МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ БАЗОВИХ ЗНАНЬ ЮРИСПРУДЕНЦІЇ АСПІРАНТІВ ТЕХНОЛОГІЧНОЇ ОСВІТНЬОЇ ГАЛУЗІ

Автор(и)

  • Анатолій Володимирович Касперський Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова, Ukraine
  • Ігор Тимофійович Богданов Бердянський державний педагогічний університет, Ukraine
  • Олександр Миколайович Кучменко Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2016-22.83-86

Анотація

В статті обґрунтована необхідність формування базових знань юриспруденції та правової культури аспірантів технологічної освітньої галузі, що обумовлене тісним зв’язком діяльності фахівців цієї галузі у науковому та навчальному процесі із застосуванням знань в сфері патентознавства, авторського права та інтелектуальної власності.

Представлені методичні засади формування базових знань юриспруденції та правової культури аспірантів технологічної освітньої галузі, які знайшли конкретне втілення в навчальній і робочій програмах вибіркової навчальної дисципліни «Патентознавство, авторське право та інтелектуальна власність». А також подані основні елементи цих програм. А саме: опис навчальної дисципліни; основні результати навчання та компетентності, які вони формують; розподіл тем за навчальними модулями в рамках 4 кредитів ЄКТС (120 годин) та зміст тем; варіативні теми семінарських занять; варіативні теми для самостійної роботи.

Ключові слова: юриспруденція,  правові знання, правова культура, правова освіта, технологічна освітня галузь, інженер-педагог, патентознавство, авторське право, інтелектуальна власність.

В статье обоснована необходимость формирования базовых знаний юриспруденции и правовой культуры аспирантов технологического образования, что обусловлено тесной связью деятельности специалистов этой отрасли в научном и учебном процессе с применением знаний в сфере патентоведения, авторского права и интеллектуальной собственности.

Представлены методические основы формирования базовых знаний юриспруденции и правовой культуры аспирантов технологического образования, которые нашли конкретное воплощение в учебной и рабочей программах выборочной учебной дисциплины «Патентование, авторское право и интеллектуальная собственность». А также представлены основные элементы этих программ. А именно: описание учебной дисциплины; основные результаты обучения и компетентности, которые они формируют; распределение тем по учебным модулям в рамках 4 кредитов ЕКТС (120 часов) и содержание тем; вариативные темы семинарских занятий; вариативные темы для самостоятельной работы.

Ключевые слова: юриспруденция, правовые знания, правовая культура, правовое образование, технологическая сфера образования, инженер-педагог, патентоведение, авторское право, интеллектуальная собственность.

The necessity of acquiring the basic knowledge of jurisprudence and legal culture by postgraduates of technological educational field has been substantiated in this article. This is explained by the use of this knowledge in the sphere of patent science, copyright and intellectual property.

The methodological principles of acquiring the basic knowledge of jurisprudence and legal culture by postgraduates of technological educational field, which have been implemented in educational and work programs for optional subject “Patent science, copyright and intellectual property”, are presented. The key elements of the programs such as the description of the subject; main studying results and competences they form; the division of topics according to educational modules within 4 credits ECTS (120 hours) and the contents of the topics; optional topics for seminars; optional topics for unsupervised activities, have also been presented in the article.

Key words: jurisprudence, legal knowledge, legal culture, legal education, technological educational field, teaching engineer, patent science, copyright, intellectual property.

Посилання

Соколова С.В. Формування правової культури майбутніх інженерів-педагогів у вищих технічних навчальних закладах : дис. … кандидата пед. наук : 13.00.04 / Соколова Світлана Вікторівна. – К., 2016. – 313 с.

Іщенко Д. В. Формування правової культури: теоретичні засади // Педагогічні науки. – Ч. II. – 2010. – № 47. – С. 15–18.

Городиський М. І. Шляхи формування правової культури/ М. І. Городиський // Теорія і практика формування правової компетентності суб’єктів пед. процесу : зб. наук. пр. / Харків. обл. держ. адміністрація. – Харків, 2000. – С. 17–24.

Рем О.М. Формування правової культури майбутніх інженерів-педагогів у процесі професійної підготовки : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / О. М. Рем. – Переяслав-Хмельницький, 2013. – 24 с.

Живцов В. Ю. Организационно-педагогические условия формирования правовой культуры студента университета : автореф. дис. на соискание ученой степени канд. пед. наук : 13.00.01 – Общая педагогика, история педагогики и образования / Владимир Юрьевич Живцов. – Самара, 2008. – 24 с.

Щербань М. П. Формування правової культури студентів вищих аграрних навчальних закладів І-II рівнів акредитації : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: 13.00.04 / Микола Петрович Щербань ; Ін-т вищ. освіти АПН України. – К., 2005. – 20 с.

Подберезський М. К. Правова культура майбутнього вчителя (теоретико-методологічний аспект) : монографія / [за ред. акад. АПН України, д-ра пед. наук, професора І. Ф. Прокопенко]. – Х. : Основа, 1997. – 220 с.

Правова культура як основа розвитку майбутніх інженерів-педагогів // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету імені Т.Г. Шевченка. – Режим доступу до журн. :http://bo0k.net/index.php?p=achapter&bid=15119&chapter=1.

##submission.downloads##