СИСТЕМНИЙ ПІДХІД В МЕТОДИЧНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ АСТРОНОМІЇ

Автор(и)

  • І. А. Ткаченко Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2015-21.292-294

Анотація

У статті розглядається проблематика впровадження системного підходу в методичній підготовці майбутнього вчителя астрономії. Зміст методичної підготовки майбутнього учителя астрономії проектується як системно-структурний об’єкт, що включає в себе сукупність функціональних і структурних компонентів, взаємодія яких породжує інтегративну якість особистості вчителя - методичну готовність, яка орієнтована на завдання педагогічної системи вищого порядку - професійної підготовки. Системний підхід висвітлюється з позиції загальної методології системних досліджень, що припускає трактування методичної підготовки вчителя астрономії як сукупності елементів, які перебувають у певній взаємодії між собою і навколишнім світом, а також розуміння системної природи фундаментальних знань. Системний аналіз має широке практичне застосування в техніці, кібернетиці, біології, філософії, психології, педагогіці та інших галузях людського пізнання.

Ключові слова: астрономія, знання, методична підготовка, педагогічна технологія, система, системний підхід.

В статье рассматривается проблематика внедрения системного подхода как основополагающего в методической подготовке будущего учителя астрономии. Содержание методической подготовки будущего учителя астрономии проектируется как системно-структурный объект, включающий в себя совокупность функциональных и структурных компонентов, взаимодействие которых порождает интегративное качество личности учителя - методическую готовность, которая ориентирована на задачи педагогической системы высшего порядка - профессиональной подготовки.

Ключевые слова: астрономия, знания, методическая подготовка, педагогическая технология, система, системный поход.

The article is devoted the implementation of a systematic approach as the basis of a methodical preparation of the future teacher of astronomy. Systematic approach makes the relationship patterns of natural phenomena in the study of fundamental disciplines. Content methodical preparation of the future teacher of astronomy is designed as system-structural object includes a set of functional and structural components whose interaction generates integrative quality of the individual teacher - methodological readiness targeted job teaching higher-order systems - training. The systems approach is considered from the perspective of general systems research methodology, which involves examining the object as a set of elements that are in a certain interaction with each other and the world, as well as knowledge about the nature of knowledge.

Key words: astronomy, knowledge’s, methodical preparation, pedagogical technology, system, approach of the systems

Посилання

Биков В.Ю. Моделі організаційних систем відкритої освіти : [монографія] / Ю.В. Биков. - К. : Атіка, 2009. - 682 с.

Кузьмина Н.В. Акмеологическая теория повышения качества подготовки специалистов образования / Н.В. Кузьмина. - М. : ИЦПКС, 2001. - 273 с.

Ткаченко І.А. Актуальність природничо-наукових дисциплін у інтеграційному розрізі компетентнісної парадигми освіти / І.А. Ткаченко, Ю.М. Краснобокий // Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна / [редкол.: П.С. Атаманчук (голова, наук. ред.) та ін.]. - Кам’янець-Подільський : Ка-м’ янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2013. - Вип. 19: Інноваційні технології управління якістю підготовки майбутніх учителів фізико-технологіч-ного профілю. - С. 57-60.

Шарко В.Д. Теоретичні засади методичної підготовки вчителя фізики в умовах неперервної освіти : дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.02 / Шарко Валентина Дмитрівна. - К., 2006. - 542 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-09-24