ДИДАКТИЧНІ ІГРИ ЯК ЗАСІБ АКТИВІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ ПРИРОДНИЧО-НАУКОВИХ ДИСЦИПЛІН У МЕДИЧНОМУ КОЛЕДЖІ

Автор(и)

  • Н. В. Остапович Національний медичний університет імені О. О. Богомольця, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2014-20.215-218

Анотація

Стаття присвячена проблемі розроблення дидактичних ділових та інтелектуальних ігор та їх використання для навчання майбутніх медичних працівників природничо-наукових дисциплін. На основі аналізу теоретичних джерел обґрунтовано доцільність використання даного типу освітніх технологій саме у підготовці майбутніх медичних працівників на рівні коледжу в процесі навчання фізики, основ біофізики та медичної апаратури. На прикладі впровадження у власну викладацьку практику автора сценаріїв дидактичних ігор «Пентагон» та «Помилленіум», а також проекту з використанням ділової гри при вивченні шумових та електромагнітних явищ, продемонстровано ефективність поєднання їх навчальної, розвивальної та виховної функції та активізації пізнавальної діяльності студентів вищих медичних навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації.

Ключові слова: дидактична гра; інтелектуальна гра; ділова гра; природничо-наукові дисципліни.

Статья посвящена проблеме разработки дидактических деловых и интеллектуальных игр и их использования для обучения будущих медицинских работников естественнонаучным дисциплинам. На основе анализа теоретических источников обоснована целесообразность использования данного типа образовательных технологий именно в подготовке будущих медицинских работников на уровне кол

леджа в процессе обучения физике, основам биофизики и медицинской аппаратуры. На примере внедрения в собственную преподавательскую практику автора сценариев дидактических игр «Пентагон» и «Помиллениум», а также проекта с использованием деловой игры при изучении шумовых и электромагнитных явлений, продемонстрирована эффективность сочетания их обучающей, развивающей и воспитательной функции и активизации познавательной деятельности студентов высших медицинских учебных заведений I-II уровней аккредитации.

Ключевые слова: дидактическая игра; интеллектуальная игра; деловая игра; естественно-научные дисциплины.

The article deals with the problem of elaboration of didactic business and intellectual games and their use for teaching
of the future medical workers in natural sciences. Based on the analysis of theoretical sources the demand for the use of this kind of educational technologies exactly in training of the future medical workers on the level of the college in course of study of physics, foundations of biophysics and medical devices has been proved. Based on the example of the introduction into the own pedagogical practice of the author of the scenarios of didactic games «Pentagon» and «Mistakes Millennium», as well as of the project with the use of the business game by studying the noise and electromagnetic phenomena, the efficiency of combination of their teaching, developing and educational functions and activation of the cognitive activity of students at the institutions of higher education with the 1st-2nd accreditation level has been demonstrated.

Key words: didactic game; intellectual game; business game; natural sciences.

Посилання

Куліш І.М. Чи потрібно студенту гратися? / І.М. Куліш // Гуманітарні науки. - 2001. - № 2. - С. 112-116.

Лопушанський Я.Й. Збірник задач і запитань з медичної і біологічної фізики : навчальний посібник / Я.Й. Лопушанський. - 3-є вид., доп. та випр. - Вінниця : Нова книга, 2010. - 584 с.

Макаров В .І. Нетрадиційні форми виховної роботи з студентською молоддю / В.І. Макаров. - К. : Навчально-методичний центр УКОО Освіта, 2005. - 112 с.

Манолова Є.П. Ділова клінічна гра як спосіб активного засвоєння навичок професійної діяльності майбутнього лікаря / Є.П. Манолова, І.Б. Єршова, М.В. Воронов // Український медичний альманах. - 2004. - Т. 7. - № 3. - С. 84-85.

Остапович Н.В. Ігрова діяльність як дидактична технологія у навчанні медичної та біологічної фізики / Н.В. Остапович // Актуальні проблеми сучасної медицини : вісник Української медичної стоматологічної академії. - Полтава, 2012. - Вип. 3 (39). - Т.12. - С. 189-192.

Остапович Н.В. Використання дидактичних інтелектуальних ігор у навчанні медичної та біологічної фізики / Н.В. Остапович // Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна. - Кам’янець-Подільський, 2012. - Вип. 18. - С. 176-179.

Пометун О.І. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання / О .І. Пометун, Л.В. Пироженко. - К., 2003. - 192 с.

СтучинськаН.В.Вивченнядисциплінифізико-математичного циклу у медичних університетах: відбір змісту та структу-рування навчального матеріалу / Н.В. Стучинська // Молодь і ринок. - 2006. - № 4(19). - С. 38-45.

Стучинська Н.В. Методика використання рольової гри у курсі медичної та біологічної фізики / Н.В. Стучинська, Н.В. Остапович // Наукові записки. - Серія: Педагогічні науки. - Кіровоград : РВВ КДПУ ім. Винниченка. - 2012. -Вип. 108. - Ч. 2. - 288 с. - С. 124-129.

Ушинский К.Д. Собрание сочинений : в 6 т. / К.Д. Ушинс-кий. - М., 1969. - Т. 5. - С. 27.

Химинець В.В. Інноваційна освітня діяльність / В.В. Хими-нець. - Тернопіль: Мандрівець, 2009. - 360 с.

Чалий О.В. Медична і біологічна фізика / Чалий О.В., Агапов Б.Т., Цехмістер Я.В. та ін.. - К. : Книга плюс, 2005. -760 с.

Щербань П.І. Навчально-педагогічні ігри та їх роль у підготовці майбутніх вчителів / П.І. Щербань. - К. : Рад. шк., 1986. - 178 с.

Ягоднікова В.В. Інтерактивні форми і методи навчання / В.В. Ягоднікова // Інтерактивні вправи та ігри. - Х. : Основа, 2010. - С.85-142.

##submission.downloads##

Опубліковано

2014-12-15