ОСВІТНІ ВИМІРЮВАННЯ ЯК ІНСТРУМЕНТАРІЙ ПОЛІПШЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2307-4507.2016-22.66-68Анотація
У статті досліджуються проблеми якості підготовки фахівців сфери освітніх вимірювань. Якість освіти стає головним фактором людського розвитку в забезпеченні такого рівня життєвої та професійної компетентності людини, який би задовольняв її прагнення до самовдосконалення і саморозвитку і, як наслідок, потреби суспільства в освічених і висококультурних громадянах. Розвиток освітніх вимірювань, тестових технологій в педагогічній діагностиці та оновлення комп’ютерної техніки у вищих навчальних закладах створює сприятливі умови для впровадження автоматизованих систем діагностики у навчальний процес. Інформатизація освіти та розвиток освітніх вимірювань є одним із напрямів вдосконалення освітньої галузі.
Підготовка фахівця освітньої сфери потребує системної роботи, де освітні вимірювання виступають тим інструментарієм, який дає змогу оцінити рівень знань студентів та якість організації освітнього процесу. Практична підготовка майбутніх фахівців повинна здійснюватися із врахуванням зростаючої конкуренції на ринку освітніх послуг.
Автори засвідчують важливість популяризації освітніх вимірювань, що є вагомим фактором поліпшення якості підготовки фахівців в умовах модернізації якості освіти.
Ключові слова: освітні вимірювання, математично-статистичні методи в освіті, якість підготовки фахівців, модернізація освіти.
В статье исследуются проблемы качества подготовки специалистов в сфере образовательных измерений. Качество образования становится главным фактором человеческого развития в обеспечении такого уровня жизненной и профессиональной компетентности человека, который бы удовлетворял ее стремление к самосовершенствованию и саморазвитию и, как следствие, потребности общества в образованных и высококультурных гражданах. Развитие образовательных измерений, тестовых технологий в педагогической диагностике и обновление компьютерной техники в высших учебных заведениях создает благоприятные условия для внедрения автоматизированных систем диагностики в образовательный процесс. Информатизация образования и развитие образовательных измерений является одним из направлений совершенствования образования.
Подготовка специалиста образовательной сферы требует системной работы, где образовательные измерения выступают тем инструментарием, который позволяет оценить уровень знаний студентов и качество организации учебно-воспитательной работы. Практическая подготовка будущих специалистов должна осуществляться с учетом растущей конкуренции на рынке образовательных услуг.
Авторы показывают важность популяризации образовательных измерений, являющихся важным фактором улучшения качества подготовки специалистов в условиях модернизации качества образования.
Ключевые слова: образовательные измерения, математико-статистические методы в образовании, качество подготовки специалистов, модернизация образования.
The article examines the problem of the quality of training in the field of educational measurement. The quality of education is becoming a major factor in human development to provide this level of life and the professional competence of the person who would satisfy her desire for self-improvement and self-development and, as a consequence, society needs educated and highly cultured citizens. Development of educational measurement, test technologies in pedagogical diagnostics and update computer technology in higher education institutions creates favorable conditions for the introduction of automated diagnostic systems to the educational process. Informatization of education and development of educational measurement is one of the ways to improve education.
Training specialist educational services requires systematic work, where the educational act of measurement tools, which allows to evaluate the level of knowledge of students and the quality of the organization of educational work. The practical training of future professionals should take into account the increasing competition in the market of educational services.
The authors show the importance of promoting the educational dimensions are an important factor in improving the quality of training in terms of quality of education modernization.
Keywords: educational measurement, mathematical and statistical methods in education, quality of training, modernization of education.
Посилання
Гласс Дж. Статистические методы в педагогике и психологии. / Дж. Гласс, Дж. Стэнли. — М. : Прогресс, 1976. — 494 с.
Лукіна Т.О. Моніторинг якості освіти : теорія і практика. / Т.О. Лукіна. — К. : Вид. дім “Шкільний світ” : Вид. Л.Галіцина, 2006. — 28 с.
Майоров А.Н. Теорія і практика створення тестів для системи освіти. / А.Н. Майоров. — Львів., 2001. — 296 с.
Педагогічне оцінювання і тестування. Правила, стандарти, відповідальність. Наукове видання / Я.Я. Болюбаш, І.Є. Булах, М.Р. Мруга, І.В. Філончук. — К. : Майстер-клас, 2007. — 272 с.