БУДОВА НАВЧАЛЬНИХ ФІЗИЧНИХ МОДЕЛЕЙ В КУРСІ ЗАГАЛЬНОЇ ФІЗИКИ ДЛЯ НЕФІЗИЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ

Автор(и)

  • Володимир Валентинович Фоменко Кіровоградська льотна академія Національного авіаційного університету, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2016-22.51-53

Анотація

Розглянуто проблематику формування ідеальних навчальних фізичних моделей в курсі загальної фізики для нефізичних спеціальностей, зокрема, проблему внутрішньої побудови цих моделей. Запропоновано внутрішню структуру та склад компонентів навчальної фізичної моделі, у який входять: емпіричні засади моделі, задача моделювання, визначення моделі (її назва та ознаки модельного абстрагування), понятійний апарат моделі, математичний опис та фізичні закони; результати модельного опису. Надається короткий опис змісту та сенсу кожного з цих елементів. Визначається роль понятійного апарату моделі. Фізичні поняття поділяються на вербальні та математизовані. Фізичні закони та відповідні ним математичні рівняння становлять провідний зміст  фізичного модельного опису даної системи. Виділено фундаментальні (загально фізичні) та часткові фізичні закони.

Ключові слова: фізична освіта, курс загальної фізики для нефізичних спеціальностей, навчальні фізичні моделі, атрибутика фізичних моделей фізичні поняття, фізичні закони.

Рассмотрена проблематика формирования идеальных учебных физических моделей в курсе общей физики для нефизических специальностей, в частности, проблема внутреннего строения этих моделей. Предложена структура и состав компонентов модели, в который входят: эмпирические основы модели, задача моделирования, определение модели (ее название и признаки модельного абстрагирования), понятийный аппарат модели, математическое описание и физические законы; результаты модельного описания. Приводится описание содержания и смысла каждого из этих элементов. Определяется роль понятийного аппарата модели. Физические законы и соответствующие им математические уравнения составляют основу физического модельного описания. Обсуждается роль физического моделирования в модельных описаниях профессионально-значимых систем для курсов физики по нефизическим специальностям.

Ключевые слова: физическое образование, курс общей физики для нефизических специальностей, учебные физические модели, атрибутика физических моделей, физические понятия, физические законы.

The problems of formation of ideal educational physical models in general physics course for non-physical specialties are considered. The structure and composition of the components of the training of the physical model are offered. The structure of educational physical models includes: its empirical foundations, the task of modeling, the definition of the model (the name and attributes of model abstraction), the list of concepts, mathematical description and physical laws; the results of the model description. The role of the conceptual apparatus of the model, physical laws and the corresponding mathematical equations in the educational model descriptions are discussed.

Keywords: physical education, general physics course for non-physical specialties, educational physical models, attributes of physical models, physical concepts, physical laws.


Посилання

Суханов А.Д. Фундаментальный курс физики: Учеб. пособие для вузов. В 4-х т., Т. 1 Корпускулярная физика /А.Д. Суханов. – М.: Издательство «Агар», 1996. – 536 с.

Фоменко В.В. Курс загальної фізики: Модуль 1. Класична механіка: Навчальний посібник / В.В. Фоменко. – Кіровоград: КЛАНАУ, 2012. - 156 с.

Фоменко В.В. Курс загальної фізики: Модуль 2. Молекулярна фізика і термодинаміка: Навчальний посібник / В.В. Фоменко. – Кіровоград: ДЛАУ, 2011. – 88 с.

Фоменко В.В. Поняття і закони в курсі загальної фізики для нефізичних спеціальностей в аспекті навчального фізичного моделювання [Текст] / В.В. Фоменко // Наукові записки. – Вип. 82. – Серія: Педагогічні науки. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка. – 2009. – Частина 1, с. 114-119.

##submission.downloads##