ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИКИ В УМОВАХ ОНОВЛЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ ВІДПОВІДНО ДО СУЧАСНОГО НАУКОВО-ТЕХНІЧНОГО РОЗВИТКУ СУСПІЛЬСТВА
DOI:
https://doi.org/10.32626/2307-4507.2016-22.18-19Анотація
У статті розглядаються питання викладання курсу «Нанофізика» у педагогічному університеті при підготовці майбутніх учителів фізики в умовах, коли зміна ролі науки вимагає змін у підходах до побудови у змісті фізичної освіти. Визначається важливе методологічне і світоглядне значення вивчення даного курсу, ведучу роль нанотехнологій у різноманітному спектрі людської діяльності. Новизна предметного матеріалу сприяє посиленню пізнавального інтересу майбутніх учителів, формуванню умінь самоосвіти, реалізації компетентнісного і особистісного підходів в освіті.
Ключові слова: нанофізика, оновлення предметного змісту, нанотехнології, наноструктури, методологічні та розвиваючі ресурси курсу, фізика твердого тіла, нанорозмірні ліки.
В статье рассматриваются вопросы преподавания курса «Нанофизика» в педагогическом университете при подготовке будущих учителей физики в условиях, когда изменение роли науки требует изменений в подходах к построению в содержании физического образования. Определяется важное методологическое и мировоззренческое значение изучения данного курса, ведущую роль нанотехнологий в широком спектре человеческой деятельности. Новизна предметного материала способствует усилению познавательного интереса будущих учителей, формированию умений самообразования, реализации компетентностного и личностного подходов в образовании.
Ключевые слова: нанофизика, обновление предметного содержания, нанотехнологии, наноструктуры, методологические и развивающие ресурсы курса, физика твердого тела, наноразмерные лекарства.
This article discusses issues ofteaching «Nanophysics» at the pedagogical University in preparing future teachers of physics in terms of when a change of the role of science requires changes in the approaches to the construction of the content of physical education. Is determined by the important methodological and philosophical value of this course, the leading role of nanotechnology in a wide range of human activities. The novelty of subject material enhances cognitive interest of future teachers, formation of skills of self-education, the implementation of competence-based and personal approaches to education.
Key words: nanophysics, updating of subject content, nanotechnology, nanostructures, methodological and educational resources of a course in solid state physics, nanoscale medicine.
Посилання
Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти. Постанова Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011р. №1392, Київ. - Режим доступу: http://zakon2
Сергієнко В.П. Інтеграція фундаментальності і професійної спрямованості курсу загальної фізики в підготовці вчителя : монографія / В.П. Сергієнко. - К. : НПУ 2004. - 360 с.
Шут М.І. Методологічні аспекти підготовки фахівців з фізики / М.І. Шут, Л.Ю. Благодаренко // Науковий часопис НПУ ім. М.П. Драгоманова, серія №3: Фізика і математика у вищій і середній школі : збірник наукових праць. - К. : Вид-во НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2006. - Вип.2. - С.20-22.
Шут М.І. Якісна фізична освіта як вагомий чинник відродження української державності / М.І. Шут, Л.Ю. Благодаренко // Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. - Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2015. - Вип. 21. - С.55.