СЬОГОДНІШНІ МОЖЛИВОСТІ ВИВЧЕННЯ ПИТАНЬ, ЯКІ ПОВ’ЯЗАНІ З БЕЗПЕКОЮ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ В УКРАЇНІ

Автор(и)

  • В. В. Мендерецький Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Ukraine
  • У. І. Недільська Подільський державний аграрно-технічний університет, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2014-20.286-289

Анотація

У статті аналізуються практичні аспекти підготовки майбутніх фахівців фізико-технологічного профілю до вирішення проблем, які пов’язані з безпекою життєдіяльності в сучасних умовах української освіти. Обґрунтовано необхідність систематичних навчань з безпеки життєдіяльності у загальноосвітніх закладах. Доведено, що формування в учнівської молоді культури безпеки життєдіяльності є процес багатоаспектний, цілями й завданнями якого є навчання учнів різного віку розумінню структури, змісту і взаємозв’язків життєдіяльності людини на всіх етапах повсякденного життя, ознайомлення учнів з основними принципами, шляхами й методами збереження життя і зміцнення усіх складових здоров’я, навчання передбаченню результатів нераціонального використання природних ресурсів. Узагальнюючи знання з безпеки життєдіяльності відкривають нові горизонти їх використання для створення належних і безпечних умов праці та побуту.

Ключові слова: освіта, безпека життєдіяльності, здоров’я людини, способи діяльності, професійна компетентність, фізико-технологічний профіль.

В статье анализируются практические аспекты подготовки будущих специалистов физико-технологического
профиля к решению проблем, которые связаны с безопасностью жизнедеятельности в современных условиях украинского образования. Обоснованно необходимость проведения систематических учений по безопасности жизнедеятельности в общеобразовательных заведениях. Доказано, что формирование в ученической молодежи культуры безопасности жизнедеятельности является процессом многоаспектный, целями и заданиями которого является обучение учеников разного возраста пониманию структуры, содержания и взаимосвязей жизнедеятельности человека на всех этапах повседневной жизни, ознакомления учеников с основными принципами, путями и методами сохранения жизни и укрепления всех составляющих здоровья, обучение предвидению результатов нерационального использования природных ресурсов. Обобщая знание по безопасности жизнедеятельности открывают новые горизонты их использования для создания надлежащих и безопасных условий труда и быта.

Ключевые слова: образование, безопасность жизнедеятельности, здоровья человека, способы деятельности, профессиональная компетентность, физико-технологический профиль.

In the article the practical aspects of preparation of future specialists of physical and technological type are analyzed to the decision of problems which are related to safety of vital functions in the modern terms of Ukrainian education. Grounded a necessity of systematic studies is from safety of vital functions in general establishments. It is well-proven that forming for student’s young people of culture of safety of vital functions is a process multidimensional, by aims and the tasks of which are studies of students different age to understanding of structure, maintenance and intercommunications of vital functions of man on all of the stages of everyday life, acquaintance of students with basic principles, ways and methods of maintenances of life and strengthening of all of constituents of health, studies the foresight of results of the inefficient use of natural resources. Summarizing knowledge from safety of vital functions open new horizons of their use for creation of the proper and safe terms of labours and way of life.

Key words: education, safety of vital functions, health of man, methods of activity, professional competence, physical and technological type.

 

Посилання

Безпека життєдіяльності та цивільний захист і методика її навчання : навч. посібник / [П.С. Атаманчук, В. В. Мен-дерецький, О.П. Панчук, Р.М. Білик, О.Г. Чорна, У.І. Не-дільська]. - Кам’янець-Подільський : ТОВ «Друк-Сервіс», 2013. - 244 с.

Безпека життєдіяльності та методика її вивчення : навч. посібник / [П.С. Атаманчук, В.В. Мендерецький, О.П. Панчук, УІ. Недільська, О. Г. Чорна]. - Кам’янець-Подільський : ТОВ «Друк-Сервіс», 2012. - 148 с.

Безпека життєдіяльності (теоретичні основи) : навч. посібник / [П.С. Атаманчук, В.В. Мендерецький, О.П. Панчук, О.Г. Чорна]. - К. : Центр учбової літератури, 2011. - 276 с.

Безпека життєдіяльності та охорона праці : (практичний курс) / [П.С. Атаманчук, В.В. Мендерецький, О.П. Панчук, 0.Г. Чорна]. - Кам’янець-Подільський : Буйницький О.А., 2010. - 152 с.

Концепція освіти з напрямку «Безпека життя і діяльності людини» // Освіта України. - №50. - 12.12.97.

Мендерецький В.В. Значення навчання з безпеки життєдіяльності в освітній системі України / В.В. Мендерецький, УІ. Недільська. О.Г. Чорна // Зб. наук. праць Кам’янець-Подільського нац. ун-ту ім. І. Огієнка. Серія педагогічна. -Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Поділ. нац. ун-т ім. І. Огієнка, 2012. - Вип. 18: Інновації в навчанні фізики: національний та міжнародний досвід. - 254 с. - С. 215-217.

Мендерецький В.В. Зміст навчань з безпеки життєдіяльності в освітніх закладах України / В.В. Мендерецький, У І. Не-дільська // Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізико-математичні науки. - Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені І. Огієнка, 2012. - Вип. 5. -147 с. - С. 54-59.

Мендерецький В.В. Навчання з аналізу ризику і управління безпекою / В.В. Мендерецький, УІ. Недільська // Наук. праці Кам’янець-Подільського нац. ун-ту ім. І. Огієнка. -Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Поділ. нац. ун-т ім. І. Огієнка, 2013. - Вип. 12.

##submission.downloads##

Опубліковано

2014-12-15