ПІДРУЧНИК З ФІЗИКИ ЯК ПОТУЖНИЙ РЕСУРС ФОРМУВАННЯ В УЧНІВ НАЦІОНАЛЬНОЇ САМОСВІДОМОСТІ

Автор(и)

  • Людмила Юріївна Благодаренко Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2016-22.15-17

Анотація

У статті розглянуто можливості виховання громадянина-патріота засобами шкільного курсу фізики. Зазначено, що сьогодні розвиткові патріотизму підростаючого покоління заважає відсутність національної ідеологічної єдності й суспільної консолідації, недостатня сформованість громадянського суспільства. На тлі цього як ніколи важливим стає задіяння усіх ресурсів, які ми маємо, для розвитку патріотизму і національної самосвідомості, при цьому одним з найбільш потужних ресурсів може стати підручник з фізики. Відомості про Україну і українців, подані у підручнику в нетрадиційній, цікавій для учнів формі, сприятимуть їх ідентифікації із українською спільнотою, що у подальшому здійснить значний вплив на становлення усвідомленого патріотизму. Наголошено, що становленню патріотизму сприяє й раціональне використання гуманістичного потенціал курсу фізики, оскільки саме у процесі вивчення фізики, завдяки її ефективному впливу на характер мислення учнів, відбувається становлення правильного відношення до оточуючого світу, активної життєвої позиції.

Ключові слова: патріотичне виховання, національна самосвідомість, історико-наукові відомості, гуманістичний потенціал курсу фізики.

В статье рассмотрены возможности воспитания гражданина-патриота средствами курса физики. Отмечено, что сегодня развитию патриотизма препятствует отсутствие национального идеологического единства и общественной консолидации, недостаточная сформированность гражданского общества. На фоне этого как никогда важным становится задействование всех ресурсов, которые мы имеем, для формирования патриотизма и национального самосознания, при этом одним из наиболее мощных ресурсов может стать учебник физики. Сведения об Украине и украинцах, представленные в учебнике в нетрадиционной, интересной для учащихся форме, будут способствовать их идентификации с украинским сообществом, что в дальнейшем осуществит значительное влияние на развитие осознанного патриотизма. Акцент сделан на том, что становлению патриотизма содействует также рациональное использование гуманистического потенциала курса физики, поскольку именно в процессе изучения физики, вследствие её эффективного влияния на характер мышления учащихся, осуществляется становление правильного отношения к окружающему миру, активной жизненной позиции.

Ключевые слова: патриотическое воспитание, национальное самосознание, историко-научные сведения, гуманистический потенциал курса физики.

The article considers the possibility of educating the citizen-Patriot means physics course. Noted that the development of patriotism today is hampered by the lack of a national ideological unity and social consolidation, lack of well for madness in civil society. Against this background, it becomes more important than ever utilizing all the resources that we have, for the formation of patriotism and national identity, with one of the most powerful resources could become a textbook physics. Information about Ukraine and Ukrainians, presented in the tutorial in unconventional and interesting for students form will help them identify with the Ukrainian community, which will further significant impact on the development of an informed patriotism. Emphasis is placed on the fact that the emergence of patriotism promotes the rational use of the humanist potential physics course, because it is in the process of studying physics, due to its effective influence on nature thinking of students is carried out by the formation of a correct attitude to the world, active life position.

Key words: patriotic education, national identity, historical and scientific information, humanist potential physics course.

Посилання

Шут М.І. Фізика : підруч. для 7 кл. загальноосвіт. навч. закл. / М.І. Шут, М.Т. Мартинюк, Л.Ю. Благодаренко - К.; Ірпінь : ВТФ «Перун», 2015. - 256 с.: іл.

Шут М.І. Фізика : підруч. для 8 кл. загальноосвіт. навч. закл. / М.І. Шут, М.Т. Мартинюк, Л.Ю. Благодаренко - К.; Ірпінь : ВТФ «Перун», 2016. - 272 с. : іл.

##submission.downloads##