ПРОЕКТНО-ДОСЛІДНИЦЬКА КОМПЕТЕНТНІСТЬ, ФОРМОВАНА ЗАСОБАМИ ФІЗИКИ, ЯК ЯКІСТЬ МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ АГРАРНОГО ПРОФІЛЮ

Автор(и)

  • М. О. Роздобудько Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2014-20.154-156

Анотація

У статті виділені основні вимоги до підготовки фахівця сільськогосподарської галузі в умовах інноваційного освітнього середовища, проаналізовані погляди, і конкретні підходи сучасної української і зарубіжної педагогіки відносно впровадження компетентносного підходу в процесі навчання. Висвітлені можливості формування проектно-дослідницької компетентності на прикладі вивчення фізики. Розглянуто механізм формування, в процесі навчання майбутніх фахівців аграрного профілю однієї з найважливіших професійних компентностей - проектно-дослідницької. Здійснена класифікація проектів і їх розділення за типологічною ознакою. На основі аналізу різних літературних джерел зроблено розмежування і диференціацію понять: діяльності, дослідницької діяльності, навчального дослідження. Виділені деякі аспекти успішної дослідницької діяльності на заняттях з фізики. На основі аналізу видів діяльності сформульовано поняття проектно-дослідницької діяльності, і виділена її структура.

Ключові слова: Компетентність, проект, дослідження, діяльність, процес.

В статье выделено основные требования к подготовке специалиста сельскохозяйственной отрасли в условиях инновационной образовательной среды, проанализированы взгляды, и конкретные подходы современной украинской и зарубежной педагогики относительно внедрения компетентносного подхода в процесс обучения. Освещены возможности формирования проектно-исследовательской компетентности на примере изучения физики. Рассмотрен механизм формирования, в процессе обучение будущих специалистов аграрного профиля одной из важнейших профессиональных компентностей - проектноисследовательской. Осуществлена классификация проектов и их разделения по типологическому признаку. На основе анализа разных литературных источников сделано разграничение и дифференциация понятий: деятельности, исследовательской деятельности, учебного исследования. Выделены некоторые аспекты успешной исследовательской деятельности на занятиях по физике. На основе анализа видов деятельности сформулировано понятие проектно-иследовательской компетентности, и выделена ее структура.

Ключевые слова: Компетентность, проект, исследование, деятельность, процесс.

The article deals with the main requirements of specialist’s preparation in the field of agriculture in the conditions of the innovative educational environment, the views and concrete approaches of modern Ukrainian and foreign pedagogic are analyzed in relation to the introduction of the competence approach in the course of training. The possibilities of formation the design and research competence are illustrated on the example of physics studying. The formation mechanism is studied in the course of training in future experts of the agricultural profile as one of the most important professional design and research competence. The classification of projects and their division into typological sign is fulfilled. The delimitation and differentiation of concepts such as activity, research activity, and educational research are based on the analysis of various references. Some aspects of successful research activity in physics are distinguished. The concept of design and research activity is formulated on the base of the analysis of kinds of activity, and distinguished its structure.

Key words: competence, project, research, activity, process.

Посилання

Делор Ж. Образование: сокрытое сокровище : [доклад Международной комиссии по образованию для XXI века, представленный ЮНЕСКО. Осн. положения] / Ж. Делор. -Париж : ЮНЕСКО, 1996. - 15 с.

Полат Е.С. Метод проектів. - Режим доступу: http://distant. ioso.ru/project/meth%20project/metod%20pro.htm

Словарь педагогического обихода / [ред. Л.М. Лузиной]. -Псков : ПГПИ, 2001. - 92 с.

Ожегов С.И. Словарь русского языка / [авт. состав. С.И. Ожегов]. - М. : Рус. язык, 1987. - 750 с.

Енциклопедія освіти / [ред. В.Г. Кремень]. - К. : Юрінком Інтер, 2008. - 1040 с.

Кринецкий И.И. Основы научных исследований / И.И. Кри-нецький. - К. : Вища школа, 1981. - 208 с

Обухов А. Развитие исследовательской деятельности учащихся / А. Обухов // Народное образование. - N° 2. - 2004. - С. 148.

Равен Дж. Педагогическое тестирование : проблемы, заблуждения, перспективы / Дж. Равен ; [пер. с англ. Турчаниновой Ю.И., Гусинского Э.Н]. - М. : Когито-Центр, 1999. - 144 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2014-12-15