ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНІ ШЛЯХИ В РЕАЛІЗАЦІЇ ЗАВДАНЬ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИКИ ПРИ ПРОВЕДЕННІ ЛАБОРАТОРНОГО ПРАКТИКУМУ В КУРСІ ЗАГАЛЬНОЇ ФІЗИКИ (РОЗДІЛ «МЕХАНІКА»)

Автор(и)

  • С. В. Мохун Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2014-20.205-209

Анотація

Навчання у фізиці тісно пов’язується із застосуванням фізичного експерименту як демонстраційного, так і лабораторного. Лабораторний фізичний практикум займає важливе місце в загальній системі університетської підготовки бакалаврів, спеціалістів, магістрів. Він є невід’ємною частиною курсу фізики і відіграє головну роль в ознайомленні студентів з експериментальними основами фундаментальних фізичних законів і явищ.

У статті розглядаються особливості проведення лабораторного практикуму з загальної фізики (розділ «Механіка») для студентів педагогічних закладів та як приклад наведено основні аспекти проведення лабораторного практикуму в Тернопільському національному педагогічному університеті імені Володимира Гнатюка. Проведено аналіз останніх публікацій та досліджень та вказано основні переваги лабораторного практикуму, порівняно з іншими видами аудиторної навчальної роботи.

Ключові слова: лабораторний практикум, фізичний експеримент, практичні вміння і навички.

Обучение физике тесно связано с применением физического эксперимента как демонстрационного, так и лабораторного. Лабораторный физический практикум занимает важное место в общей системе университетской подготовки бакалавров, специалистов, магистров. Он является неотъемлемой частью курса физики и отыгрывает важную роль в ознакомлении студентов с экспериментальными основами фундаментальных физических законов и явлений.

В статье рассматриваются особенности проведения лабораторного практикума из общей физики (раздел «Механика») для студентов педагогических заведений и как пример приведены основные аспекты проведения лабораторного практикума в Тернопольском национальном педагогическом
университете имени Владимира Гнатюка. Проведен анализ последних публикаций и исследований и указано основные преимущества лабораторного практикума по сравнению с другими видами аудиторной учебной работы.

Ключевые слова: лабораторный практикум, физический эксперимент, практические умения и навыки.

Learning physics is closely associated with physical experiment as a demonstration and laboratory. Laboratory of Physics workshop occupies an important place in the overall system of university bachelors, specialists and masters. It is an integral part of physics and plays a major role in familiarizing students with the experimental basis of fundamental physical laws and phenomena.

The author of the article demonstrates the peculiarities of the conduction of the laboratory work of Physics (chapter «Mechanics») for students of the higher educational establishments. The principal aspects of the conduction of the laboratory work in Ternopil Volodymyr Gnatyuk National Pedagogical University are offered as an example. An analysis of recent publications and research, and are the main benefits of laboratory work, compared with other types of practical work.

Key words: laboratory practical work, physical experiments, practical qualities and skills.

Посилання

http://archive.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/vchu/ped/ 2011_211_2/К211-2р109-117.раі'

Мохун С.В. Загальна фізика. Механіка. Лабораторний практикум : навч. посібн. - Тернопіль : ТНПУ 2012. - 147 с.: іл.

Загальна фізика. Лабораторний практикум : навч. посібник / за заг. ред. І.Т. Горбачука. - К. : Вища шк., 1992. - 509 с.: іл.

Практикум по физике. Механика : учеб. пособие для студентов вузов / под ред. А.Д. Гладуна. - М. : Высш. шк., 1990. -111 с.: ил.

http://elrn.fizmat.tnpu.edu.ua/course/view. php?id=650

##submission.downloads##

Опубліковано

2014-12-15