізики екзотичних ядер, оскільки в подальшому дослідження у цій галузі здатні забезпечити розуміння не лише властивостей самих ядер, але й усього Всесвіту. Доведено, що сформувати у студентів поняття про екзотичні ядра можливо на цілком доступному рівні, розглядаючи елементи теорії екзотичних ядер після вивчення теми «Фізика елементарних частинок», оскільки на цьому етапі освітнього процесу студенти в достатній мірі забезпечені знаннями, необхідними для розуміння властивостей екзотичних ядер. Констатовано, що специфіка квантової фізики дозволяє на кожному етапі освітнього процесу формувати у студентів нові уявлення про структуру та властивості матерії, а також про методи дослідження, які постійно удосконалюються.
Ключові слова: освітній процес з фізики, фізика екзотичних ядер, принцип науковості курсу фізики.