ЦИФРОВІ ІНФОРМАЦІЙНІ КОМПЛЕКТИ В СИСТЕМІ НАВЧАЛЬНОГО ФІЗИЧНОГО ЕКСПЕРИМЕНТУ

Автор(и)

  • Ірина Володимирівна Сальник Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2016-22.215-218

Анотація

Сучасний етап розвитку системи навчального фізичного експерименту можна виділити як такий, що характеризується широким запровадженням інформаційно-комунікаційних технологій та засобів віртуальної реальності. Відтак, доцільним бачиться розробка сучасних навчально-методичних комплексів, що передбачають інтеграцію реального та віртуального навчального експерименту. Невід’ємною складовою такого комплексу є цифровий інформаційний комплект – набір електронних засобів навчального призначення, що в сукупності відображають модель навчального процесу і призначені для практичного використання вчителями та учнями. Необхідність створення вчителем тематичних авторських комплектів з готових віртуальних навчальних об’єктів викликана, з одного боку, їх різноманіттям, з іншого – його професійними уподобаннями. Нами розроблені цифрові інформаційні комплекти за напрямами «Навчальний фізичний експеримент з хвильової оптики» та «Навчальний фізичний експеримент з квантової оптики та атомної фізики».

Ключові слова: інформаційно-комунікаційні технології, навчальний фізичний експеримент, засоби навчання, цифровий інформаційний комплект, комп’ютерні моделі, віртуальні навчальні об’єкти, самостійна навчальна діяльність учнів, професійна діяльність вчителя.

Современный этап развития системы учебного физического эксперимента можно охарактеризовать широким использованием информационно-коммуникационных технологий и средств виртуальной реальности. Соответственно, целесообразным видится разработка современных учебно-методических комплексов, предполагающих интеграцию реального и виртуального учебного эксперимента. Неотъемлемой составляющей таких комплексов должны стать цифровые информационные комплекты – наборы электронных средств учебного назначения, которые в совокупности отражают модель учебного процесса и предназначены для практического применения учениками и учителями. Нами разработаны такие комплекты по направлениям «Учебный физический эксперимент по волновой оптике» и «Учебный физический эксперимент по квантовой оптике и атомной физике».

Ключевые слова: информационно-коммуникационные технологии, учебный физический эксперимент, средства обучения, цифровой информационный комплект, компьютерные модели, виртуальные учебные объекты, самостоятельная учебная деятельность учащихся, профессиональная деятельность учителя.

The modern stage of development of the system of physics learning experiment characterize by the wide introduction of information and communication technologies and means of virtual reality. Making of the modern learning methodical complexes which provides integration of real and virtual learning experiment is appropriate. Digital information kit is an essential component of this complex. It is a set of electronic learning means that together represent a model of learning process and designed for practical using by teachers and students. Our digital information kits have been developed for courses “Physics learning experiment in the wave optics”, “Physics learning experiment in the quantum optics and nuclear physics”.

Key words: information and communication technologies, physics learning experiment, learning means, digital information kit, computer models, virtual learning objects, independent learning students’ activity, professional teachers’ activity.

Посилання

Величко С. П. Інтегрований навчальний експеримент з квантової оптики та атомної фізики. Посібник для вчителів та студентів пед. вищих навч.закладів / С.П. Величко, І.В. Сальник, Е.П.Сірик – Кіровоград: ЦОП «Авангард», 2015. – 92 с.

Величко С.П. Оптична міні – лава та інтегрований навчальний експеримент. Частина 2. Навчальний фізичний експеримент з комплектом «Оптична міні-лава». Посібник для вчителів та студентів пед. вищих навч.закладів / С.П. Величко, І.В. Сальник, Е.П. Сірик – у 2-х частинах – Кіровоград: ЦОП «Авангард», 2015. – 135 с.

Лапінський В.В. Навчальне середовище нового покоління та його складові / В.В. Лапінський // Науковий часопис НПУ ім. М.П. Драгоманова. – Серія №2. Компютерно – орієнтовані системи навчання: зб. наукових праць. – К.: НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2008. – №6 (13). – С. 26-32.

Сальник І.В. Віртуальне та реальне у навчальному фізичному експерименті старшої школи: теоретичні основи [монографія] / І.В. Сальник. Кіровоград: ФО-П Александрова М.В., 2015 – 324 с.

Сальник І.В. Гносеологічні основи комплексного використання віртуального та реального фізичного експерименту в старшій школі/ І.В.Сальник// Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія: педагогічна. – Вип.21. / [ред.кол.: Атаманчук П.С. (голов. ред.) та ін.]. – Кам’янець – Подільський: Кам’янець – Подільський нац. ун-т ім..Івана Огієнка, 2015. – С. 49-52.

##submission.downloads##