ВІДОБРАЖЕННЯ ОСВІТНІХ ТЕНДЕНЦІЙ ЄВРОПЕЙСЬКИХ ТА АЗІЙСЬКИХ КРАЇН У МАТЕРІАЛАХ МІЖНАРОДНИХ ОЛІМПІАД З ФІЗИКИ ТА МАТЕМАТИКИ

Автор(и)

  • Борис Георгійович Кремінський Інститут модернізації змісту освіти Міністерства освіти і науки України, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2016-22.35-39

Анотація

Огляд та аналіз результатів престижних міжнародних змагань дає підстави для висновків щодо рівня та конкурентоспроможності освіти в країні, державних освітніх пріоритетів, потужності наукової бази, затребуваності навчання. На наш погляд найбільш цікавими та інформативними є: 1. Перелік та результати команд держав, що з року в рік здобувають найбільшу кількість вищих нагород. 2. Наявність повторюваності та інших закономірностей у переліках країн, команди яких стабільно досягають кращих результатів на IPhO та IMO. 3. Динаміка змін рівня інтелектуальних досягнень та переліку країн, команди яких виступають найкраще. 4. Шляхи, методи, способи та «секрети» досягнення видатних результатів. Кращі командні результати, здобуті на Міжнародних учнівських олімпіадах з фізики та математики, дають змогу зробити висновки про освітні пріоритети провідних країн світу. Пріоритетний розвиток природничо-наукової освіти лежить в основі формування науково-технічного і економічного потенціалу держави.

Ключові слова: освітні тенденції, пріоритети, міжнародні олімпіади, фізика, математика, задачі, результати змагань.

Обзор и анализ результатов престижных международных соревнований дает основания для выводов об уровне и конкурентоспособности образования в стране, государственных образовательных приоритетов, мощности научной базы, востребованности обучения. На наш взгляд наиболее интересными и информативными являются: 1. Перечень и результаты команд государств, из года в год завоёвывающих наибольшее количество высших наград. 2. Наличие повторяемости и других закономерностей в списках стран, команды которых стабильно достигают лучших результатов на IPhO и IMO. 3. Динамика изменений уровня интеллектуальных достижений и перечень стран, команды которых выступают лучше всех. 4. Пути, методы, способы и «секреты» достижения выдающихся результатов. Лучшие командные результаты, полученные на международных ученических олимпиадах по физике и математике, позволяют сделать выводы об образовательных приоритетах ведущих стран мира. Приоритетное развитие естественно-научного образования лежит в основе формирования научно-технического и экономического потенциала государства.

Ключевые слова: образовательные тенденции, приоритеты, международные олимпиады, физика, математика, задачи, результаты соревнований.

Review and analysis of the results of prestigious international competitions provides grounds for conclusions regarding the level and competitiveness of education in the country, state educational priorities and capacity of the scientifi c base, the demand for training. In our opinion the most interesting and informative are: 1. The list of teams and results states that each year get the largest number of top awards. 2. The presence of repetition and other laws in the lists of the countries and teams that consistently achieve the best results on IPhO and IMO. 3. Dynamics of intellectual achievements and list of countries which are the best team. 4. Ways, methods, techniques and “secrets” to achieve outstanding results. The best team results obtained at the International student competitions in physics and mathematics, allow us to draw conclusions about the educational priorities of the leading countries of the world. The priority development of science education is the basis of formation of scientifi c-technical and economic potential of the state.

Key words: educational trends, priorities, international competitions, physics, mathematics, tasks, results of competitions.

Посилання

Кремінський Б.Г. Міжнародні учнівські олімпіади з фізики як відображення світових тенденцій розвитку фізико-математичної освіти / Б.Г. Кремінський // Наук. часоп. Нац. пед. ун-ту ім. М.П. Драгоманова. Серія № 5: Педагогічні науки: реалії та перспективи : зб. наук. праць. - К. : Вид-во НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2014. - Випуск 50. - С.81-87.

Кремінський Б.Г. 46 Міжнародна учнівська фізична олімпіада: результати, висновки, задачі / Б.Г. Кремінський // Фізика та астрономія в рідній школі. - 2016. - № 2. - С.30-37.

##submission.downloads##