АКТИВІЗАЦІЯ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ У ПРОЦЕСІ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2307-4507.2024-30.92-96Анотація
В статті здійснено теоретичний аналіз проблеми активізації пізнавальної діяльності здобувача вищої освіти в освітньому процесі при вивченні фізико-технологічних дисциплін; висвітлено умови успішного засвоєння навчального матеріалу. Проаналізовано роль самоосвіти і саморозвитку в активізації навчальнопізнавальної діяльності здобувачів вищої освіти. Викладачам необхідно здійснювати роботу, спрямовану на формування професійної готовності здобувачів вищої освіти, що означає розвиток у них бажання до пізнання нового, до розширення знань, до саморозвитку та самовдосконалення. Науково-педагогічні працівники закладу вищої освіти мають докласти зусилля для формування пізнавальної активності здобувачів вищої освіти, що сприятиме соціальному становленню майбутніх фахівців, їхньому саморозвитку та самореалізації. Звертається увага на важливість розвитку вміння проєктування навчального процесу в умовах швидких змін та на готовність вчителя до інновацій. Зазначено психологічні особливості забезпечення активності здобувачів вищої освіти на заняттях, підвищення знань та індивідуальної відповідальності за результати праці. Вказано на важливість та доцільність застосування технології активних форм навчання.
Ключові слова: активізація пізнавальної діяльності, мотивація, пізнавальний інтерес, інтелектуальні здібності, інтерактивні технології, освітній процес.