ПЕРСПЕКТИВИ ЗАСТОСУВАННЯ МОБІЛЬНОЇ ТЕХНОЛОГІЇ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ ФІЗИКИ У СТАРШІЙ ШКОЛІ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2307-4507.2016-22.234-236Анотація
У статті розглянуто технологію мобільного навчання. Проаналізовано проблеми, що виникають у навчальному процесі, коли застосовуються мобільні пристрої учнями та учителем під час уроків фізики. Для пояснення цих проблем та з'ясування шляхів їх подолання, застосовано адаптовану до навчального процесу модель Мура, що описує проникнення нової технології на ринок. Показано, що на ранній стадії, коли учні утворюють групи користувачів — активних, зацікавлених і пасивних, зацікавленість новою технологією навчання (застосування мобільних пристроїв для навчання) стає основною мотивацією їх нової навчальної діяльності. Тому включення активних учасників до створюваних груп під час навчального процесу, дозволятиме швидко подолати прірву до ранніх адоптерів (зацікавлених користувачів). Проведені дослідження переконують у тому, що більшість учнів психологічно готові до використання мобільних пристроїв для навчання.
Ключові слова: технології навчання, мобільна технологія навчання, теорія Мура, життєвий цикл прийняття технологій.
Проанализированы проблемы, возникающие во время учебного процесса, когда применяются мобильные устройства учениками и учителем на уроках физики. Для объяснения этих проблем и выяснения путей их преодоления, применены адаптированную к учебному процессу модель Мура, описывающий проникновения новой технологии на рынок. Показано, что на ранней стадии, когда ученики образуют группы пользователей - активных, заинтересованных и пассивных, заинтересованность новой технологии обучения (применение мобильных устройств для обучения) становится основной мотивацией их новой учебной деятельности. Проведённые исследования убеждают в том, что большинство учеников психологически готовы к использованию мобильных устройств для обучения.
Ключевые слова: технологии обучения, мобильная технология обучения, теория Мура, жизненный цикл принятия технологий.
The problems that arise during the learning process when mobile devices are used by students and teachers during lessons in physics. To explain these problems and determine ways to overcome them, applied learning process adapted to Moore model, which describes the penetration of new technology to the market. It is shown that in the early stages when students form groups of users - active and passive interest, the interest of learning new technology (the use of mobile devices for learning) is the main motivation for their new training activities. The research argue that most students psychologically ready to use mobile devices for learning.
Key words: technology training, mobile learning technology, theory of Moore, the life cycle of technology adoption.
Посилання
Компернолле Т. Мозг освобождённый: Как предотвратить перегрузки и использовать свой потенциал на полную мощь / Тео Компернолле; Пер. с англ. — М.: Альпина Паблишер (Электронное издание), 2015. - 749 с.
Geoffrey A. Moore, Crossing the Chasm, Marketing and Selling High-Tech Products to Mainstream Customer (revised edition), HarperCollins Publisher, New York, 1999.
Paul A. Kirschner & Jeroen J.G. van Merriënboer (2013) Do Learners Really Know Best? Urban Legends in Education, Educational Psychologist, 48:3, 169-183, DOI: 10.1080/00461520.2013.804395
Traxler John. Current State of Mobile Learning. International Review on Research in Open and Distance Learning (IRRODL) 8, no. 2. 2007. www.irrodl.org/index.php/irrodl/article /view/ 346/875