ТЕОРЕТИЧНІ ПІДХОДИ ДО РОЗРОБКИ ПІДРУЧНИКА З ФІЗИКИ ДЛЯ ГУМАНІТАРІЇВ

Автор(и)

  • Ірина Юріївна Слободянюк Барський гуманітарно-педагогічний коледж ім. М. Грушевського, Україна
  • Володимир Федорович Заболотний Вінницький державний педагогічний університет ім. М. Коцюбинського, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2016-22.111-113

Анотація

Необхідність вивчення фізики в класах гуманітарного профілю не викликає сумнівів. До того ж, цей процес має бути адаптований до особливостей мислення гуманітаріїв та мати за мету формування цілісної фізичної картини світу. Виникає потреба у новому, адаптованому до специфіки дітей гуманітарного профілю, методичному забезпеченні.

У статті висвітлено питання створення підручника з фізики для учнів (студентів) гуманітарного спрямування. Розглянуто вимоги до сучасного підручника, його функції та основні компоненти змісту. Описано основні елементи підручника з фізики для гуманітаріїв та стиль його написання. Запропоновано використовувати твори мистецтва для опису та розкриття суті фізичних явищ. Розглянуто питання щодо створення електронних додатків до підручника, що полегшуватиме вивчення предмету та сприятиме підвищенню інтересу до нього.

Ключові слова: учні гуманітарних класів, підручник з фізики, електронний додаток до підручника.

Необходимость изучения физики в классах гуманитарного профиля не вызывает сомнений. К тому же, этот процесс должен быть адаптирован к особенностям мышления гуманитариев и формировать целостную физическую картину мира. Возникает потребность в новом, адаптированном к специфике детей гуманитарного профиля, методическом обеспечении.

В статье рассмотрены вопросы создания учебника по физике для учеников (студентов) гуманитарного направления. Рассмотрены требования к современному учебнику, его функции и основные компоненты содержания. Описаны основные элементы учебника по физике для гуманитариев. Предложено использовать произведения искусства для описания и раскрытия сути физических явлений. Рассмотрены вопросы создания электронных приложений к учебнику, что облегчит изучение предмета и будет способствовать повышению интереса к нему.

Ключевые слова: ученики гуманитарных классов, учебник по физике, электронное приложение к учебнику.

Necessity to study physics in humanities classes no doubt. Besides, the process must be adapted to the peculiarities of thinking humanitarians and have the purpose of forming a coherent picture of the physical world. There is a need for a new methodological support, adapted to the specific of humanities.

The article highlights the issue of textbook on physics for pupils (students) of humanities. The requirements for a modern textbook, its functions and main components of the content are considered. The basic elements of a textbook on physics for the humanities are described.

It is proposed to use works of art to describe and disclose the essence of physical phenomena. The questions of establishment of electronic applications to the textbook that will facilitate the study of the subject and will increase the interest in it are considered.

Key words: pupils of humanities classes, physics textbook, an electronic application to the textbook.

Посилання

Волженцева І. В. Психологічні особливості прояву індивідуально-особистісних характеристик студентів 4 курсу гуманітарних і технічних спеціальностей / І. В. Волженцева. // Педагогіка і психологія професійної освіти. – 2012. – №6. – С. 138–144.

Волошина К. О. Дидактичні засади формування змісту сучасного підручника з фізики / К. О. Волошина. // Збірник наукових праць Кам'янець-Подільського національного університету ім. Івана Огієнка. Сер. : Педагогічна. – 2009. – №15. – С. 267–269.

Демкин В. П. Образовательная программа "Физика для гуманитариев" / В. П. Демкин, В. Ф. Нявро. – Томск, 2012. – 28 с.

Заболотний В.Ф. Психолого-педагогічні аспекти вивчення фізики в класах гуманітарного профілю / В.Ф. Заболотний, І.Ю. Слободянюк // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 3 : Фізика і математика у вищій і середній школі. - 2015. - Вип. 16. - С. 17-22.

Засєкін Д. О. Дидактичні функції підручника з фізики в умовах профільного навчання / Д. О. Засєкін. // Збірник наукових праць "Проблеми сучасного підручника". – 2012. – С. 366–372.

Монахов В. М. Введение в теорию педагогических технологий: монография / В. М. Монахов // Межвуз. центр дистанц. образования МГОПУ им. М. А. Шолохова, Волгогр. гос. пед. ун-т . – Волгоград: Перемена, 2006. -318 с.

Непорожня Л. В. Підручник з фізики як засіб розвитку самостійної компетентності учнів / Л. В. Непорожня. // Збірник наукових праць "Проблеми сучасного підручника". – 2011. – №11. – С. 277–283.

Разумовский В.Г. Преподавание физики в условиях гуманизации образования // Педагогика. – 1997, №1. – С. 73-75.

##submission.downloads##