МЕТОДИ І ЗАСОБИ НАВЧАННЯ ФІЗИКИ У МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ХІМІЇ І БІОЛОГІЇ

Автор(и)

  • А. М. Сільвейстр Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2014-20.161-165

Анотація

В статті проаналізовано та обґрунтовано методи і засоби навчання фізики у майбутніх учителів хімії і біології педагогічних університетів. Встановлено, що для побудови ефективного навчального процесу з курсу фізики викладач ВНЗ повинен мати широкі знання і вміння не тільки в галузі фізики, а й в галузі методики її викладання, педагогіки вищої школи та психології. Звичайно, викладач оперуючи отриманими знаннями із вище перерахованих дисциплін має можливість більш доцільно підібрати відповідні методи і засоби навчання. Від правильного вибору методу та засобу навчання залежить не тільки якість знань, але і забезпечується системність і послідовність у викладанні дисциплін, зокрема, фізики. Звертається також увага на появу принципово нових засобів навчання, які здатні формувати навчальне середовище на базі інформаційних технологій (мультимедіа) і сьогодні є одними із істотних показників у ефективності навчання.

Ключові слова: методи та засоби навчання, навчальний процес, навчальна діяльність, фізика. фізичні знання, програмний засіб, майбутні учителі, педагогічний університет.

В статье проанализированы и обоснованы методы и средства обучения физике у будущих учителей химии и биологии педагогических университетов. Установлено, что для построения эффективного учебного процесса по курсу физики преподаватель вуза должен иметь широкие знания и умения не только в области физики, но и в области методики ее преподавания, педагогики высшей школы и психологии. Преподаватель оперируя полученными знаниями с перечисленных дисциплин имеет возможность более целесообразно подобрать соответствующие методы и средства обучения. От правильного выбора методов и средств обучения зависит не только качество знаний, но и обеспечивается системность и последовательность в преподавании дисциплин, в частности, физики. Обращается также внимание на появление принципиально новых средств обучения, которые способны формировать учебную среду на базе информационных технологий (мультимедиа) и сегодня являются одними из существенных показателей в эффективности обучения.

Ключевые слова: методы и средства обучения, учебный процесс, учебная деятельность, физика. физические знания, программное средство, будущие учителя, педагогический университет.

The paper analyzed and proved methods and means of training future teachers of physics chemistry and biology teaching universities. It was established that for an effective learning process of university lecturer of physics must have extensive knowledge and skills not only in physics but also in methods of teaching, pedagogic and psychology. Of course, the teacher in terms of knowledge obtained from the above disciplines has the ability to be more appropriate to choose appropriate methods and teaching aids. The correct choice of methods and means of training depends not only on the quality of knowledge, but also ensured consistency and continuity in the teaching of subjects, including physics.

The article also drawn attention to the emergence of innovative learning tools that are able to form a learning environment based on Information Technology (multimedia) and today is one of the significant indicators of the effectiveness of training.
Key words: methods and tools for learning, learning process, learning activities, physics. physical knowledge, software, future teachers, Pedagogical University.

Посилання

Алексюк А.М. Педагогіка вищої освіти України: Історія. Теорія : підручник для студентів, аспіратів та молодих викладачів вищих навчальних закладів / А.М. Алексюк. - К. : Либідь, 1998. - 558 с.

Архангельский С.И. Лекции по теории обучения в высшей школе / С.И. Архангельский. - М. : Высшая школа, 1974. -384 с.

Бушок ГФ. Науково-методичні основи викладання загальної фізики / Г.Ф. Бушок, Б.С. Колупаєв. - Рівне : Діва, 1999. - 410 с.

Малафіїк І.В. Дидактика : навчальний посібник / І.В. Ма-лафіїк. - К. : Кондор, 2005. - 397 с.

Методика навчання фізики у старшій школі : навчальний посібник / В.Ф. Савченко, М.П. Бойко, М.М. Дідович та ін. ; за ред. В.Ф. Савченка. - К. : Академія, 2011. - 296 с.

Ортинський В.Л. Педагогіка вищої школи : навч. посіб. [для студ. вищ. навч. закл.] / В.Л. Ортинський. - К. : Центр учбової літератури, 2009. - 472 с.

Основи педагогічної майстерності. (Конспект лекцій) : навчальний посібник для студентів освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр» спеціальності «Фізика» вищих навчальних педагогічних закладів освіти / автори-ук-ладачі: В.Ф. Заболотний, А.М. Сільвейстр, М.О. Моклюк. -Вінниця : ПП «ТД «Едельвейс і К», 2011. - 434 с.

Пожарская Д.А. Средства ИКТ на уроках физики / Д.А. Пожарская // Успехи современного естествознания. - 2013. -№10. - С.36-37.

Полєщук І.Ф. Методи активного навчання - один із шляхів удосконалення педагогічного процесу у ВНЗ / І.Ф. Полєщук // Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: Педагогіка і психологія. - Вінниця : Діло, 2007. -Вип. 20. - С. 30-34.

Ракова Н.А. Педагогика современной школы : учебно-методическое пособие / Н.А. Ракова, И.Е. Керножицкая. - Витебск : Из-во УО «ВГУ им. П.М. Машерова», 2009. - 215 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2014-12-15