КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД У НАВЧАННІ ФІЗИКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ КОМП’ЮТЕРНИХ СИСТЕМ

Автор(и)

  • В. П. Сергієнко Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова, Україна
  • Т. В. Бондаренко Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2015-21.269-272

Анотація

У статті розглядається проблема використання компетентнісного підходу навчання, зокрема, розвитку професійної компетентності. У сучасному процесі навчання проблема формування професійної компетентності майбутніх фахівців комп’ютерних систем у педагогічній теорії та практиці залишається недостатньо дослідженою із-за її багатоаспектності та специфікації процесу навчання.

Метою даного дослідження є - розвиток професійної компетентності засобами використання системи ЦМ8 Mооdle у процесі навчання майбутніх фахівців комп’ютерних систем.

Система Mооdle надає безліч можливостей для організації повноцінного навчального процесу, яка включає засоби навчання, систему контролю й оцінювання навчальної діяльності студентів та інші необхідні складові системи електронного навчання, є легким, доступним і сприяє підвищенню рівня знань студентів. Наведено приклади використання системи в середовищі Мооdle під час вивчення фізики розділу «Молекулярна фізика».

Ключові слова: компетентнісний підхід навчання, професійна компетентність, майбутні фахівці, студенти, система управління навчальним контентом Mооdle, вищий навчальний заклад.

В статье рассматривается проблема использования компетентностного подхода обучения, в частности, развития профессиональной компетентности.

В современном процессе обучения проблема формирования профессиональной компетентности будущих специалистов компьютерных систем в педагогической теории и практике остается недостаточно исследованной из-за ее многоаспектности и спецификации процесса обучения.

Целью данного исследования является - развитие профессиональной компетентности средствами использования 

системы LMS Moodle в процессе обучения будущих специалистов компьютерных систем.

Система Moodle предоставляет множество возможностей для организации полноценного учебного процесса, включая средства обучения, систему контроля и оценки учебной деятельности студентов и другие необходимые составляющие системы электронного обучения, является легким, доступным и способствует повышению уровня знаний студентов.

Приведены примеры использования системы в среде Мо-odle при изучении физики раздела «Молекулярная физика».

Ключевые слова: компетентностный подход обучения, профессиональная компетентность, будущие специалисты, студенты, система управления учебным контентом Moodle, высшее учебное заведение.

The problem of the use of competent teaching approach, including the development of professional competence. In the
modern process of learning problem of formation of professional competence of future specialists of computer systems in educational theory and practice remains poorly studied because of its many aspects and specifications of the learning process.

The aim of this study is - the development of professional competence by means of use of the LMS Moodle in teaching future specialists of computer systems.

Moodle system provides many possibilities for organizing a full training process that includes training, system monitoring and evaluation of educational activities of students and other necessary components of the e-learning system is easy, affordable and enhances students’ knowledge.

Examples of use of a Moodle environment while studying physics section of the «Molecular Physics».

Key words: competence approach learning, professional competence, future professionals, students, learning content management system Moodle, university.

Посилання

Андреева Г.А. Модернизация системы высшего педагогического образования в Англии (7090 гг. ХХ века) / Г.А. Андреева. -М. : ИТОП РАО, 2002. - 227 с.

Болотов В.А. Компетентностная модель: от идеи к образовательной программе / В.А. Болотов, В.В. Сериков // Педагогика. -2003. - Вип. 10. - С. 8-14.

Бугайчук К.Л. Напрями використання БМ8 Мообіе в системі професійної підготовки та підвищення кваліфікації науково-педагогічного складу ВНЗ МВС України [Електронний ресурс] / К.Л. Бугайчук. -Режим доступу: fіle:///C:/Users/Lenоvо/Dоwnlоads/%D0%A2 %Б0%Б5%00%Б7%00%Б8%20МооШеМоо1-2013.рб1'

Гершунский Б.С. Компьютеризация в сфере образования. Проблемы и перспективы / Б.С. Гершунский. - М. : Педагогика, 1987. - 2б4 с.

Енциклопедія освіти / [головний ред. В.Г. Кремень]. - К. : Юрінком Інтер, 2008. - 1040 с.

Жалдак М.І. Модель системи соціально-професійних компетентностей вчителя інформатики / М.І. Жалдак, Ю.С. Рамський, М.В. Рафальська // Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Серія 2. Комп’ютерно-орієн-товані системи навчання. - 2009. - № 7 (14). - С. 3-10.

Зеер Э.Ф. Психология профессионального образования : учеб. для вузов / Зеер Э.Ф. - М. : Академия, 2009. - 378 с.

Інформаційні технології в навчанні / [за ред. Морзе Н.В.] -К. : Видавнича група БЫУ, 2004. - 240 с.

Основи стандартизації інформаційно-комунікаційних компетентностей в системі освіти України : метод. рекомендації / Би-ков В.Ю., Білоус О.В., Богачков Ю.М. та ін. ; за заг. ред. В.Ю. Би-кова, О.М. Спіріна, О.В. Овчарук. - К. : Атіка, 2010. - 88 с.

Сисоєва С.О. Інформаційна компетентність фахівця: технології формування : навч.-метод. посіб. [для студ. та викл. вищ. навч. закл.] / С.О. Сисоєва, Н.В. Баловсяк. - Чернівці : Технодрук, 200б. - 20б с.

Система електронного навчання ВНЗ на базі Мообіе : методичний посібник / Ю.В. Триус, І.В. Герасименко, В.М. Франчук ; за ред. Ю.В. Триуса. - Черкаси, 2012. - 220 с.

Хуторской А.В. Ключевые компетенции. Технология конструирования / А.В. Хуторский // Народное образование. -2003. - № 5. - С. 55-61.

Хуторской А.В. Технология проектирования ключевых и предметных компетенций [Електронний ресурс] / А.В. Ху -торской // Интернет-журнал «Эйдос». - 2005. - 12 декабря. -Режим доступу: http://www.eіdоs.ru/jоurnal/2005/1212.htm

Хуторской А.В. Ключевые компетенции как компонент лич-ностно ориентированной парадигмы образования / А.В. Хуторской // Народное образование. - 2003. - № 2. - С. 58-64.

The Flipped С1аззгоош [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://b1ended-c1assrооms.wikispaces.cоm/space/cоn-tent (назва з екрану).

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-09-24