МЕТОДИКА НАВЧАННЯ ОСНОВ ФУНКЦІОНУВАННЯ МЕДИЧНОГО ОБЛАДНАННЯ З ВИКОРИСТАННЯМ ВІРТУАЛЬНИХ НАВЧАЛЬНИХ ТРЕНАЖЕРІВ

Автор(и)

  • Н. В. Стучинська Київський національний медичний університет імені О. О. Богомольця, Україна
  • О. В. Грибков Тернопільський державний медичний університет ім. І. Я. Горбачевського, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2015-21.282-285

Анотація

Стаття присвячена проблематиці розроблення інноваційних навчальних методик і впровадження їх у систему медичної освіти. Вивчення основ функціонування медичного обладнання та фізичного змісту роботи - невід’ємна складована формування кваліфікованих лікарів. Медична та біологічна фізика - це дисципліна, яка описує та пояснює фізичні явища, що протікають в процесі роботи того чи іншого медичного приладу Проаналізована та розроблена структура та зміст навчальних занять присвячених вивченню медичного обладнання. Визначено ефективність використання віртуальних навчальних тренажерів в процесі вивчення основ функціонування медичної техніки. Окреслено структуру написання сценарію, та основних блоків, згідно яких проходить створення віртуальної моделі медичного приладу. Описано основні фізичні закони, які покладені в роботу того чи іншого апарату, для наочного відображення фізичного змісту роботи медичних приладів, які вивчаються в рамках курсу «Медична та біологічна фізика».

Ключові слова: медична та біологічна фізика, фізичне явище, комп’ютерне моделювання, віртуальний навчальний тренажер, фізичний зміст роботи.

Статья посвящена проблематике разработки инновационных учебных методик и внедрение их в систему медицинского образования. Изучение основ функционирования медицинского оборудования и физического смысла работы -неотъемлемая складируемых формирования квалифицированных врачей. Медицинская и биологическая физика - это дисциплина, которая описывает и объясняет физические явления, протекающие в процессе работы того или иного медицинского прибора. Проанализирована и разработана структура и содержание учебных занятий посвященных изучению медицинского оборудования. Определена эффективность
использования виртуальных учебных тренажеров в процессе изучения основ функционирования медицинской техники. Определены структуру написания сценария, и основных блоков, согласно которым проходит создания виртуальной модели медицинского прибора. Описаны основные физические законы, которые положены в работу того или иного аппарата, для наглядного отображения физического содержания работы медицинских приборов, которые изучаются в рамках курса «Медицинская и биологическая физика».

Ключевые слова: медицинская и биологическая физика, физическое явление, компьютерное моделирование, виртуальный учебный тренажер, физический смысл работы.

The article is devoted to the problems of developing innovative teaching methods and the introduction of the system of medical education. Learning the basics of functioning medical equipment and physical meaning of work - forming an integral stockpiled qualified doctors. Medical and biological physics - a discipline that describes and explains physical phenomena occurring in the process of a medical device. Analyzed and designed structure and content of training sessions devoted to the study of medical equipment. Efficiency of use of virtual training simulators in the process of learning the basics of functioning medical equipment. Outlined the structure of the script writing, and basic blocks, under which is a virtual model of the medical device. The basic physical laws that are put in the work of an apparatus for visual display physical meaning of medical devices that are studied in the course «Medical and biological physics».

Key words: medical and biological physics, physical phenomenon, computer simulation, virtual training simulator, the physical meaning of working.

Посилання

Стеценко Г.С. Медична техніка: посібник / Стеценко Г.С., Пенішкевич Я.І., Гриценко В.Іта ін. - Луцьк : Надстир’я, 2002. - 288 с.

Рак Ю.П. Формально-логічні моделі проектування комп’ютерного тренажера з відпрацювання тактичних навиків у керівника ліквідації пожежі / Ю.П. Рак, О.Б. Зачко, Т.Є. Рак. - Львів : Львівський державний університет безпеки життєдіяльності.

Сторчун Є.В. Біофізичні та математичні основи інструментальних методів медичної діагностики : навчальний посібник / Є.В. Сторчун, Я.М. Матвійчук. - Львів : Вид. «Растр-7», 2009. - 216 с.

Волкова С.О. Аналіз методів і засобів підвищення якості та надійності систем медичної діагностики / С.О. Волкова, О.М. Трунов // Мат. машини і системи. - 2008. - №2. -С. 158-164.

Ткаченко Ю. Використання інформаційно-комунікаційних технологій у вищих медичних навчальних закладах / Ю. Ткаченко, Н. Стучинська // Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. - Кіровоград : РВВ КДПУ ім. Винничен-ка. - 2009. - Вип. 82. - Ч. 1. - 328 с. - С. 109-114.

Стучинська Н.В. Інформаційно-комп’ютерні технології як засіб підвищення ефективності навчально-пізнавальноїдіяльності студентів / Н.В. Стучинська, Ю.П. Ткаченко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія №5. Педагогічні науки: реалії та перспективи : збірник наукових праць. - К. : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2009. - Вип. 20. - 187 с. - С. 137-143.

Дідух В.Д. Фізичні основи функціонування медичного обладнання / В.Д. Дідух Ю.А. Рудяк, Р.Б. Ладика та ін. -Тернопіль : ТДМУ 2015. - 281 с.

Про затвердження Правил використання комп’ютерних програм у навчальних закладах [Електронний ресурс] : Наказ Міністерства освіти і науки України 02.12.2004 № 903 / Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 17 січня 2005 р. за № 44/10324. - Режим доступу: http://zakon.nau.ua/ 4ос/?со4е=70044-05

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-09-24