ФОРМУВАННЯ ФАХОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ТЕХНОЛОГІЙ В ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ХІМІЇ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2307-4507.2014-20.21-23Анотація
У статті обґрунтовано необхідність вивчання хімії (за професійним спрямуванням) майбутніми вчителями технологій. Зазначено низький рівень хімічних знань випускників середніх шкіл, що призводить до зниження рівня викладання хімії в педагогічному університеті. Це вимагає пошуку таких методичних прийомів навчання хімії, які б сприяли покращенню викладання хімії (за професійним спрямуванням) та підвищенню рівня хімічних знань майбутніх учителів технологій. Авторами запропоновані методичні прийоми навчання хімії, комплексне впровадження яких в навчальний процес призводить до підвищення рівня хімічних знань студентів інженерно-педагогічного інституту Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова, формуванню їх профільної компетентності вцілому.
Ключові слова: компетентність, вивчення хімії, учитель технологій.
В работе обоснована необходимость изучения химии (по профессиональному направлению) будущими учителя-
ми технологий. Отмечено низкий уровень химических знаний выпускников средних школ, что приводит к снижению уровня преподавания химии в педагогическом университете. Это требует поиска таких методических приемов обучения химии, которые бы способствовали улучшению преподавания химии (по профессиональному направлению) и повышению уровня химических знаний будущих учителей технологий. Авторами предложены методические приемы обучения химии, комплексное внедрение которых в учебный процесс приводит к повышению уровня химических знаний студентов инженерно-педагогического института Национального педагогического университета имени М.П. Драгоманова, формированию их профильной компетентности в целом.
Ключевые слова: компетентность, изучение химии, учитель технологий.
In this paper, the necessity of studying chemistry (for professional purposes) future teachers of technology. Specified low level chemical knowledge of high school graduates, leading to a decline in the teaching of chemistry at the Pedagogical University. This requires the search for such instructional techniques of teaching chemistry that facilitate the improvement of teaching chemistry (for professional purposes) and increasing chemical knowledge of future teachers of technology. The authors have proposed techniques of teaching chemistry, complex and their implementation in the learning process leads to an increase in students’ knowledge of chemical engineering and the Pedagogical Institute of the National Pedagogical University named after M. Drahomanova formation of their competence profile as a whole.
Key words: competence, learning chemistry, teacher technology.
Посилання
Кучменко О.М. Системний підхід до організації самостійної роботи в школі і педагогічному вузі / О.М. Кучменко, Л.Ю. Благодаренко // Педагогічні науки і збірник наукових праць Херсонського державного педагогічного університету. - Херсон і Айлант, 2000. - Вип. 1З. - С. 134-13B.
Кучменко О.М. Концептуальні відмінності у підготовці педагогічних кадрів в умовах традиційного та особистіс-но орієнтованого навчання / О.М. Кучменко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія № З. Педагогічні наукиі реалії та перспективи і збірник наукових праць. - К. і НПУ імені М.П. Драгоманова, 2012. - Вип. 34. - С. B1-BB.
Кучменко О.М. Організація самостійної роботи студентів педагогічних університетів з використанням нових інформаційних технологій / О.М. Кучменко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія № 3. Фізика і математика у вищій і середній школі і збірник наукових праць. - К. і НПУ імені М.П. Драгоманова, 2010. - Вип. З. - С. 19З-202.
Касперський А.В. Попереднє тестування рівня знань учнів та студентів як засіб вдосконалення методики виконання педагогічного дослідження / А.В. Касперський, О.М. Куч-менко // Вісник і збірник наукових статей Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. - К. і НПУ імені М.П. Драгоманова, 2003. - Вип. З. - С. 1З0-1З2.
З. Касперський А.В. Удосконалення системи контролю знань при виконанні лабораторного практикуму / А.В. Касперський, О.М. Кучменко // Наука і сучасність і збірник наукових праць Національного педагогічного університету імені М.П. Дра-гоманова. - К. і Логос, 1999. - Вип. 2. - Ч. 2. - С. 49^B.