ОСОБЛИВОСТІ МОДУЛЬНОЇ НАВЧАЛЬНОЇ ПРОГРАМИ З ФІЗИКИ ДЛЯ СТУДЕНТІВ ВИЩИХ БУДІВЕЛЬНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2307-4507.2016-22.109-111Анотація
У теперішній час, коли науково-технічний прогрес досягає максимуму, країну необхідно забезпечити висококваліфікованими фахівцями будівельної галузі. У статті розглядається специфіка вищої будівельної освіти, яка пояснюється особливостями фахової підготовки спеціалістів різного профілю. Для підвищення ефективності професійного навчання студентів необхідно запровадити модульну систему підготовки. Однією з необхідних умов організації навчально процесу є наявність робочої програми з навчальної дисципліни. Фізика є фундаментальною дисципліною у будівельному університеті. Отже у статті проаналізовано навчання фізики студентів будівельного вищого навчального закладу за модульною програмою, яка розробляється у відповідності до вимог кваліфікаційних характеристик професій. Обґрунтовано особливості побудови модульної навчальної програми з фізики для різних спеціалізацій, враховуючи профіль підготовки фахівця будівельного університету. Також доведено необхідність побудови програми з фізики так, щоб вона відповідала вимогам професійно-орієнтованого навчання та була практично-орієнтована, що сприятиме становленню професійної компетентності майбутніх фахівців-будівельників.
Ключові слова: будівельний університет, модульна система підготовки, модульна навчальна програма з фізики, спеціалізація, фахівець.
В настоящее время, когда научно-технический прогресс достигает максимума, страну необходимо обеспечить высококвалифицированными специалистами строительной отрасли. В статье рассматривается специфика высшего строительного образования, объясняется особенности профессиональной подготовки специалистов различного профиля. Для повышения эффективности профессионального обучения студентов необходимо ввести модульную систему подготовки. Одним из необходимых условий организации учебно процесса является наличие рабочей программы по учебной дисциплине. Физика является фундаментальной дисциплиной в строительном университете. Так что в статье проанализировано обучение физике студентов строительного вуза по модульной программе, разрабатываемой в соответствии с требованиями квалификационных характеристик профессий. Обоснованы особенности построения модульной учебной программы по физике для различных специализаций, учитывая профиль подготовки специалиста строительного университета. Также доказана необходимость построения программы по физике так, чтобы она отвечала требованиям профессионально-ориентированного обучения и была практически-ориентированный, что будет способствовать становленню профессиональной компетентности будущих специалистов-строителей.
Ключевые слова: строительный университет, модульная система подготовки, модульная учебная программа по физике, специализация, специалист.
At the present time, when scientific and technological progress reaches a maximum, it is necessary to ensure that highly qualified specialists of the construction industry. The article deals with the specifics of the construction of higher education, explains the features of professional training of specialists in various fields. To increase the efficiency of vocational training of students must enter the modular training system. One of the necessary conditions for the organization of educational process is the availability of labor on a subject matter of the program. Physics is the fundamental discipline in building the university. So the paper analyzes the physics building training university students on a modular program developed in accordance with the requirements of the qualifying characteristics of professions. The features of the construction of modular training programs in physics for various specializations, given the profile of the preparation of the construction of the University expert. Also proved the need to build on the physics of the program so that it meets the requirements of professional-oriented training and was practically-oriented, that will contribute to the formation of professional competence of future specialists-builders.
Key words: stroitelny University, modular training system, a modular curriculum in physics, specialization, specialist.
Посилання
Болюбаш Я. Програма проведення педагогічного експерименту щодо впровадження кредитно модульної системи організації навчального процесу у вищих навчальних закладах III - IV рівнів акредитації // Освіта. 2004. 11 лютого. С. 4.
Інтерактивні технології навчання: теорія, практика, досвід. Метод. посіб. / О. Пометун, Л. Пироженко. – К.: А.П.Н. 2012.
Лозинський О. Концептуальні засади кредитно - модульної системи організації навчального процесу та особливості формування навчальної програми підготовки фахівця // О. Лозинський / Вища школа. 2004. № 1. С. 66 68.
Олійник П.М. Форми та методи активного навчання при підготовці фахівців різних освітньо-кваліфікаційних рівнів і критерії їх вибору / П.М. Олійник // Науковий вісник Національного аграрного університету. 2010. Вип. 30. С. 61-67.