ДЕМОНСТРАЦІЯ ДОСЛІДІВ З ФІЗИКИ ЗА ДОПОМОГОЮ КОМП’ЮТЕРНОГО ВИМІРЮВАЛЬНОГО КОМПЛЕКСУ «НАВЧАЛЬНА ЛАБОРАТОРІЯ ІТМ»
DOI:
https://doi.org/10.32626/2307-4507.2016-22.228-230Анотація
У статті розглянуто можливості комп’ютерного вимірювального комплексу та особливості його використання для демонстрації дослідів з фізики, сформульовано алгоритм використання навчальної лабораторії ІТМ, який може бути використано учителями при підготовці демонстрацій з фізики.
У ході дослідження нами проаналізовано можливості комп’ютерного вимірювального комплексу як інструменту для вимірювань з фізики. Також були визначено основні методичні вимоги демонстрацій із використанням навчальної лабораторії ІТМ (м. Харків), які можуть бути використані при навчанні фізики. Означено складові елементи які включає в себе комп’ютерний вимірювальний комплекс.
При вивченні фізики в школі усталеним є використання учителями комп’ютера з метою демонстрації наочностей (відео фрагментів, презентацій, віртуальних моделей тощо). Проте можливості сучасного комп’ютера дозволяють перетворити його на потужний вимірювальний інструмент, який дозволяє вимірювати практично усі фізичні величини в реальному часі та здійснювати запис виконаних дослідів і разом з цим, виконувати демонстрації на більш високому рівні у порівнянні із застосуванням класичного фізичного обладнання.
Використання комп’ютерного вимірювального комплексу як інструменту для вимірювань та демонстрацій з фізики, допоможе підтвердити вивчений матеріал демонстрацією, що підвищуватиме інтерес учнів до вивчення фізики.
Ключові слова: комп’ютерний вимірювальний комплекс, навчальна лабораторія, інструмент вимірювання, демонстраційні досліди, фізичні вимірювання, фізичне обладнання, інформаційні освітні технології, навчання фізики.
В статье рассмотрены возможности компьютерного измерительного комплекса и особенности его использования для демонстрации опытов по физике, сформулирован алгоритм использования учебной лаборатории ИТМ, который может быть использован учителями при подготовке демонстраций по физике.
В ходе исследования были проанализированы возможности компьютерного измерительного комплекса как инструмента для измерений по физике. Также были определены основные методические требования к подготовке демонстраций с использованием учебной лаборатории ИТМ (г. Харьков), которые могут быть использованы при обучении физики. Отмечены составные элементы, из которых состоит компьютерный измерительный комплекс.
При изучении физики в школе устоявшимся является использование учителями компьютера с целью демонстрации наглядности (видео фрагментов, презентаций, виртуальных моделей и т. п.). Однако возможности современного компьютера позволяют превратить его в мощный измерительный инструмент, который позволяет измерять практически все физические величины в реальном времени и осуществлять запись выполненных опытов и вместе с этим, выполнять демонстрации на более высоком уровне по сравнению с применением классического физического оборудования.
Использование компьютерного измерительного комплекса как инструмента для измерений и демонстраций по физике, поможет подтвердить изученный материал демонстрацией, которая будет повышать интерес учеников к изучению физики.
Ключевые слова: компьютерный измерительный комплекс, учебная лаборатория, инструмент измерения, демонстрационные опыты, физические измерения, физическое оборудование, информационные образовательные технологии, изучение физики.
In the article possibilities of computer measuring complex and feature of his use are considered for demonstration of experiments from physics, the algorithm of the use of educational laboratory ІТМ is formulated, which it can be used by teachers at preparation of demonstrations from physics.
During research we are analyse possibilities of computer measuring complex as the instrument for measuring from physics. Also there were certainly the basic methodical requirements of demonstrations with using of educational laboratory ІТМ (Kharkiv), which can be the physicists used for studies. Component elements are marked which a computer measuring complex includes for itself.
At the study of physics at school withstand is the use of computer teachers with the purpose of demonstration of visual aids (fragments of video, presentations, virtual models etc.). However possibilities of modern computer allow to convert him into a powerful measuring instrument which allows to measure practically all physical values in real-time and recording of the executed experiments together with it, to execute demonstrations at higher level in comparing to application of classic physical equipment.
Drawing on a computer measuring complex as instrument for measuring and demonstrations from physics, will help to confirm the studied material demonstration which will cause interest of students to the study of physics.
Key words: computer measuring complex, educational laboratory, measuring instrument, demonstration experiments, physical measuring, physical equipment, information educational technologies, study of physics.
Посилання
Беспалько В. П. Педагогика и прогрессивные технологии обучения. / В. П. Беспалько М., 1995. С. 4.
Ибрагимов И. М. Информационные технологии и средства дистанционного обучения / И. М. Ибрагимов // Академия, 2007. 336 с. (Основные типы организационных структур дистанционного образования по физике).
Литвинов Ю. В. Средства автоматизации учебного физического эксперимента при дистанционной форме образования [Текст] / Ю. В. Литвинов // Дистанционное и виртуальное обучение : Дайджест российской и зарубежной прессы. - 2013. №6. С. 68-74.
Методика і техніка навчального фізичного експерименту в основній школі: підручник для студентів вищих навчальних закладів / Атаманчук П. С., Ляшенко О. І., Мендерецький В. В., Ніколаєв О. М. Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2010. - 292 с.
Технічний паспорт. Універсальний вимірювальний прилад (Електронний блок) «Фізика» (базовий) / Ю. В. Литвинов. – Х. : 2010. – 12 с.
Фіцула М. М. Педагогіка: Навчальний посібник для студентів вищих педагогічних закладів освіти / М. М. Фіцула. – К. : Видавничий центр «Академія», 2002. – 528 с.