ПІДВИЩЕННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ СПРЯМОВАНОСТІ НАВЧАННЯ ЗАВДЯКИ ВИКОРИСТАННЮ ЕЛЕКТРОННИХ СИСТЕМ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ

Автор(и)

  • О. В. Бордюг Подільський державний аграрно-технічний університет, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2014-20.250-252

Анотація

У статті розглядається використання потужного інструменту з арсеналу інформаційно-комунікаційних технологій -систем штучного інтелекту. Застосування яких у навчальному процесі вищої школи дозволить покращити професійну спрямованість та компетентність студента як майбутнього фахівця. Відмічено особливо перспективний напрямок у спектрі інформаційних технологій, це комп’ютеризовані системи штучного інтелекту, а саме їх різновид - експертні системи. В статті проаналізовано методологічну основу експертної діяльності, та на прикладі застосування експертної системи на виробництві, було запропоновано алгоритм вирішення виробничих завдань за допомоги експертних систем. Результатом педагогічного дослідження із впровадження в навчальний процес інтелектуальних навчальних систем, стало підсилення емоційного сприйняття навчальної інформації; підвищення мотивації навчання за рахунок можливості самоконтролю, індивідуального, диференційованого підходу до кожного студента; розвиток процесів пізнавальної діяльності; створення умов для формування вмінь самостійного надбання знань.

Ключові слова: штучний інтелект, інформаційно-комунікаційні технології, професійне навчання, компетентність студента.

В статье рассматривается использование мощного инструмента из арсенала информационно-коммуникационных технологий - систем искусственного интеллекта. Применение которых в учебном процессе высшей школы позволит улучшить профессиональную направленность и компетентность студента как будущего специалиста. Отмечено особенно перспективное направление в спектре информационных технологий, это компьютеризированные системы искусственного интеллекта, а именно их разновидность - экспертные системы. В статье проанализировано методологическую основу экспертной деятельности, и на примере применения экспертной системы на производстве, было предложено алгоритм решения производственных задач с помощью экспертных систем. Результатом педагогического исследования по внедрению в учебный процесс интеллектуальных обучающих систем, стало усиление эмоционального восприятия учебной информации; повышение мотивации обучения за счет возможности самоконтроля, индивидуального, дифференцированного подхода к каждому студенту; развитие процессов познавательной деятельности; создание условий для формирования умений самостоятельного приобретения знаний.

Ключевые слова: искусственный интеллект, информационно-коммуникационные технологии, профессиональное обучение, компетентность студента.

This article discusses the use of a powerful tool in the arsenal of information and communication technologies - artificial intelligence systems. Their application in higher education programs is certain to improve career orientation and competence in students as future professionals. A particularly promising area is noted in the spectrum of information technology, namely computerized artificial intelligence, in particular its subdivision - expert systems. The paper analyzes the methodological basis of the expert systems and their application in production and suggests an algorithm for solving production issues with 

expert systems. Pedagogical research concerning the implementation of intelligent tutoring systems in the learning process resulted in the enhanced emotional perception of the programs taught; motivation to learn through self-control; individual, differentiated approach to each student; development of cognitive
activity processes; creation of conditions conducive to the development of skills for independent acquisition of knowledge.

Key words: artificial intelligence, information and communication technology, vocational training, student competence.

 

Посилання

Атаманчук П.С. Інноватики компетентнісно-світоглядного виміру в підготовці майбутнього вчителя фізики / П.С. Атаманчук // Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна. - Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2011. - Вип. 17. - С. 5-9.

Бордюг О.В. Професійна спрямованість - важлива складова успішного навчання майбутнього фахівця аграрно-технічної галузі / О.В. Бордюг, Л.Ю. Збаравська // Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна. - Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2011. - Вип. 17. - С. 88-91.

Інформаційні технології та моделювання бізнес-процесів. Експертні системи [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://pidruchniki.ws/10811007/informatika/ekspertni_sistemi

##submission.downloads##

Опубліковано

2014-12-15