ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ - УМОВА ГАРМОНІЗАЦІЇ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО ТА ЕМОЦІЙНОГО ФАКТОРІВ НАВЧАННЯ

Автор(и)

  • В. Є. Берека Хмельницький національний університет, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2014-20.243-245

Анотація

У статті розглядаються актуальні проблеми використання інформаційних технологій у процесі здобуття вищої освіти. Визначено фактории, які слід враховувати під час використання інформаційних технологій в навчальному процесі. Описано різні методи навчання, які сприяють формуванню гармонійної та інтелектуальної особистості студента. З’ясовано шляхи впорядкованої сукупності взаємопов’язаних організаційно-правових, соціально-економічних, навчально-модульних, виробничих та управлінських процесів, спрямованих на задоволення освітніх, інформаційних, обчислювальних і телекомунікаційних потреб учасника навчально-виховного процесу.

Встановлено умови, що забезпечують інформатизацію освіти (професійна підготовка майбутніх фахівців нової формації, створення потужної інформаційної інфраструктури у вищих навчальних закладах, упровадження Інтернет-технологій, електронного навчання, комунікаційних мереж) та вимоги до учасників навчально-виховного процесу.

Автором подано перелік інформаційних технологій, які забезпечують формування позитивного, інтелектуального та емоційного стану під час використання інформаційних технологій. Основна увага акцентується на створення «електронного портфоліо студента».

Ключові слова: вища освіта; гармонізація; емоційний фактор; інтелектуальний фактор; інформаційні технології навчання.

В статье рассматриваются актуальные проблемы использования информационных технологий в процессе получения высшего образования. Определены фактории, которые следует учитывать при использовании информационных технологий в учебном процессе. Описаны различные методы обучения, которые способствуют формированию гармоничной и интеллектуальной личности студента. Выяснено пути упорядоченной совокупности взаимосвязанных организационно-правовых, социальноэкономических, учебно-модульных, производственных и управленческих процессов, направленных на удовлетворение образовательных, информационных, вычислительных и телекоммуникационных потребностей участника учебновоспитательного процесса.

Установлены условия, обеспечивающие информатизацию образования (профессиональная подготовка будущих специалистов новой формации, создания мощной информационной инфраструктуры в вузах, внедрения Интернет - технологий, электронного обучения, коммуникационных сетей) и требования к участникам учебно-воспитательного процесса.

Автором представлен перечень информационных технологий, обеспечивающих формирование положительного, интеллектуального и эмоционального состояния при использовании информационных технологий. Основное внимание акцентируется на создание «электронного портфолио студента».

Ключевые слова: высшее образование; гармонизация; эмоциональный фактор; интеллектуальный фактор; информационные технологии обучения.

This paper deals with topical issues of information technology using of higher education. Definite factors, that should be taken into account during the use of information technologies in the classroom have been determined. The different teaching methods that facilitate the formation of a coherent and intelligent individuality of the student have been described Ways of ordered set of interrelated organizational-legal, social-economical, educational-modular, production and management processes, that are aimed to meet the educational, informational, computing and telecommunication needs of members of the educational process have been clarified.

The conditions, that ensure the computerization of education (professional training of future professionals of the new formation, creating of powerful information infrastructure in higher education, the introduction of Internet technologies, elearning, communication networks) and the requirements to the participants of the educational process have been defined.

The list of information technologies that ensure the formation of a positive, intellectual and emotional state during the use of information technology has been given by the author. The main attention has been focused on the creation of «electronic student portfolio».

Key words: higher education; harmonization; emotional factor; intellectual factor; information technology training.

Посилання

Биков В.Ю. Інформатизація загальноосвітньої і професійно-технічної школи України: концептуальні засади і пріоритетні напрямки / В.Ю. Биков // Професійна освіта: педагогіка і психологія. Польсько-український журнал. - Ченстохова-Київ. - 2003. - Вип. IV. - C. 501-514.

Великий тлумачний словник сучасної української мови / укладач і голов. ред. В. Т. Бусел. - К.; Ірпінь : ВТФ «Перун», 2001. - 1440 с.

Вища освіта і Болонський процес : навч. посіб. / за ред. В.Г. Кременя ; автор. кол.: М.Ф. Степко, Я.Я. Болюбаш, В.Д. Шинкарук, В.В. Грубіянко, 1.1. Бабиш. - Тернопіль : Навчальна книга - Богдан, 2004. - 384 с.

Гуревич Р.С. Інформаційно-комунікативні технології як чинник використання інтерактивних технологій навчання в освітньому процесі / Р.С. Гуревич // Проблеми освіти у Польщі та в Україні в контексті процесів глобалізації та євроінтеграції : зб. матеріалів Міжн. науково-практичної конференції. - 2224 квітня 2009 р. Київ-Житомир / за ред. В. Кременя, Т. Ле-вовицького, С. Сисоєвої. - К. : КІМ, 2009. - С. 217-225.

Коваль Т.І. Інформаційні технології у педагогічній діяльності викладача вищого навчального закладу / Т.І. Коваль // Неперервна педагогічна освіта: сучасні парадигми та технології їх реалізації : мат. виїзн. засід. наукової школи з проблем творчості і технологій у неперервній професійній освіті (Хмельницький, 14-16 травня 2009) : наукове видання / за ред. С.О. Сисоєвої. - Хмельницький, 2009. - С. 38-61.

Полат Е.С. Общие требования к электронному учебнику созданному на базе Интернет-технологий [Електронний ресурс] / Е.С. Полат, А.Е. Петров. - Режим доступу: http:// www.ioso/ru/distant/library/publication/5/htm/. - Заголовок з екрану.

Професійна освіта в зарубіжних країнах: порівняльний аналіз : (монографія) / за ред. Н.Г. Ничкало, В.О. Кудіна. -2-е вид., доп. - Черкаси : Вибір, 2002. - 322 с.

Сисоєва С.О. Створення і впровадження електронних навчальних засобів: теоретичний аналіз проблеми (Частина I) / С.О. Сисоєва // Неперервна професійна освіта. - 2005. - Вип.3-4. - С. 78-85.

Сисоєва С.О. Створення і впровадження електронних навчальних засобів: теоретичний аналіз проблеми (Частина II) / С.О. Сисоєва // Неперервна професійна освіта. - 2006. - Вип.1-2. - С. 124-131.

Тлумачний словник української мови : понад 12600 статей (близько 40000 слів) / за ред. д-ра філологічних наук, проф.. В.С. Комашника. - Х. : Прапор, 2002. - 992 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2014-12-15