МОДЕЛЮВАННЯ НА ЛАБОРАТОРНОМУ ПРАКТИКУМІ З ФІЗИКИ ЯК СКЛАДОВА ЧАСТИНА ФОРМУВАННЯ КОМПЕТЕНЦІЙ СТУДЕНТІВ

Автор(и)

  • Д. М. Степанчиков Херсонський національний технічний університет, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2015-21.280-281

Анотація

Модернізація освітньої системи України передбачає впровадження новітніх навчальних технологій та засобів. Ефективне використання знань є головним на цьому шляху. На сучасному етапі підготовки фахівців з технічних напрямків одну з головних ролей відіграє лабораторно-технічна підготовка молодих спеціалістів. Сучасні фізичні теорії є дуже абстрактними. Вони не завжди спираються на наш повсякденний досвід. У цьому полягає складність розуміння сучасних фізичних теорій. Одним з шляхів рішення цієї проблеми є розробка моделей фізичних процесів та систем У статті обговорюється використання моделювання при вивченні складних фізичних процесів на лабораторному практикумі з ядерної фізики у вищих навчальних закладах. Розроблено лабораторне обладнання для вивчення поведінки нуклонів в атомному ядрі у наближенні одномірної потенційної ями. Пропонується методичне забезпечення до роботи. Використання у викладанні фізики подібних моделей є важливим елементом в навчальному процесі при поясненні понятійного апарату та з’ясуванні взаємозв’язку між фізичними величинами квантової механіки.

Ключові слова: компетентнісний підхід у вищій освіті; одномірна потенційна яма; нуклони; лабораторний практикум.

Модернизация образовательной системы Украины предполагает внедрение новейших обучающих технологий и приемов. Эффективное использование знаний является главным на этом пути. Одну из главных ролей на современном этапе играет лабораторно-техническая подготовка молодых специалистов. Современные физические теории очень абстрактные. Они не всегда опираются на повседневный человеческий опыт и поэтому трудны для понимания. Разработка моделей физических процессов и систем - один из способов решения этой проблемы. Обсуждается использование моделирования при изучении сложных физических процессов на лабораторном практикуме по ядерной физике в высшем учебном заведении. Разработано лабораторное оборудование для изучения поведения нуклонов в атомном ядре в приближении одномерной потенциальной ямы. Предложено методическое обеспечение к лабораторной работе. Использование подобных моделей является важным элементом в учебном процессе.

Ключевые слова: компетентностный подход; одномерная потенциальная яма; нуклоны; лабораторный практикум.

Upgrade of educational system of Ukraine demands use of new training technologies and devices. Effective application of knowledge’s is the main thing on this way. Laboratory training of future specialists plays the considerable role on the modern stage. The up-to-date physical theories are very abstract. They are not always to ground on daily human’s experience and very difficult to understanding. Development of models of physical processes and systems is one of expedients of the solution this problem. The mathematical modelling approach on the nuclear physic laboratory works is discussed. Protons and neutrons in a nucleus in the one-dimensional potential well approach are viewed. The lab ware is developed and tested. Methodical materials to laboratory work are offered. Use of similar models is an important element in educational process.

Key words: competence-based approach; one-dimensional potential well; nucleons; laboratory works.

Посилання

Вакарчук І.О. Квантова механіка / І.О. Вакарчук. - Львів : ЛНУ 2004. - 784 с.

Варламов В.В. Атомные ядра. Основные характеристики / В.В. Варламов, Б.С. Ишханов, С.Ю. Комаров. - М. : Университетская книга, 2010. - 334 с.

Давыдов А.С. Теория твёрдого тела / А.С. Давыдов. - М. : Наука, 1976. - 631 с.

Ракобольская И.В. Ядерная физика / И.В. Ракобольская. -

М. : МГУ 1981. - 280 с.

Айзенберг М. Микроскопическая теория ядра / М. Айзенберг, В. Грайнер. - М. : Атомиздат, 1976. - 488 с.

Савельев И.В. Курс общей физики / И.В. Савельев. - М. : Наука, 1979. - Т.3. - 537 с.

Кучерук І.М. Курс загальної фізики / І.М. Кучерук, І.Т. Гор -бачук. - К. : Техніка, 1999. - Т. 3. - 520 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-09-24