ЕФЕКТИВНІСТЬ ВИКОРИСТАННЯ ФІЗИЧНИХ ЗАДАЧ ВИХОВНОГО СПРЯМУВАННЯ В КОЛЕДЖАХ ЕКОНОМІЧНОГО ПРОФІЛЮ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2307-4507.2016-22.69-71Анотація
У статті розглянуто важливість використання фізичних задач виховного спрямування, що містять елементи національно-патріотичного та краєзнавчого змісту. Використання їх в навчально-виховному процесі коледжу дасть можливість не тільки добре опанувати навчальний курс фізики, але і стане добрим підґрунтям у формуванні національної свідомості, любові до Батьківщини та рідного краю, свого народу, відчуття гордості за приналежність до української нації. У статті подано загальну класифікацію фізичних задач та наведені конкретні приклади використання задач національно-патріотичного та краєзнавчого змісту. Підкреслено, що успішність реалізації виховних функцій фізичних задач у великій мірі залежить від викладача та його вміння донести до студента зміст задачі, скласти спільний план розв’язку та зробити підсумковий аналіз.
Ключові слова: фізика, фізична задача, патріотизм, виховання, виховні функції, студенти, коледж.
В статье рассмотрена важность использования физических задач воспитательного характера, которые имеют национально-патриотическое и краеведческое направление. Использование их в учебно-воспитательном процессе колледжа даст возможность не только хорошо изучить курс физики, но и станет основой в формировании национальной сознательности, любви к Родине и родному краю, ощущения гордости за принадлежность к украинской нации. В статье дана общая классификация физических задач и предложены конкретные примеры использования задач национально-патриотического и краеведческого содержания. Подчеркнуто, что успех реализации воспитательных функций физических задач в большой степени зависит от преподавателя и его способности донести до студента смысл задачи, составить совместный план решения и умения сделать итоговый анализ.
Ключевые слова: физика, физическая задача, патриотизм, воспитание, воспитательные функции, студенты, колледж.
The article discusses the importance of the physical tasks of the educational direction, containing elements of national-patriotic and regional content. Their use in the educational process of the College will allow not only a good master course of physics, but will be a good basis for the formation of national consciousness of students the love of his native land, his people, a sense of pride in belonging to the Ukrainian nation. The article contains general classification of physical problems and specific examples of problems of national-patriotic and regional content. Emphasized that the success of the educational functions of physical problems to a large extent depends on the teacher and his ability to convey to students the content of the problem, make a joint plan and make a final solution analysis.
Keywords: physics, physics tasks, patriotism, educational functions, students, College.
Посилання
Балл Г. А. Теория учебных задач: психол.-пед. аспект / Г.А. Балл. –М.: Педагогика, 1990.- 183 с.
Білецький В. В. Особливості методики національно-патріотичного виховання у процесі навчання фізики студентів коледжів/ П.С.Атаманчук.- Камянець-Подільський: Камянець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2015.-Вип. 21: Дидактика фізики як концептуальна основа формування компетентісних і світоглядних якостей майбутнього фахівця фізико-технологічного профілю. – 356 с.
Концепція національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2015-2019[Електронний ресурс].-Режим доступу:http:// mon.gov.ua/ activity/education/reforma-osvіti/konczepcziya-naczionalno–patriotichnogo-vixovannya-ditej-ta-molodi.html.
Гончаренко С.У. Формирование научного мировозрения учащихся при изучении физики. -К: Рад. шк., 1990. – 208 с.
Методи розв’язування фізичних задач. Методи моделювання та аналогії/ Галатюк Ю. М., Левшенюк Я.Я., Левшенюк В.Я., Тищук В.І.- Х.: Вид. група «Основа: «Тріада+», 2007.- 144с.
Пойя Д. Как решать задачу? /Д.Пойя.- М.: Учпедгиз, 1959. -206 с.
Розв’язування задач з фізики. Практикум. За заг. ред. Є.В.Коршака. - К.: Вища школа, 1986. - 132 с.
Садовий М. І. Творчі задачі з фізики у підготовці майбутніх фахівців/ П.С. Атаманчук.- Камянець-Подільський: Камянець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2015.-Вип. 21: Дидактика фізики як концептуальна основа формування компетентісних і світоглядних якостей майбутнього фахівця фізико-технологічного профілю. – 356 с.