ЗМІШАНЕ НАВЧАННЯ ФІЗИКИ В ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ ШКОЛІ В УМОВАХ КОМП’ЮТЕРНО-ОРІЄНТОВАНОГО СЕРЕДОВИЩА НАВЧАННЯ

Автор(и)

  • Вікторія Леонідівна Бузько Комунальний заклад «Навчально-виховне об'єднання №6 «Спеціалізована загальноосвітня школа I-III ступенів, центр естетичного виховання «Натхнення» Кіровоградської міської ради Кіровоградської області», Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2016-22.72-74

Анотація

У статті розглянуто моделі змішаного навчання. Запропоновано методичні положення концепції комп'ютерно-орієнтованого середовища навчання фізики. Представлений практичний досвід з організації змішаного навчання фізики в загальноосвітній школі. Відзначено такі переваги даної технології як підвищення мотивації учнів до вивчення фізики, гнучкість і відкритість процесу навчання, підвищення відповідальності всіх учасників процесу і, як наслідок, підвищення успішності учнів. Розглянуто приклад запровадження змішаного навчання фізики в загальноосвітній школі за темою «Фізика як природнича наука. Пізнання природи». Наведено приклади дистанційних курсів у процесі вивчення фізики в загальноосвітній школі. Акцентується увага на ефективності впровадження мережевих проектів у курсі фізики загальноосвітньої школи. Виокремлено, що під час змішаного навчання підвищується мотивація учнів до вивчення фізики як науки.

Ключові слова: змішане навчання, загальноосвітня школа, навчання фізики, комп’ютерно-орієнтоване середовище навчання.

В статье рассмотрены модели смешанного обучения. Предложены методические положения концепции компьютерно-ориентированной среды обучения физике. Представлен практический опыт по организации смешанного обучения физике в общеобразовательной школе. Отмечены такие преимущества данной технологии как средство повышения мотивации учащихся к изучению физики, гибкость и открытость процесса обучения, повышение ответственности всех участников процесса и, как следствие, повышение успеваемости учащихся. Рассмотрен пример внедрения смешанного обучения физике в общеобразовательной школе по теме «Физика как естественная наука. Познание природы». Приведены примеры дистанционных курсов в процессе изучения физики в общеобразовательной школе. Акцентируется внимание на эффективности внедрения сетевых проектов в курсе физики общеобразовательной школы. Выделено, что во время смешанного обучения повышается мотивация учащихся к изучению физики как науки.

Ключевые слова: смешанное обучение, общеобразовательная школа, обучение физике, компьютерно-ориентированная среда обучения.

The article considers the model of blended learning. The proposed methodical provisions of the concept of computer-based learning environment physics. Introduced practical experience of blended learning physics at school. It is indicated benefits such as the technology to motivate pupils to study physics, flexibility and openness of the learning process, increasing the responsibility of all participants of process and, consequently, increase student achievement. Considered an example implementation of blended learning physics in secondary school on "Physics as a natural science. Knowledge of nature". The examples of distance learning courses while studying physics in school are shown in the article. The article focuses on the effectiveness of the implementation of network projects in the course of secondary school physics. In the article it has been determined that blended learning increases the motivation pupils to study physics as a science.

Keywords: blended learning, secondary school, teaching physics, computer-oriented learning environment.

Посилання

Биков В.Ю. Моделі організаційних систем відкритої освіти: монографія /В.Ю. Биков. – К. : Атіка, 2008. – 684 с.

Бузько В.Л. Дистанційний навчальний курс «Електричні явища. Електричний струм 1» [Електронний ресурс] / В. Л. Бузько. – Режим доступу: https://sites.google.com/site/dk8kl1buzko/ – Дата звернення 01.09.2016.

Бузько В. Л. Дистанційний курс «Магнітне поле, 9 клас» [Електронний ресурс] / В. Л. Бузько. – Режим доступу: https://sites.google.com/site/magnetikfield9buzko/ – Дата звернення 01.09.2016.

Бузько В. Л. Дистанційний курс «Теплові явища, 8 клас» [Електронний ресурс] / В. Л. Бузько. – Режим доступу: https://sites.google.com/site/dk8klbuzko/home/ – Дата звернення 01.09.2016.

Бузько В. Л. Дистанційний навчальний курс «Фізика, 7: Фізика як природнича наука. Методи наукового пізнання»» [Електронний ресурс] / В. Л. Бузько. – Режим доступу: https://sites.google.com/site/phisics7part1buzkov/ – Дата звернення 01.09.2016.

Бузько В. Л. Навчальний проект «Наноматеріали: сучасність і майбутнє», 8 клас [Електронний ресурс] / В. Л. Бузько. – Режим доступу: https://sites.google.com/site/npnanodk8kbuzko/ – Дата звернення 01.09.2016.

Веб-квест «Терморегуляція в живій природі» [Електронний ресурс] / В. Л. Бузько. – Режим доступу : https://sites.google.com/site/vebkvesttermoregulacia/ – Дата звернення 01.09.2016.

Бузько В. Л. Дистанційна освіта в загальноосвітній школі у процесі вивчення природничо-математичних дисциплін/ В.Л. Бузько, С. П. Величко // Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна. – 2014. – Вип. 20: Інноваційні технології управління якістю підготовки майбутнього вчителя фізико-технічного профілю. – С. 68-70. – (Index Copernicus International).

Бузько В. Л. Уроки фізики. 7 клас : [посібник для студентів фізико-математичного факультету вищих педагогічних навчальних закладів] / В. Л. Бузько, С. П. Величко, Е. П. Сірик. – Кіровоград: ПП «Ексклюзив-Систем», 2015. – 212 с.

Гриб’юк О.О. Психолого-педагогічні вимоги до комп’ютерно-орієнтованих систем навчання математики в контексті підвищення якості освіти// Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» - Додаток 1 до Вип.31, Том IV (46): Тематичний випуск «Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору». – Київ: Гнозис, 2013. – С. 110-123.

Кухаренко В.М. Системний підхід до змішаного навчання / В.М. Кухаренко // Інформаційні технології в освіті. –2015. – № 24. – С. 53-67. – Режим доступ: http://ite.kspu.edu/Issue_24/p-53-67.

Фзика. 7-11 класи : навчальні програми, методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу в 2016-2017 навчальному році з коментарем провідних фахівців – Х. : «Ранок», 2016. – 160 с.

Bonk C., Graham C. Handbook of blended learning: Global perspectives, local designs // SanFrancisco, CA: Pfeiffer Publishing, 2005.

Staker, H & Horn, M. B. Classifying K-12 Blended Learning. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.christenseninstitute.org/wp-content/uploads/2013/04/Classifying-K-12-blendedlearning.pdf.

##submission.downloads##