ПИТАННЯ ЗАХИСТУ ЛЮДИНИ ВІД ТЕРОРИСТИЧНИХ ЗАГРОЗ НА ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТТЯХ БЕЗПЕКОВОГО ЦИКЛУ В УНІВЕРСИТЕТІ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2307-4507.2016-22.147-150Анотація
У статті розглянуто питання актуальності проведення занять з безпеки життєдіяльності у вищому навчальному закладі з проблеми захисту людини від терористичних загроз. Висвітлено поняття «тероризм» та виділено його основні складові, яке необхідно проаналізувати з студентами, наведено рекомендації та правила поведінки для людей, які можуть стати заручниками терористів. В умовах скорочення дисциплін безпекового циклу, вилучення «Цивільного захисту» з навчальних планів та стану загроз, від яких сьогодні потерпає Україна, саме дисципліна «Безпека життєдіяльності» має велику увагу зосередити на розгляді питань захисту від терористичних загроз і супутніх їм факторів, збереження життя і здоров'я людини у зоні використання зброї масового ураження.
Ключові слова: безпека життєдіяльності, тероризм, надзвичайна ситуація, заручник, натовп.
В статье рассмотрены актуальные вопросы проведения занятий по безопасности жизнедеятельности в высшем учебном заведении, на которых рассматривается проблема защиты человека от террористических угроз. Освещено понятие «терроризм», выделены его основные составляющие, которое необходимо проанализировать со студентами, приведены рекомендации и правила поведения для людей, которые могут стать заложниками террористов. В условиях сокращения дисциплин цикла безопасности, изъятия курса «Гражданской защиты» из учебных планов и опасностей, от которых сегодня страдает Украина, именно дисциплина «Безопасность жизнедеятельности» должна особое внимание сосредоточить на рассмотрении вопросов защиты от террористических угроз и сопутствующих им факторов, а также сохранения жизни и здоровья человека в зоне использования оружия массового поражения.
Ключевые слова: безопасность жизнедеятельности, терроризм, чрезвычайная ситуация, заложник, толпа.
The article deals with topical issues of health and safety training at a higher education institution in which the problem of human protection against terrorist threats. Illuminated notion of "terrorism", highlighted its basic components that must be analyzed with the students, are guidelines and rules of conduct for people who can become hostage to terrorists. With the decline in cycle safety courses, withdrawal of the course «Civil Protection» of curriculum and dangers, from which today suffers Ukraine, namely discipline «Safety» should be a special focus on addressing issues of protection against terrorist threats and associated factors, as well as conservation human life and health in the area of the use of weapons of mass destruction.
Key words: life safety, terrorism, emergency, Hostage, crowd.
Посилання
Дем’янчук І. Людство має бути захищене від тероризму /І. Дем’янчук // Універсум. – 2001. – № 710. – С.3-4.
Закон України «Про боротьбу з тероризмом» 638-IV від 20 березня 2003 року. Режим доступу до док.: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/638-15
Мягченко О. П. Безпека життєдіяльності людини та суспільства. Навч. пос./ О.П. Мягченко. – К.: Центр учбової літератури, 2010. – 384 с.
Поведа Т.П. Проблеми вивчення курсу безпеки життєдіяльності на педагогічних спеціальностях університету // Наукові записки Кіровоградського державного педагогічного університету ім. В. Винниченка. Серія : Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. – Кіровоград : Редакційно-видавничий відділ Кіровоградського державного педагогічного університету ім. В. Винниченка, 2015. – Вип. 8, ч. 1. – С. 93–96.
Поведа Т.П. Безпека життєдіяльності: дидактичне забезпечення практичних занять, самостійної роботи, контролю: навчальний посібник. - Кам’янець-Подільський: «Друк-сервіс». – 2016. – 184 с.
Семиноженко В.В нову еру міжнародних відносин. Тероризм: сучасні гуманітарні виклики та відповіді / В. Семиноженко // Політика і час. – 2001. – № 11. – С.25-27.