ПОЄДНАННЯ СУЧАСНИХ ПОГЛЯДІВ НА ПОЛІПШЕННЯ ПРОБЛЕМИ ПІДГОТОВКИ ВИСОКОПРОФЕСІЙНОГО ВЧИТЕЛЯ ФІЗИКИ

Автор(и)

  • Степан Петрович Величко Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, Україна
  • Дмитро Вікторович Соменко Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, Україна
  • Олена Олексіївна Соменко Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2016-22.20-23

Анотація

В сучасних умовах розвитку фізичної освіти і широкого впровадження засобів інформаційно-комунікаційних технологій окреслюються можливості подальшого вдосконалення підготовки майбутніх учителів фізики у педагогічних університетах. За цих умов розглядаються сучасні ідеї, пов’язані із удосконаленням процесу навчання фізики завдяки розвитку самостійної роботи студентів, матеріального і методичного її забезпечення та цілеспрямованого керування засобами комп’ютерної техніки і відповідних розроблених програмних продуктів. Окремо розглядається такий напрямок, що базується на синергетичному підході в організації процесу навчання фізики, коли створене і запропоноване навчальне обладнання і засоби навчання дозволяють студентові реалізовувати власні траєкторії і власні бажання у ході вивчення курсу загальної фізики.

У зв’язку з цим виокремлено основні вимоги до організації такого процесу та засади, які мають бути втілені у пропоновану систему організацію самостійної роботи студентів, аби їхній професійний рівень підготовки відповідав вимогам сьогодення у забезпеченні якісно організованого навчального процесу в школі.

Ключові слова: майбутній вчитель фізики, фахова підготовка, самостійна робота студентів, спецпрактикум, навчально-методичний комплекс, програмні педагогічні продукти, інформаційно-комунікаційні технології, комплекти обладнання, синергетичний підхід.

В современных условиях развития физического образования и широкого внедрения средств информационнокоммуникационных технологий определяются возможности дальнейшего совершенствования подготовки будущих учителей физики в педагогических университетах. В этих условиях рассматриваются современные идеи, связанные с совершенствованием процесса обучения физике благодаря развитию самостоятельной работы студентов, материального и методического ее обеспечения и целенаправленного управления средствами компьютерной техники и соответствующих разработанных программных продуктов. Отдельно развивается направление, базирующееся на синергетическом подходе в организации процесса обучения физике, когда создано и предложено учебное оборудование и средства обучения позволяют студенту реализовывать собственные траектории и собственные желания в ходе изучения курса общей физики.

В связи с этим выделены основные требования к организации такого процесса и принципы, которые должны быть воплощены в предлагаемую систему организации самостоятельной работы студентов, чтобы их профессиональный уровень подготовки отвечал современным требованиям к обеспечению качественно организованного учебного процесса в школе.

Ключевые слова: будущий учитель физики, профессиональная подготовка, самостоятельная работа студентов, спецпрактикум, учебно-методический комплекс, программные педагогические продукты, информационнокоммуникационные технологии, комплекты оборудования, синергетический подход.

In modern conditions of development of physical education and the wider introduction of ICT outlines opportunities for further improvement of training future teachers of physics in pedagogical universities. Under these conditions considered modern ideas related to improving the learning process through the development of physics students’ independent work, material and ensure its methodical and purposeful management of computer equipment and corresponding software were committed. Separately, a trend is developing, based on the synergetic approach to the process of teaching physics when created and offered educational equipment and teaching aids allow students to implement their own path and their own desire to study during the course of general physics.

In this regard, singled out the basic requirements for the organization of such process and principles to be embodied in the proposed system of independent work of students to their professional training level meet the requirements of today’s organized to provide quality educational process at school.

Key words: future physics teacher, professional training, self-study students specialized practical, educational-methodical complex educational software products, information and communication technology equipment sets, synergistic approach.

Посилання

Величко С.П. Вивчення фізичних властивостей рідких кристалів у середній загальноосвітній школі : посібник для вчителів / С.П. Величко, В.В. Неліпович. - Кіровоград : ПП «Ексклюзив-Систем», 2015. - 232 с.

Величко С.П. Вимоги до створення програмно-педагогічного забезпечення та їх реалізація на прикладі процесу створення навчального комплекту «Кулька-01» / С.П. Величко., О.С. Ковальова, С.Г. Ковальов // Наукові записки. Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. - 2016. - Вип. 9. - Ч. 2. - С. 72-77 (КДПУ ім. В. Вин-ниченка).

Забара О.А. Методика виконання фізичного практикуму майбутніми вчителями фізики в умовах взаємозв’язку реального та віртуального навчального експерименту: 13.00.02 «Теорія та методика навчання (фізика)» / О.А. Забара. -Кіровоград, 2016. - 20 с.

Ковальов С.Г. Методичні засади розроблення та використання навчального обладнання для дослідження оптичного випромінювання у навчальному процесі з фізики в університетах: 13.00.02 «Теорія та методика навчання (фізика)» / С.Г. Ковальов. - Бердянськ, 2014. - 20 с.

Слободяник О.В. Методика організації самостійної роботи студентів педагогічних університетів у процесі навчання фізики : дис. ... канд. пед. наук : спец. 13.00.02 «Теорія та методика навчання (фізика)» / Ольга Володимирівна Слободяник. - Кіровоград, 2012. - 258 с.

Соменко Д.В. Використання апаратно-обчислювальної платформи Агёшпо в навчальному процесі з фізики : [посіб. для студ. фіз.-мат. фак-тів пед. унів-тів] / Д.В. Соменко. -Кіровоград : ПП «Центр оперативної поліграфії «Авангард», 2013. - 88 с.

Соменко Д.В. Використання можливостей апаратно-обчислювальної платформи Агёшпо в лабораторному практикумі з фізики / Д.В. Соменко, О.О. Соменко // Наукові записки. Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. - 2016. - Вип. 9. - Ч. 1. - С.173-184 (КДПУ ім. В. Винниченка).

Соменко Д.В. Розвиток пізнавальної активності студентів педагогічних університетів у процесі навчання фізики з використанням інформаційно-комунікаційних технологій: 13.00.02 «Теорія та методика навчання (фізика)» / Д.В. Соменко. - Кіровоград, 2015. - 20 с.

Величко С.П. Розвиток системи навчального експерименту та обкладання з фізики в середній школі : [монографія]. -Кіровоград, 1998. - 302 с.

##submission.downloads##