ОСНОВНІ ПІДХОДИ ДО ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ З ФІЗИКИ У ПРОФІЛЬНИХ КЛАСАХ

Автор(и)

  • В. В. Осіпов Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2015-21.74-77

Анотація

У статті розглядається компетентнісно орієнтований підхід до профільного навчання і проблема оцінювання навчальних досягнень учнів у навчанні фізики природничого профілю. Розглянуто складові рівнів профільної підготовки учнів у формуванні компетентності учнів природничого профілю навчання. Доведено що рівень навчальних досягнень учнів експериментального класу майже у два рази вищий, ніж у контрольному класі. Пояснення цього факту ґрунтується на більш ефективному підході до профільного навчання фізики з використанням результативних, компетентнісно орієнтованих форм, методів та засобів навчання. Загалом, результати показують нездатність учнів висловлювати свою думку у вільній формі. Можна впевнено говорити про необхідність наближення природничих знань учнів до реального життя, спрямування навчального процесу на використання знань у наближених до реальних ситуацій, інтегрування природничих дисциплін з метою виявлення рівня компетентності учня.

Ключові слова: профільність оцінювання, фізика компетентність, компетентнісно орієнтованого підхід

В статье рассматривается компетентно ориентированный подход к профильному обучению и проблема оценивания учебных достижений учащихся в обучении физики естественного профиля. Рассмотрены составляющие уровней профильной подготовки учащихся в формировании компетентности учащихся естественнонаучного профиля обучения. Доказано что уровень знаний учащихся экспериментального класса почти в два раза выше, чем в контрольном классе. Объяснение этого факта основывается на более эффективном подходе к профильному обучению физики с использованием результативных, компетентно ориентированных форм, методов и средств обучения. В общем, результаты показывают неспособность учеников выражать свое мнение в свободной форме. Можно уверенно говорить 

о необходимости приближения естественных знаний учеников к реальной жизни, направления учебного процесса на использование знаний в приближенных к реальным ситуациям, интегрирования естественных дисциплин с целью выявления уровня компетентности ученика.

Ключевые слова: профильность оценивания, физика компетентность, компетентно ориентированного поход.

In the article the competency based approach to training and the problem of profile assessment of student achievements in teaching physics natural profile. The components of the level
of core training of students in shaping the natural profile of students competency training. It is proved that the level of student achievements experimental class is almost twice higher than in the control class. The explanation of this fact is based on a more effective approach to teaching physics profile using effective, competency-oriented forms, methods and means of education. Overall, the results show the inability of students to express their opinion in a free manner. We can confidently say to adjust the natural knowledge of students to real life, focus on the learning process of knowledge in close to real situations, integrating natural sciences to identify the student’s level of competence.

Key words: profiled assessment, physics competence, competence oriented approach.

Посилання

Атаманчук П.С. Дидактичні основи формування фізико технологічних компетентностей учнів : монографія / П.С. Атаманчук, О.П. Панчук. - Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2011. - 252 с.

Пометун О. Компетентності та компетенції: до визначення понять в українському педагогічному контексті / О. Пометун // Відкритий урок. - № 17-18. - С. 13-17.

Иванова Т.В. Компетентностный подход к разработке стандартов для 11-летней школы: анализ, проблемы, выводы / Т.В. Иванова // Стандарты и мониторинг в образовании. -2004. - № 1. - С. 16-20.

Шишов С. Компетентностный подход в образовании: международный аспект / С. Шишов, В. Кальней // Відкритий урок. - № 17-18. - С. 20-21.

Ковалева Г.С. Основные результаты международного тестирования образовательных достижений учащихся РІ8А-2000 / Ковалева Г.С., Красновский Э.А., Красноутская Л.П., Краснянская К.А. // Школьные технологии, 2003. - № 5. -С. 85-96.

Овчарук О. Компетентнісний підхід до формування змісту освіти: загальносвітові тенденції / О. Овчарук // Відкритий урок. - № 17-18. - С. 10-12.

Зимняя И. А. Ключевые компетенции - новая парадигма результата образования / И.А. Зимняя // Высшее образование сегодня, 2003. - № 5. - С. 34-42.

Серебряков А. На рынке труда важны не знания, а «интеллектуальный потенциал» / А. Серебряков, С. Кирилова // Первое сентября, 2005. - № 18. - С. 3.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-09-24