ВИМОГИ ГАЛУЗЕВИХ СТАНДАРТІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ДО ЯКОСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ У РЕЗУЛЬТАТАХ НАВЧАННЯ МАТЕМАТИЧНИХ МЕТОДІВ ФІЗИКИ

Автор(и)

  • Наталія Володимирівна Подопригора Кіровоградський державний педагогічний університет ім. В.Винниченка, Україна
  • Микола Ілліч Садовий Кіровоградський державний педагогічний університет ім. В.Винниченка, Україна
  • Олена Михайлівна Трифонова Кіровоградський державний педагогічний університет ім. В.Винниченка, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2016-22.45-48

Анотація

Нова парадигма вищої освіти потребує суттєвих змін і в системі вищої освіти, яка має забезпечити якісну підготовку вчителів та викладачів фізики, які навчаються в умовах ступневої вищої освіти. Дана стаття присвячена аналізу наявних вимог галузевих стандартів вищої освіти до якості професійної підготовки майбутніх учителів фізики та визначенню пріоритетних напрямків щодо її удосконалення. Застосування компетенцій як основного структурного елемента побудови нових галузевих стандартів вищої освіти є новим підходом у системі вищої освіти України, що потребує всебічного дослідження з погляду цілей і результатів навчання. У статті розглянуті шляхи розв’язання проблеми з відшукання універсальних механізмів формування та розвитку математичної компетентності з фізики майбутніх учителів та викладачів фізики як на предметному рівні навчання фізики, так і міждисциплінарному рівні дисциплін циклу професійної підготовки в педагогічних університетах.

Ключові слова:професійна підготовка вчителів, компетентність, компетенція, якість освіти, галузевий стандарт, математичні методи фізики, теоретико-методичні засади.

Новая парадигма высшего образования требует существенных изменений и в системе высшего физического образования, которая должна обеспечить качественную подготовку учителей и преподавателей физики, которые учатся на специальности «Физика» на образовательно-квалификационных уровнях бакалавр, специалист, магистр на основе поэтапности высшего образования. Данная статья посвящена анализу имеющихся требований отраслевых стандартов высшего образования к качеству профессиональной подготовки будущих учителей и определению приоритетных направлений по ее усовершенствованию. Применение компетенций как основного структурного элемента построения новых отраслевых стандартов высшего образования является новым подходом в системе высшего образования Украины, что требует всестороннего исследования с точки зрения целей и результатов обучения. В статье поднят вопрос отыскания универсальных механизмов формирования и развития математической компетентности по физике в педагогических университетах как на предметном уровне обучения физике, так и надпредметных уровне других учебных дисциплин цикла профессиональной подготовки будущих учителей и преподавателей физики.

Ключевые слова: профессиональная подготовка учителей, компетентность, компетенция, качество образования, отраслевой стандарт, методы математического моделирования, теоретико-методические основы.

The new paradigm of higher education requires changes in the higher physical education, which should provide quality training teachers of physics, studying the specialty «Physics» and educational levels bachelor, specialist and master on the basis stupnevosti higher education. This article analyzes the existing requirements of industry standards for quality higher education professional training of teachers and determine priority areas for its improvement. The use of competency as the primary structural element of the construction of new industry standards for higher education is a new approach in higher education in Ukraine, which requires a comprehensive study in terms of objectives and learning outcomes. The article raised the question of finding the universal mechanisms of formation and development of the mathematical competence in physics in university teaching both at the objective level of teaching physics of other disciplines cycle of training future teachers of physics.

Key words: teacher training, competence, competence, quality, industry-standard methods of mathematical modeling, theoretical and methodological foundations.

Посилання

Подопригора Н.В. Математичні методи фізики: [навч. пос. для студ. вищ. навч. закл.] / Н.В. Подопригора, О.М. Трифонова, М.І. Садовий. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2012. – 300 с.

Подопригора Н.В. Методична система навчання математичних методів фізики у педагогічних університетах: дис. ... доктора пед. наук: 13.00.04; 13.00.02 / Подопригора Наталія Володимирівна. – К., 2016. – 577 с.

Подопригора Н.В. Фізика твердого тіла: [навч. пос. для студ. фіз. спец. пед. ун-тів] / Н.В. Подопригора, М.І. Садовий, О.М. Трифонова. – [2-ге вид.] – Кіровоград: ПП «Центр оперативної поліграфії «Авангард», 2014. – 413 с.

Садовий М.І. Підготовка вчителів технологій з використанням синергетичного підходу / М.І. Садовий, О.М. Трифонова // Зб. наук. пр. Кам.-Под. нац. ун-ту імені Івана Огієнка – Серія: Педагогічна. – 2014. – Вип. 20: Управління якістю підготовки майбутнього вчителя фізико-технологічного профілю. – С. 53-55.

Садовий М.І. Проблеми розвитку методології і технології освіти / М.І. Садовий // Актуальні проблеми методології та методики навчання фізико-математичних дисциплін: [матер. Міжнародн. наук. конф., 18-19 січня 2013 р.] – К., 2013. – С. 70-72.

Трифонова О.М. Взаємозв’язки принципів науковості та наочності в умовах кредитно-модульної системи навчання квантової фізики студентів вищих навчальних закладів: дис. ... кандидата пед. наук: 13.00.02 / Трифонова Олена Михайлівна. – Кіровоград, 2009. – Т. 1. – 216 с.; Т. 2: Додатки. – 301 с.

##submission.downloads##