ДИДАКТИЧНІ АСПЕКТИ ФІЗИКО-ТЕХНІЧНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ІНЖЕНЕРІВ У ТЕХНІЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2307-4507.2016-22.30-32Анотація
У статті розглянуті методичні аспекти здійснення викладачами фізики освітньої діяльності у вищих навчальних технічних закладах в умовах компетентністного підходу щодо фізико-технічної підготовки майбутніх інженерів. Звертається увага на необхідність трансформації та адаптації навчально-методичного комплексу з фізики згідно предметно-професійної спрямованості навчально-виховного процесу з фізики. Наведено приклади інтеграції академічних знань з дисципліни «фізика» та фахових знань з дисципліни «обладнання ливарних цехів» зі на спеціальності «ливарне виробництво чорних та кольорових металів» відповідно до ОПП (освітньо-професійної програми).
Акцентується увага на тому, що формування ієрархії компетентностей: ключових, предметних, міжпредметних вчителями фізики загальноосвітніх навчальних закладів згідно принципу наступності продовжується і викладачами фізики у вищих навчальних технічних закладах.
Ключові слова: фізико-технічна підготовки майбутніх інженерів, компетентністний підхід, ливарне виробництво.
В статье рассмотрены методические аспекты осуществления преподавателями физики физико-технической подготовке будущих инженеров в высших учебных технических заведениях в условиях компетентностного подхода. Обращается внимание на необходимость трансформации и адаптации учебнометодического комплекса по физике согласно предметнопрофессиональной направленности учебно-воспитательного процесса по физике. Приведены примеры интеграции академических знаний дисциплины «Физика» и профессиональных знаний по дисциплине «Оборудования литейных цехов» на специальности «литейное производство черных и цветных металлов» согласно ОПП.
Акцентируется внимание на том, что согласно принципу преемственности формирование иерархии компетентностей: ключевых, предметных, межпредметных - учителями физики общеобразовательных учебных заведений продолжается и преподавателями физики в высших учебных технических заведениях.
Ключевые слова: физико-техническая подготовки будущих инженеров, компетентностный подход, литейное производство.
The article deals with methodological aspects of the implementation by physics teachers for educational activities in technical higher educational institutions in conditions of competence-based approach at the physical-technical training of future engineers. Attention is drawn to the need of transformation and adaptation of educational-methodical complex on physics according to subject of professional spamount of the educational process in physics. Examples of integration of academic knowledge in the discipline «physics» and professional knowledge in the discipline «equipment of foundry shops» specialty «foundry of ferrous and non-ferrous metals in accordance with OPP (educational and vocational programs).
Focuses on the fact that the formation of a hierarchy of competencies: key, subject-specific, interdisciplinary physics teachers of secondary schools according to the principle of continuity continues and teachers of physics in higher technical educational institutions.
Key words: physical and technical training of future engineers, foundry.
Посилання
Вербицкий А. А. Личностный и компетентностный подходы в образовании: проблемы интеграции / А.А. Вербицкий, O. Г. Ларионова. - М. : Логос, 2009. - 336 с.
Gulyaeva L.V. Competence-oriented training physical problems for senior pupils / L.V. Gulyaeva, T.V. Gulyaeva. - 4th the International Conference on the Transformation of Education, 24-30 April 2016, London. - London : SCIEURO. - 2016. - P. 64-76.
Гуляєва Л.В. Компетентністно-орієнтовані фізичні завдання з фізики в старшій школі: теоретичний аспект / Л.В. Гуляєва, Т.В. Гуляєва // Наукові записки. - Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. - Кіровоград : РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2016. - Вип. 9. - Ч. 1. - С.87-95.
Гуляєва Л.В. Компетентністний підхід у навчанні фізики в старшій школі / Л.В. Гуляєва // Збірник наукових праць Бердянського державного педагогічного університету (Педагогічні науки). - Бердянськ : БДПУ 2011. - № 2. - С.92-99.
Гуляєва Л.В. Елективні курси в системі профільної фізичної освіти / Л.В. Гуляєва // Наукові записки. - Серія: Педагогічні науки. - Кіровоград : РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2009. -Вип. 82. - Ч. 2. - С .26-30.
Гуляєва Л.В. Реалізація принципу єдності теорії і практики у навчанні фізики в фізичних моделях радянського періоду (1958-1991) / Л.В .Гуляєва //Науковий часописНаціонального педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія № 5: Педагогічні науки і реалії та перспективи : збірник наукових праць / за ред. В.Д. Сиротюка. - К. : Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2009. - Вип. 19: - С.101-107.
Гуляєва Л.В. Психолого-педагогічний та дидактичний аспекти інтеграції знань учнів середньої школи / / Л.В. Гуляєва // Педагогічні науки та освіта : збірник наукових праць Запорізького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти. - Запоріжжя : КЗ «ЗОІППО» ЗОР, 2009. - Вип. IV. - С.16-30.
Державний стандарт базової і повної середньої освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 23.11. 2011 р. №1392. - Режим доступу: http://school156. edu.kh.ua/novi_standarti-nova_shkola/derzhavnij_standart_ bazovoi_i_povnoi_zagaljnoi_serednjoi_osviti/ http://zakon5. rada.gov.ua/laws/show/1392-2011-п
Закон України «Про вищу освіту». - Режим доступу: zakon. rada.gov.ua/go/1556-18
Хуторской А.В. Современная дидактика : учеб. пособие. 2-е изд., пераб. / А.В. Хуторской. - М. : Высш. шк., 2007. - 639 с.