ДО ПРОБЛЕМИ НАВЧАННЯ ІННОВАЦІЙНОЇ ОСОБИСТОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2307-4507.2016-22.60-63Анотація
Створення відповідної моделі інноваційної особистості, здатної адаптуватися до зовнішнього світу, є складним завданням освіти. Змінюється розуміння процесу навчання і набуття знань. Сучасні технології мають великий вплив на життя, навчання та спосіб спілкування. Колективізм, як теорія навчання, пристосована до можливостей нашого часу стає базою для розробки і впровадження нових педагогічних технологій в умовах глобалізації та комп’ютерних технологій. Концепція конективізму полягає у поєднанні процесу навчання із можливостями сучасних інформаційно-комунікаційних технологій. Одним з найважливіших аспектів конективізму є використання мережі як центральної метафори процесу навчання. Ключовою компетентністю цієї теорії є уміння користуватися технологічними досягненнями, знаходження інформації у зовнішніх базах даних та уміння їх пов’язати з наявними знаннями та іншою інформацією.
Ключові слова: інноваційна особистість, конективізм, інформаційно-комунікаційні технології, ключова компетентність.
Создание соответствующей модели инновационной личности, способной адаптироваться к внешнему миру, является сложной задачей образования. Меняется понимание процесса обучения и приобретения знаний. Современные технологии имеют большое влияние на жизнь, обучение и способ общения. Коннективизм, как теория обучения, которая приспособлена к возможностям нашего времени, становится базой для разработки и внедрения новых педагогических технологий в условиях глобализации и компьютерных технологий. Концепция коннективизма заключается в сочетании процесса обучения с возможностями современных информационно-коммуникационных технологий. Одним из важнейших аспектов коннективизма является использование сети в качестве центральной метафоры процесса обучения. Ключевой компетентностью теории является умение пользоваться технологическими достижениями, нахождение информации во внешних базах данных и умение их сочетать с имеющимися знаниями и другой информацией.
Ключевые слова: инновационная личность, коннективизм, информационно-коммуникационные технологии, ключевая компетентность.
Establishing the appropriate model of innovative personality capable of adapting to the outside world is a complex educational task. Understanding of the learning process and acquiring knowledge is changing. Modern technologies have a great impact on life, education and communication method. Connectivism as a learning theory, which is accomodated to the possibilities of our time, is becoming the basis for the development and implementation of new pedagogical technologies in the context of globalization and computer technology. The concept of connectivism is a combination of learning process and the opportunities of modern information and communication technologies. One of the most important aspects of connectivism is the application of network as a central metaphor of the learning process. The key competence of the theory is the ability to use technological advances, finding information from external databases and the ability to link them with existing knowledge and other information.
Keywords: innovative personality, connectivism, information and communication technologies, key competence.
Посилання
Klus-Staсska D. Konstruowanie wiedzy w szkole / Dorota Klus-Staсska. – Olsztyn: Wydawnictwo UWM, 2000. – 163 s.
Przyborowska B. Pedagogika innowacyjności / Beata Przyborowska – Toruń: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikolaja Kopernika. –2013. –304 s.
Siemens G. Connectivism: A Learning Theory for the Digital Age: [Електронний ресурс]/George Siemens. – 2005. – Режим доступу http://www.elearnspace.org/Articles/connectivism.htm
Schulz R. Twórczość pedagogiczna. Elementy teorii i badań / Roman Schulz.– Warszawa: IBE, 1994. – 238 s.
Tapscott D. Cyfrowa dorosłość. Jak po¬kolenie sieci zmienia nasz świat? /D. Tapscott. – Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profe¬sjonalne. – 2010. – 540 s.