ОРГАНІЗАЦІЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ З ФІЗИКИ У МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ХІМІЇ І БІОЛОГІЇ

Автор(и)

  • А. М. Сільвейстр Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2015-21.86-89

Анотація

У статті розглядаються питання пов’язані з організацією самостійної роботи з фізики на аудиторних заняттях та поза-аудиторній роботі у студентів хімічного і біологічного напрямків підготовки педагогічних університетів. При правильній організації самостійної роботи студенти мають змогу глибше зрозуміти і краще засвоїти матеріал, набути необхідних навичок самостійної творчої діяльності. Самостійна робота з майбутніми учителями хімії і біології у нас проводиться за двома напрямками: перший напрямок становлять аудиторні заняття (лекційні, практичні, лабораторні, консультації протягом семестру, колоквіуми, екзамени), на яких студент приймає активну і свідому участь; другий - охоплює домашню підготовку до навчальних занять та індивідуальну роботу (опрацювання тем теоретичного курсу, що виносяться на самостійну роботу, підготовка до колоквіуму, написання реферату, підготовка до екзамену).

Ключові слова: самостійна робота, аудиторна і позааудиторна самостійна, навчання, навчальна діяльність, фізика, організація самостійної роботи, майбутні учителі хімії і біології.

В статье рассматриваются вопросы, связанные с организацией самостоятельной работы по физике на аудиторных занятиях и внеаудиторной работе студентов химического и биологического направлений подготовки педагогических университетов. При правильной организации самостоятельной работы студенты получают возможность глубже понять и лучше усвоить материал, приобрести необходимые навыки самостоятельной творческой деятельности. Самостоятельная работа с будущими учителями химии и биологии у нас проходит по двум направлениям -одно направление составляют аудиторные занятия (лекционные, практические, лабораторные, консультации в течение семестра, коллоквиумы, экзамены), на которых студент принимает активное и сознательное участие; второе - охватывает домашнюю подготовку к учебным занятиям и индивидуальную работу (изучение тем теоретического курса, которые выносятся на самостоятельную работу, подготовка к коллоквиуму, написания реферата, подготовка к экзамену).

Ключевые слова: самостоятельная работа, аудиторная и внеаудиторная самостоятельная, обучение, учебная деятельность, физика, организация самостоятельной работы, будущие учителя химии и биологии.

In the article the questions connected with the organization of independent work in physics classroom to classroom and extracurricular work of students in the chemical and biological areas of teacher universities. With proper organization of independent work, students get a chance to better understand and learn the material better, acquire the necessary skills of independent creative activity. Independent work with future teachers of chemistry and 

biology we have is in two directions: the first direction are lecture classes (lectures, practical and laboratory, consultations during the semester, colloquiums, exams) on which a student takes an active and conscious participation; second - covers home preparing for classes and individual work (study theoretical course
topics submitted to independent work, preparation for the colloquium, essay writing, exam preparation).

Key words: self study, classroom and extracurricular self, learning, learning activities, physics, independent work organization, future teachers of chemistry and biology.

Посилання

Заболотний В.Ф. Методика навчання фізики. Загальні питання (в схемах і таблицях з мультимедійними додатками) / В.Ф. Заболотний. - Вінниця : Едельвейс і К, 2009. - 112 с.

Ильченко В.Р. Перекрестки физики, химии и биологии : кн. для учащихся / В.Р. Ильченко. - М.: Просвещение, 1986. - 174 с.

Організація самостійної роботи студентів з педагогіки : навч. посіб. / під ред. В.І. Євдокимова. - Х. : ХДПУ 2000. - 160 с.

Ортинський В.Л. Педагогіка вищої школи : навч. посіб. [для студ. вищ. навч. закл.] / В.Л. Ортинський. - К. : Центр учбової літератури, 2009. - 472 с.

Рубаник А. Самостоятельная работа студентов / А. Рубаник, Г. Большакова, Н. Тельных // Высшее образование в России. - 2005. - № 6. - С. 120-124.

Самостійна навчальна робота студентів : методичні рекомендації / О.Г. Мороз, О.Д. Чекурда, Г.О. Козачук, Д.С. Рящен-ко. - К. : КДПІ ім. О.М. Горького, 1987. - 70 с.

Самостоятельная работа студентов при решении задач по физике : методические указания / сост. Ф.П. Кесаманлы, B. М. Коликова. - Л., 1987. - 32 с.

Сільвейстр А.М. Місце фізики у підготовці майбутніх учителів хімії і біології / А.М. Сільвейстр // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Дра-гоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи : збірник наукових праць / за заг. ред. проф. В.Д. Сиротюка. -К. : Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2014. - Вип. 47. - C. 264-270.

Сільвейстр А.М. Організація навчальних занять з фізики у майбутніх учителів хімії і біології / А.М. Сільвейстр // Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Серія №3. Фізика і математика у вищій і середній школі : зб. наукових праць. - К. : НПУ імені М.П. Драгоманова, 2012. - № 10. - С. 102-110.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-09-24