ВИКОРИСТАННЯ WEB-ТЕХНОЛОГІИ у фаховій підготовці студентів-фізиків ДО МАЙБУТНЬОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

  • А. В. Ткаченко Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького, Україна
  • Л. О. Кулик Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2015-21.288-292

Анотація

У статті аналізується проблема вдосконалення фахової підготовки студентів-фізиків до професійної діяльності в умовах інформаційно-комунікаційного середовища, а саме створення і забезпечення умов формування готовності майбутніх вчителів фізики до впровадження засобів ІКТ у навчально-виховний процес з фізики загальноосвітніх навчальних закладів. Представлено один із можливих шляхів сучасної організації навчально-пізнавальної діяльності студентів напряму підготовки 6.040203 Фізика під час вивчення ними навчальної дисципліни «Шкільний курс фізика та методика його викладання», яку внесено до циклу професійно-орієнтованих дисциплін нормативної частини навчального плану підготовки бакалаврів фізики. Визначено зміст дефініції «WEB-урок» та запропоновано технологію створення WEB-уроків з фізики з використанням сервісів Google Sites, якою мають оволодіти студенти-фізики на практичних заняттях з «Шкільний курс фізика та методика його викладання».

Ключові слова: WEB-технології, методика навчання фізики, WEB-уроки з фізики, фахова підготовка майбутніх вчителів фізики.

В статье анализируется проблема усовершенствования подготовки студентов-физиков к профессиональной деятельности в условиях информационно-коммуникационной среды, а именно создание и обеспечение условий формирования готовности будущих учителей физики к внедрению средств ИКТ в учебно-воспитательный процесс по физике в общеобразовательных учебных заведениях Украины. Представлен один из возможных путей современной организации учебно-познавательной деятельности студентов специальности 6.040203 Физика при изучении ними учебной дисциплины «Школьный курс физики и методика его преподавания», которая внесена в цикл профессионально-

ориентированных дисциплин нормативной части учебного плана подготовки бакалавров физики. Определенно содержание дефиниции «web-урок» и предложена технология создания web-уроков по физике с использованием сервисов Google Sites, которой должны овладеть студенты-физики на практических занятиях по «Школьному курсу физики и методике его преподавания».

Ключевые слова: WEB-технологии, методика обучения физики, WEB-уроки по физике, профессиональная подготовка будущих учителей физики.

The article analyzes the problem of improving the professional training of students studying physics for professional ac-
tivity in the informational and communicational environment, namely the creation and providing conditions for the formation of future teachers of physics to the ICT implementation into the educational process at secondary schools. One of the possible ways of the modern organization of students’ teaching and learning activities of the direction 6.040203 Physics while studying discipline «Physics and methods of teaching» which has been included to professionally oriented disciplines of normative part of the curriculum for bachelors of physics is offered in the article. The content definitions of «WEB-lesson» is singled out and technology of WEB-lessons in physics using Goggle Sites, which students studying physics have to master at «Physics and methods of teaching» practice lessons is suggested.

Key words: WEB-technology, methods of teaching physics, WEB-lessons on physics, professional training of future teachers on physics.

Посилання

Атаманчук П.С. Інноватики компетентнісно-світоглядного виміру в підготовці майбутнього вчителя фізики / П.С. Атаманчук // Зб. наук. праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна. -Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2011. - Вип. 17. - С. 5-9.

Величко С.П. Лабораторний практикум зі спецкурсу «ЕОТ у навчально-виховному процесі з фізики» : посібник для студентів фізико-математичного факультету / Величко С.П., Соменко Д.В., Слободяник О.В. - Кіровоград : РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2013. - 192 с.

Величко С.П.Розв’язуванняіндивідуальних експериментальних завдань засобами ІКТ / Величко С.П., Слободяник О.В., Ткаченко А.В. / Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. - Кіровоград : РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2012. -Вип. 108. - С. 172-176.

Карташова Л.А. Створення умов формування готовності майбутніх вчителів іноземних мов до впровадження засобів ІКТ у навчально-виховний процес [Електронний ресурс] / Л.А. Карташова. - Режим доступу: http://lkartashova.at.ua/ publ/2-1-0-35

Создание и размещение сайтов на Google Sites [Електронний ресурс] - Режим доступу: http://webstudio2u.net/ru/ webdesign/223-google-sites

Суховірський О.В. Підготовка майбутнього вчителя початкової школи до використання інформаційних технологій : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / О.В. Суховірський ; Інститут педагогіки АПН України. - К., 2005. - 303 с.

Ткаченко А.В. Проблема формування готовності майбутніх учителів фізики до застосування WEB-орієнтованих засобів навчального призначення / А.В. Ткаченко, Л.О. Кулик // Проблеми математичної освіти : матеріали міжнародної науково-методичної конференції, м. Черкаси, 4-5 червня 2015 р. -Черкаси : ЧНУ ім. Б. Хмельницького, 2015. - С. 217.

Яшанов С.М. Формування у майбутніх учителів умінь і навичок самостійної навчальної роботи у процесі використання нових інформаційних технологій : дис. ... канд. пед. наук: 13.00.09 / С.М. Яшанов ; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - К., 2003. - 220 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-09-24