ВРАХУВАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ПРОЦЕСІВ ДЛЯ ЗДІЙСНЕННЯ ПЕДАГОГІЧНОГО КОНТРОЛЮ

Автор(и)

  • Р. І. Швай Національний університет «Львівська політехніка», Україна
  • О. М. Горіна Національний університет «Львівська політехніка», Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2015-21.97-100

Анотація

Завданням вищого навчального закладу є забезпечення творчої діяльності учасників освітнього процесу, формування у майбутнього фахівця певних рис інноваційності. Серед ключових компетенцій, які є обов’язкові для повного функціонування в сучасному суспільстві, є креативність та інноваційність. Інновація, яка за сутністю і природою є синергетичним феноменом, є здатністю людини до впровадження творчих задумів у життя. Результати навчання формуються в термінах компетентностей, тому на практиці далеко не просто їх розрізнити між собою без розуміння контексту, у якому їх сформульовано. На відміну від компетентностей, результати навчання повинні бути чітко визначені та оцінені для визнання факту їх досягнення студентами. Для реалізації усіх функцій педагогічного контролю за процесом та якістю навчання необхідно створювати завдання для формативного оцінювання, які дають можливість виявляти готовність студентів до самостійної успішної інноваційної діяльності, сформованість умінь вирішувати професійні проблеми.

Ключові слова: компетентність, результати навчання, інновація, педагогічний контроль, тренінгове тестування.

Задачей высшего учебного заведения является обеспечение творческой деятельности участников образовательного процесса, формирование у будущего специалиста определенных черт инновационности. Ключевым компетенциям, которые обязательны для полного функционирования в современном обществе, принадлежат креативность и инновационность. Инновация, которая по своей сути и природе является синергетическим феноменом, представляет собой способность человека к внедрению творческих замыслов в жизнь. Результаты обучения формируются в терминах компетенций, поэтому на практике далеко не так просто их различить между собой без понимания контекста, в котором они сформулированы. В отличие от компетенций, результаты обучения должны быть четко определены и оценены для признания факта их достижения студентами. Для реализации всех функций педагогического контроля за процессом и качеством обучения необходимо создавать задания для формативного оценивания, которые дают возможность выявлять готовность студентов к самостоятельной успешной инновационной деятельности, сформированность умений решать профессиональные проблемы.

Ключевые слова: компетентность, результаты обучения, инновация, педагогический контроль, тренинговое тестирование.

The task of higher educational institution is to provide the creative activity of the participants of the educational process,

the formation of certain features of innovation by future specialist. Among the key competencies that are required for full functioning in modern society, are creativity and innovation. Innovation, as a synergistic phenomenon in essence and nature, is the ability of a person to introduce creative intentions into a life. The results of studies are formed in terms of competences, so in practice it is not easy to distinguish between them without an understanding of the context of their formulation. Unlike competencies, the results of studies should be clearly defined
and evaluated for recognition of their achievement by students.

The realization of all functions of pedagogical control of process and quality of education depends on the creation of tasks for formative assessments that enable students to identify the readiness to successful independent innovation, formation of professional skills to solve problems.

Key words: competence, results of studies, innovation, pedagogical control, training testing.

Посилання

Рашкевич Ю.М. Болонський процес та нова парадигма вищої освіти : монографія / Ю.М. Рашкевич. - Львів : Вид-во Львівської політехніки, 2014. - 168 с.

Феномен інновацій: освіта, суспільство, культура : монографія / [наук ред. В.Г. Кремень]. - К. : Педагогічна думка, 2008. - 472 с.

Przyborowska B. Pedagogika innowacyjnosci / Beata Przybo-rowska - Torun : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mi-kolaja Kopernika. -2013. - 304 s.

Schulz R. Teoretyczne podstawy twôrczoœci pedagogicznej / Roman Schulz. - Warszawa : Centrum Doskonalenia Nauczy-cieli, 1990. - 219 s.

Schulz R. Twôrczosc pedagogiczna. Elementy teorii i badan / Roman Schulz. - Warszawa : IBE, 1994. - 238 s.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-09-24