ДЕДУКТИВНИЙ МЕТОД АНАЛІЗУ СИСТЕМИ ПРИНЦИПІВ ДИДАКТИКИ ФІЗИКИ

Автор(и)

  • В. І. Нечет Запорізький національний університет, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2014-20.99-102

Анотація

У статті представлені результати досліджень системи принципів навчання фізики в загальноосвітній середній школі. Значна увага приділена аналізу проблеми генезису принципів дидактики. Доведено, що вони є найбільш загальними й істотними теоретичними знаннями особливостей доцільної дидактичної діяльності. По відношенню до існуючих практик навчання фізики дидактичні принципи виступають законами-ідеалами, які вказують напрямки та міру реформування цих практик. Теоретична дедукція системи принципів дидактики фізики включає наступні етапи досліджень: філософський аналіз загальної моделі особистості; аналіз структури мети освіти різних типів особистостей; аналіз системи загальних принципів предметного навчання; конкретизація системи принципів наукового навчання; дедукція системи принципів навчання фізики з урахуванням закономірностей розвитку фізичної науки.

Ключові слова: дидактика, принципи дидактики фізики.

В статье представлены результаты исследований системы принципов обучения физике в средней школе. Значительное внимание уделяется анализу проблемы генезиса принципов дидактики. Доказано, что они являются наиболее общими и существенными теоретическими знаниями особенностей целевой дидактической деятельности. По отношению к существующей практике обучения физике дидактические принципы выступают законами-идеалами, которые указывают направления и меру реформирования этой практики. Теоретическая дедукция системы принципов дидактики физики включает следующие этапы исследований: философский анализ общей модели личности; анализ структуры цели образования для различных типов личностей; анализ системы общих принципов предметного обучения; конкретизация системы принципов научного обучения; дедукция системы принципов обучения физике с учетом методологических знаний о закономерностях развития физической науки.

Ключевые слова: дидактика, принципы дидактики физики.

 

The article presents the results of investigations system principles of teaching physics at secondary high school. Considerable attention is paid to the analysis of the problems of Genesis of didactics. It is proved that they are the most common and significant theoretical knowledge features target didactic activity.

In relation to existing practices of learning physics didactic principles advocate laws and ideals that indicate directions and the measure reforming these practices. Theoretical deduction system principles of didactics of physics involves the following steps: a philosophical analysis of the general model of personality; analysis of the structure of the goal of education for different types of personalities; analysis of the index system of teaching general principles; application of the principles of scientific training; deductive systems principles of learning physics with regard the regularities of the development of physical science.

Key words: didactics, principles of didactics of physics.

Посилання

Нечет В.І. Основи теорії навчання фізики в загальноосвітній середній школі / В.І. Нечет. - Запоріжжя : АО «Мотор Січ», 1997. - 201 с.

Атаманчук П.С. Дидактика физики (основные аспекты) : монография / П.С. Атаманчук, П.И. Самойленко. - М. : Московский государственный университет технологий и управления, РИО, 2006. - 245 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2014-12-15