ВИКОРИСТАННЯ ЗВ’ЯЗКІВ УНІВЕРСИТЕТУ З НАУКОВИМИ ТА НАУКОВО-ПРОМИСЛОВИМИ ЛАБОРАТОРІЯМИ ЯК ОДИН З АСПЕКТІВ ФОРМУВАННЯ ФАХОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПЕДАГОГА XXI СТОЛІТТЯ

Автор(и)

  • Антоніна Олександрівна Губанова Кам'янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2016-22.128-131

Анотація

У статті наводиться приклад використання зв’язків університету з науковими та науково-промисловими лабораторіями в якості одного з аспектів формування фахової компетентності педагога XXI століття. Описаний приклад виконання дипломної та споріднених з нею двох курсових робіт студентами фізико-математичного факультету. Теоретичний матеріал курсових робіт є складовою частиною теорії поширення електромагнітних хвиль у різних середовищах. Розглядається поляризація світла, виникнення зсуву фаз між звичайним та незвичайним променями при подвійному променезаломленні, виникнення поверхневого плазмонного резонансу і порушення умов повного внутрішнього відбивання світла. Описаний принцип дії приладів, що використовують явище поверхневого плазмонного резонансу.

Вказані складові компетенції майбутнього спеціаліста – фізика, які формуються  при виконанні самостійних робіт, спілкуванні з співробітниками наукових лабораторій та під час участі студентів у науковій конференції, з фізики суцільних середовищ.

Ключові слова. Фахова компетенція педагога-фізика, поляризація світла, повне внутрішнє відбивання, поверхневий плазмон ний резонанс. 

В статье приводится опыт использования связей университета с научными и научно-промышленными лабораториями в качестве одного из аспектов формирования профессиональной компетентности педагога XXI века. Описанный пример выполнения дипломной и родственных с ней двух курсовых работ студентами физико-математического факультета. Теоретический материал курсовых работ является составной частью теории распространения электромагнитных волн в различных средах. Рассматривается поляризация света, возникновение сдвига фаз между обыкновенным и необыкновенным лучами при двойном лучепреломлении, возникновение поверхностного плазмонного резонанса и нарушение условий полного внутреннего отражения света. Описан принцип действия приборов, использующих явление поверхностного плазмонного резонанса.

Указанны составляющие компетенции будущего специалиста – физика, которые формируются при выполнении самостоятельных работ, общении с сотрудниками научных лабораторий и во время участия студентов в научной конференции по физике сплошных сред.

Ключевые слова. Профессиональная компетенция педагога-физика, поляризация света, полное внутреннее отражение, поверхностный плазмонный резонанс.

The article provides an example of the relationships of the University with scientific and industrial laboratories as one of the aspects of formation of professional competence of the teacher of the XXI century. Describes an example of implementation of a thesis and related course work of two students of physics and mathematics. The theoretical material coursework is an integral part of the theory of propagation of electromagnetic waves in different condensed matter. Discusses the polarization of light, the occurrence of phase shift between ordinary and extraordinary rays in double promentilla, the appearance of surface plasmon resonance and violations of the conditions of total internal reflection of light. The principle of operation of devices that use the phenomenon of surface plasmon resonance.

These components of competence of a future specialist – physics, which are formed when performing independent work, communication with staff of the research laboratories and during the students ' participation in the scientific conference on condensed matter physics.

Key words. Professional competence of the teacher-physics, polarization of light, total internal reflection, surface plasmon resonance.

Посилання

Treating a bridge between university and industry in small European countries: the role of the industrial liaison / D. Jones-Evans [et al.] // R&D management. – Oxford, 1999. – Vol. 29, № 1. – Р. 47–56.

Барблан А. Маркетинг как элемент нового мирового порядка в высшем образовании /А. Барблан // Alma mater. – 2002. – № 11. – С. 27-35.

Мосолов В. В. Социально-экономические проблемы развития образования /В.В. Мосолов // Мир образования – образование в мире. – 2006. – № 2. – С. 31–38.

Субетто А. И. Основания социального менеджмента образования: науч. доклад / А. И. Субетто. – М., 2006. – 73 с.

Губанова А.А. Особенности физических экспериментов используемых при изучении курса физики студентами естественно-научных специальностей / А.А. Губанова, О.В. Куликова, В.З. Никорич // Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна / [редкол.: П. С. Атаманчук (голова, наук. ред.) та ін.]. – Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2014. – Вип. 20: Управління якістю підготовки майбутнього вчителя фізико-технологічного профілю. – С. 260-264.

Атаманчук П.С. Педагог-физик XXI века. Основы формирования профессиональной компетентности / [Атаманчук П.С., Никифоров К.Г., Губанова А.А., Мыслинская Н.Л.]. – Калуга-Каменец-Подольский: изд. КТУ им. К.Э. Циолковского, 2014. – 268с.

Компетентностный подход в педагогическом образовании: Коллективная монография / Под ред. Проф. В.А. Козырева, проф. Н.Ф. Радионовой, проф. А.П. Тряпицыной // СПб.: Изд-во РГПУ им. А.И. Герцена, 2006. – 392 с.

Пискунова Е.В. Социокультурная обусловленность изменений профессионально педагогической деятельности учителя. Монография./ Е.В. Пискунова// СПб.: Изд-во РГПУ им.А.И. Герцена, 2005. – 324 с.

Иверонова В. И. Физический практикум. Электричество и оптика / В. И. Иверонова. – Москва: Наука, 1968. – 816 с.

Поляризация света [Електронний ресурс]. – Режим доступу до ресурсу: http://femto.com.ua/articles/part_2/3001.html

Вивчення інтерференції поляризованого світла за допомогою поляризаційного мікроскопу [Електронний ресурс]. – Режим доступу до ресурсу: http://www.fmf.npu.edu.ua/files/Kafedry/KZIPF/LabWorks_PDF/Optika/Cycle_02/453.pdf

Патент на корисну модель №46973 Україна, МПК А61К47/48, А61К39/44. Нестерова Н.В., Носач Л.М., Повниця О.Ю., Загородня С.Д., Баранова Г.В., Головань А.В., Ушенін Ю.В., Христосенко Р.В., Імуносенсорна тест-система для виявлення в сироватках крові антитіл проти аденовірусів людини, Заявл. 27.07.2009; №u200907930. Опубл. 11.01.2010 Бюл. №1.

Использование спектрометра плазмонного резонанса для исследования процесса структурирования воды [Маслюк Л.Н., Самойлов А.В., Ушенин Ю.В., Христосенко Р.В.] // Актуальные проблемы транспортной медицины. – 2008. - №4 (14). – СС.90-95.

Возрастные аспекты исследования взаимосвязи между агрегацией клеток крови и хромосомными аберрациями лимфоцитов периферической крови у больных с глиомами головного мозга [Гридина Н.Я., Болтина И.В., Ушенин Ю.В., Лапина А.В., Количниченко А.П., Величко О.Н.] // Проблемы старения и долголетия. – 2008. –Т.17. – №3. – С.328-337.

Дорожинський Г.В. Сенсорні прилади на основі поверхневого плазмонного резонансу : монографія / Дорожинський Г.В., Маслов В.П., Ушенін Ю.В. – Київ: НТУУ «КПІ», 2016. – 263с.

Surface Plasmon Resonance Analytical Devices Plasmon Series. A.V.Kushnir, A.O.Gubanova, V.P.Maslov, R.V.Khristosenko, Yu.V.Ushenin 8th International conference on materials science and condensed matter physics September 12-16 Chishinau, Moldova Abstracts : - 2016, 371 p, p. 239.

##submission.downloads##