ТЕОРЕТИЧНІ І ПРАКТИЧНІ ОСНОВИ УПРАВЛІННЯ ПРОЦЕСАМИ СТАНОВЛЕННЯ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ФІЗИКО-ТЕХНОЛОГІЧНОГО ПРОФІЛЮ

Автор(и)

  • Петро Сергійович Атаманчук Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2016-22.7-15

Анотація

Стаття спрямована на дослідження та розв’язання проблеми управління процесами формування компетентнісного та світоглядного становлення майбутнього учителя фізико-технологічного профілю. Відомо, що найвищому рівню фахової підготовки педагога відповідає сформованість його власного педагогічного кредо. Вимоги сучасної освітньої парадигми та Закону України «Про вищу освіту», орієнтують науковців, причетних до виконання окресленого проекту на розробку, створення та обґрунтування наукової концепції (теорії) управління навчанням, методології освітнього прогнозу й сценаріїв інноваційних технологій результативного навчання, що відповідатимуть світовому рівню підготовки фахівців із збереженням переваг національної системи формування професійних якостей педагога-фізика. Ідеологію проекту вибудовуємо на основі діалектичних принципів народної педагогіки, яка категорично не визнає феномену нездібності суб’єкта, але утверджує впевненість у тому, що в своєму житті кожен індивід є одночасно учителем і вічним учнем. Здатність до гарантованого формування прогнозованого авторського педагогічного кредо майбутнього учителя фізико-технологічного профілю трактуємо як закономірний наслідок створення та впровадження концептуальних основ управління навчанням індивіда.

Ключові слова: фізика, дидактика фізики, освітній прогноз, контроль, управління, навчально-пізнавальна діяльність, компетентність, світогляд, педагогічне кредо, наукова аналітика, світовий науковий простір.

Статья посвящена исследованию и решению проблемы управления процессами формирования компетентностного и мировоззренческого становления будущего учителя физикотехнологического профиля. Известно, что высокому уровню профессиональной подготовки педагога соответствует сформированность его собственного педагогического кредо. Требования современной образовательной парадигмы и Закона Украины «О высшем образовании», ориентируют ученых, причастных к выполнению очерченного проекта на разработку, создание и обоснование научной концепции (теории) управления обучением, методологии образовательного прогноза и сценариев инновационных технологий результативного обучения, соответствующих мировому уровню подготовки специалистов с сохранением преимуществ национальной системы формирования профессиональных качеств педагога-физика. Идеологию проекта выстраиваем на основе диалектических принципов народной педагогики, которая категорически не признает феномена неспособности субъекта, но утверждает уверенность в том, что в своей жизни каждый индивид является одновременно учителем и вечным учеником. Способность к гарантированному формирования прогнозируемого авторского педагогического кредо будущего учителя физико-технологического профиля трактуем как закономерное следствие создания и внедрения концептуальных основ управления обучением индивида.

Ключевые слова: физика, дидактика физики, образовательный прогноз, контроль, управление, учебнопознавательная деятельность, компетентность, мировоззрение, педагогическое кредо, научная аналитика, мировое научное пространство.

The article is devoted to research and solving the process problems of competence formation and ideological formation of the future teachers in physical and technological profile. It is known that high levels of teacher training corresponds to the formation of his own pedagogical credo. The requirements of modern educational paradigm and the Law of Ukraine «On Higher Education», oriented scientists involved in the implementation of outlined projects for the development, creation and support of the scientific concept (theory) in training management, methodology of educational forecasting and scenarios of innovative technologies effective learning, corresponding to world standards of training specialists while preserving the advantages of the national system of the teacher physicist professional qualities formation.

The ideology of the project is built on the basis of the principles of dialectical folk Pedagogic, which categorically does not recognize the phenomenon of the failure of the subject, but maintains the belief that each individual is both a teacher and a pupil forever in his life. The ability to ensure the creation of the forecast of the author’s pedagogical credo of the future teacher in Physics and Technology Profile we interpret as a natural consequence of the establishment and implementation of the conceptual foundations of individual training management.

Key words: Physics, didactics of physics, educational prognosis, monitoring, management, educational and cognitive activity, competence, ideology, pedagogical credo, scientific analysis, the international scientific space.

Посилання

Атаманчук П.С. Дидактичні основи формування фізико-технологічних компетентностей учнів : монографія / П.С. Атаманчук, О.П. Панчук. - Кам’янець-Подільський : К-ПНУ 2011. - 252 с.

Атаманчук П.С. Задачі з алгебри і початків аналізу: 1001 задача прикладного змісту : 10-11 клас / П.С. Атаманчук, А.М. Кух, Л.О. Сморжевський. - К. : А.С.К., 1999. - 153 с.

Атаманчук П.С. Інноватики компетентнісно-світоглядного виміру в підготовці майбутнього вчителя: фізика, технології, астрономія / П.С. Атаманчук // Зб. наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна / [редкол.: П.С. Атаманчук (голова, наук. ред.) та ін.]. - Кам’янець-Подільський : Ка-м’ янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2011. - Вип. 17: Інноваційні технології управління компетентнісно-світоглядним становленням учителя: фізика, технології, астрономія. - 330 с. - С.5-9.

Атаманчук П.С. Інноваційні технології управління навчанням фізики : монографія / П.С. Атаманчук. - Кам’янець-Подільський : К-ПДПІ, 1999. - 172 с.

Атаманчук П.С. Прогноз як основа управління в навчанні / П.С. Атаманчук, В.П. Атаманчук // Materialy VII mezinarod-ni vedecko-prakticka conference «Moderni vy mozenosti vedy -2012». - Praha : Publishing House «Education and Science» s.r.o. - Dil. 16. Pedagogika - 80 stran. - S.15-23.

Атаманчук П.С. Тематичні завдання еталонних рівнів з фізики. 7-11 класи / П.С. Атаманчук, А.М. Кух. - Кам’янець-Подільський : Абетка-НОВА, 2004. - 136 с.

Атаманчук П.С. Управління процесом навчально-пізнавальної діяльності : монографія / П.С. Атаманчук. - Ка-м’янець-Подільський : К-ПДПІ, 1997. - 136 с.

Атаманчук П.С. Целевой принцип построения учебника / П.С. Атаманчук // Материалы Международной научной конференции [“Учебники естественно-научного цикла в системе среднего и высшего образовании”]. - Могилев, 2012. - С.3-8.

Атаманчук П.С. Якість освіти як проблема дидактики фізики / П.С. Атаманчук, О.І. Ляшенко // Вісник НАПН України. Педагогіка і психологія. - 2011. - № 4 (73). - С.8-12.

Атаманчук П.С. Методический и технологический ракурсы управления процессом компетентностного становления будущего педагога / [П.С. Атаманчук, Є.М. Диндилевич, А.Н. Николаев, А.В. Шевчук] // Peer-reviewed materials digest (collective monograph) published following the results of the LXXXII International Research and I stage of the Championship in Psychology and Educational sciences [«Subject and object of cognition in a projection of education techniques and psychological concepts»], (London, 05-10 June,2014). - London : IASHE, 2014. - 108 p.- P.26-29.

Атаманчук П.С. Технологічні основи формування світогляду учнів майбутніми вчителями фізико-технологічного профілю / П.С. Атаманчук, О.М. Ніколаєв // Наукові записки. -Кіровоград : РВВ КПДУ ім. В. Винниченка, 2015. -Вип. 7. Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. - Ч.2. - С.102-103.

Закон України «Про вищу освіту» : чинне законодавство (ОФІЦ. ТЕКСТ). - К. : Паливода А.В., 2014. - 100 с.

Компетентность специалиста-педагога как мера качества его образования / [P. Atamanchyk, V. Atamanchyk, R. Bilyk, A. Nikolaev, M. Rozdobudko, O. Semernia // Peer-reviewed materials digest (collective monograph) published following the results of the CIII International Research and II stage of the Championship in Psychology and Educational sciences [«Functions of upbringing and education in conditions of the accelerated sociolirotion of the persoholity in the modern society»], (London, 18-2015 June,2015) / International Academy of Science and Higher Education ; Organizing Committee: T. Morgan (Chairman), B. Zhytnigor, S. Godvint, A. Tim, S. Serdechny, L. Streiker, H. Osad, I. Snellman, K. Odros, M. Stojkovic, P. Kishinevsky, H. Blagoev]. - London: IASHE, 2015. - 122 p. - Р 31-34.

Атаманчук П.С. Управление процессом становления будущего педагога. Методологические основы : монография / П.С. Атаманчук. - Издатель : Palmarium Academic Publishing ist ein Imprint der, Deutschland, 2014. - 137 p. (ISBN 978-3639-84513-6; e-mail: info@palmarium-publishing.ru).

Атаманчук П.С. Якість навчання та прогноз його результатів як феномен управління цими процесами / П.С. Атаманчук // Фізика та астрономія в школі, 2010. - № 11-12. - С. 3-9.

##submission.downloads##