СУТНІСТЬ ТА СТРУКТУРА ГОТОВНОСТІ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МАЙБУТНІХ ІНЖЕНЕРІВ-ПЕДАГОГІВ ЕКОНОМІЧНОГО ПРОФІЛЮ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2307-4507.2016-22.138-140Анотація
У статті розглядаються та аналізуються сутність та структура готовності до професійної діяльності майбутніх інженерів-педагогів економічного профілю. Зокрема, розглядається проблема визначення компонентів структури готовності до професійної діяльності зазначених фахівців, визначаються труднощі, з якими стикаються майбутні інженери-педагоги економічного профілю. Наголошено на важливості рівня сформованості мотиваційного компонента структури готовності. Готовність до професійної діяльності тісно пов’язана з мотивацією, яка не тільки визначає актуальність такої діяльності, але і перспективу її розвитку в потрібному напрямку або перенесення на інші галузі. Проведено дослідження з метою оцінки рівня сформованості мотиваційного компонента готовності до професійної діяльності майбутніх інженерів-педагогів економічного профілю. Результати анкетування показали, що найбільша кількість студентів мають середній рівень мотивації, тому виникає необхідність у формуванні готовності до професійної діяльності в період навчання.
Ключові слова: вища освіта, інженер-педагог, готовність до професійної діяльності, компоненти готовності до професійної діяльності, сутність та структура.
В статье рассмотрены и проанализированы сущность и структура готовности к профессиональной деятельности будущих инженеров-педагогов экономического профиля. Анализ психолого-педагогической литературы показывает, что, несмотря на понимание важности готовности в практике высшей школы, эта проблема остается недостаточно разработанной. В частности, рассмотрена проблема определения компонентов структуры готовности к профессиональной деятельности указанных специалистов, определяются трудности, с которыми сталкиваются будущие инженеры-педагоги экономического профиля. Подчеркнута важность уровня сформированности мотивационного компонента структуры готовности. Так как готовность к профессиональной деятельности тесно связана с мотивацией, которая не только определяет актуальность такой деятельности, но и перспективу ее развития в нужном направлении или переноса на другие отрасли. Проведено исследование с целью оценки уровня сформированности мотивационного компонента готовности к профессиональной деятельности будущих инженеров-педагогов экономического профиля.
Ключевые слова: высшее образование, инженер-педагог, готовность к профессиональной деятельности, компоненты готовности к профессиональной деятельности, сущность и структура.
In the article there have been considered and analyzed the essence and structure of readiness to professional activity of future engineers-teachers of economic profile. The analysis of psychological and pedagogical literature shows that despite of understanding the importance of readiness in practice of higher school this problem is insufficiently worked out. There have been considered the problem of defining the components of the structure of readiness to professional activity of specialist. Some difficulties which appear at future engineers-teachers of economic profile are defined in the article.
The author emphasizes the importance the level of formed motivational component of the structure of readiness. There have been carried out the research with the aim of estimation of the level of forming of motivational component of the structure of readiness to professional activity of future engineers-teachers of economic profile. The results of the survey have shown that the most students have middle level of motivation.
Key words: higher education, engender-teacher, the readiness to professional activity, components of readiness to professional activity, essence and structure.
Посилання
Абдулина О. А. Мониторинг качества профессиональной подготовки / О. А. Абдуллина // Педагогика. – 2005. – № 3. – С. 21-23.
Артюх С. Ф., Коваленко О. Е. Педагогічні аспекти викладання інженерних дисциплін: посібник для викладачів / С. Ф. Артюх, О. Е. Коваленко та ін. – Харьков : УІПА, 2005. – 210 с.
Кашлев С. С. Интегративные методы обучения педагогике : учеб. пособ. / С.С. Кашлев. – Минск : Высшая школа, 2004. – 176 с.
Коваленко О. Е. Концепція професійно-педагогічної підготовки студентів інженерно-педагогічних спеціальностей / О. Е. Коваленко, Н. О. Брюханова, О. О. Мельниченко. // Проблеми інженерно-педагогічної освіти: Зб. наук. пр. –Х., 2005. – Вип. 10. – с.7- 20.
Носач І. В. Формування професійних умінь і навичок майбутніх економістів у процесі вивчення інтегративних фахових дисциплін : дис. ... канд. пед. наук : спец. 13.00.04 04 «Теорія і методика професійного навчання» / І. В. Носач. – К., 2008. – 232 с.
Різник В. В. Теоретичні засади формування готовності студентів економічних спеціальностей до професійної діяльності у вищій школі / В. В. Різник // Вісник Черкаського університету. – Черкаси, 2008. – Вип. № 136. – С. 136-141. − Серія : Педагогічні науки.
Сластенин В. А. Педагогика: инновационная деятельность / В.А. Сластенин, Л.С. Подымова. – М.: Магистр, 2003. – 308 с.