ВИКОРИСТАННЯ ВНУТРІШНІХ РЕЗЕРВІВ ОСВІТНЬОЇ СИСТЕМИ З МЕТОЮ ПОЛІПШЕННЯ ЯКОСТІ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИКИ

Автор(и)

  • Микола Іванович Шут Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, Україна
  • Людмила Юріївна Благодаренко Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2016-22.63-66

Анотація

Автори статті аналізують стан фізичної освіти в педагогічних університетах в умовах оновлення кредитно-трансферної системи організації навчального процесу. Відзначено, що молодь активно вступає в педагогічні університети на спеціальності гуманітарного спрямування, при цьому рівень її мотивації до вибору професії учителя фізики неухильно знижується. Ставиться питання про можливості збереження фундаментальності фізичної освіти з урахуванням того факту, що не всі майбутні учителі фізики здатні до успішного опанування навчальних дисциплін, передбачених освітнім стандартом, зокрема, фізики і математики. Констатовано, що одним з важливих резервів освітньої системи є відповідним чином підготовлені навчальні плани і програми, у яких  слід суттєво посилювати результативну складову змісту освіти та збагачувати діяльнісно-практичну спрямованість.

Ключові слова: кредитно-трансферна система організації навчального процесу, системоутворюючі елементи дисципліни «Загальна фізика», фахова компетентність майбутніх учителів фізики. 

Авторы статьи анализируют состояние физического образования в педагогических университетах в условиях обновления кредитно-трансферной системы организации учебного процесса. Отмечено, что молодёжь активно поступает в педагогические университеты на специальности гуманитарной направленности, при этом уровень её мотивации к выбору профессии учителя физики неуклонно снижается. Ставится вопрос о возможности сохранения фундаментальности физического образования с учётом того факта, что не все будущие учителя физики способны к усвоению учебных дисциплин, предусмотренных образовательным стандартом. Констатировано, что  одним из важных резервов образовательной системы являются соответствующим образом подготовленные учебные планы и программы, в которых следует существенно усиливать результативную составляющую содержания образования и обогащать деятельностно-практическую направленность.

Ключевые слова: кредитно-трансферная система организации учебного процесса, системообразующие элементы дисциплины «Общая физика», профессиональная компетентность будущих учителей физики.

The authors parsing the State of physical education at pedagogical universities in the face of credit market update system organization of the educational process. Noted that youth actively enters the pedagogical universities to specialty humanitarian nature, the level of her motivation to choice of profession of physics is steadily declining. Question about the possibility of preserving the fundamental physical education taking into account the fact that not all future teachers of physics capable of absorption of academic disciplines, provided by educational standard. Stated that one of the most important reserves of the educational system are appropriately prepared curricula and programmes, which should substantially enhance the effective component of educational content and enriching activity-oriented.

Keywords: credit transfer system of educational process and system-forming elements of discipline "General Physics", the professional competence of the future teachers of physics.

Посилання

Благодаренко Л.Ю. Нова навчальна програма з фізики для студентів напрямку підготовки «Фізика*» педагогічних університетів / Л.Ю. Благодаренко, М.І. Шут // Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Серія № 3. Фізика і математика у вищій і середній школі: Зб. наукових праць. – К.: НПУ імені М.П. Драгоманова, 2013. – № 11. – 126 с. – С. 14-18.

Шут М.І. Методологічні аспекти підготовки фахівців з фізики / М.І. Шут, Л.Ю. Благодаренко // Науковий часопис НПУ ім. М.П. Драгоманова. Серія № 3 «Фізика і математика у вищій і середній школі»: Збірник наукових праць. – К.: Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2006. – Випуск №2. - С. 20-22.

##submission.downloads##