ЯКІСНА ФІЗИЧНА ОСВІТА ЯК ВАГОМИЙ ЧИННИК ВІДРОДЖЕННЯ УКРАЇНСЬКОЇ ДЕРЖАВНОСТІ

Автор(и)

  • М. І. Шут Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, Україна
  • Л. Ю. Благодаренко Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2015-21.55-57

Анотація

Автори статті розмірковують про стан фізичної освіти в Україні, про сучасні пріоритети навчання фізики у загальноосвітній школі. Наголошується, що знання з фізики є важливою складовою загальної освіченості людини незалежно від сфери її діяльності. Висловлено думку, що відродження фізичної освіти є спільним завданням учителів і науковців, а тому для успішного подолання негативної ситуації необхідно почути і врахувати думки представників педагогічної спільноти з приводу бачення і розуміння проблеми навчання фізики у тих навчальних закладах, в яких вони працюють. Підкреслено, що навчально-виховний процес з фізики починається з підручника, який є символом наукової епохи і віддзеркалює науку та підходи до її трактування, а тому саме підручник є відправним пунктом на шляху від шкільних знань з фізики до переднього краю фізичних досліджень. Означено окремі аспекти авторської концепції сучасного підручника з фізики.

Ключові слова: фізична освіта, знання з фізики, освіченість людини, наукове мислення, підручник з фізики нового типу, концепція підручника з фізики, модель формування основ навчальної діяльності.

Авторы статьи рассуждают о состоянии физического образования в Украине, о современных приоритетах обучения физике в общеобразовательной школе. Акцент сделан на том, что знания по физике являются важной составляющей общей образованности человека независимо от сферы его деятельности. Выражено мнение, что возрождение физического образования является общим заданием учителей и учёных, а потому для успешного преодоления негативной 

ситуации необходимо услышать и учесть мнения представителей педагогического сообщества по поводу проблемы обучения физике в тех учебных заведениях, в которых они работают. Подчёркнуто, что учебно-воспитательный процесс по физике начинается с учебника, который является символом научной эпохи и отражает науку и подходы к ёё трактовке, а потому именно учебник является отправным пунктом на пути от школьных знаний по физике к переднему краю физических исследований. Обозначены отдельные аспекты авторской концепции ученика по физике.

Ключевые слова: физическое образование, знания по физике, образованность человека, научное мышление, учебник по физике, концепция учебника по физике нового типа, модель формирования основ учебной деятельности.

The authors talk about the state of physical education in Ukraine, about the current priorities of teaching physics in
secondary school. It is noted that knowledge of physics is an important component of the General education of the person regardless of the scope of its activities. Suggested that the revival of physical education is a shared responsibility of teachers and scientists, and therefore to overcome the negative situation, it is necessary to hear and consider the views of the representatives of the pedagogical community about the vision and understanding of the problem of teaching physics in those schools in which they work. Stressed that the educational process in physics begins with a tutorial which is the symbol of the scientific age and reflects the science and the approaches to its definition, but because this tutorial is a starting point on the way from school knowledge on physics to the leading edge of physics research. Separate aspects of the author’s concept of a modern physics textbook.

Key words: physical education, physics knowledge, educated man, scientific thinking, the physics textbook of a new type, the concept of the textbook on physics, the model of formation of bases of the educational activities.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-09-24