ІНТЕГРАЦІЯ ЧИ ДИФЕРЕНЦІАЦІЯ: ДИЛЕМА ОНОВЛЕННЯ ЗМІСТУ ШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • О. І. Ляшенко Президія Національної академії педагогічних наук України, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2020-26.23-26

Анотація

У статті викладено особливості модернізації змісту загальної середньої освіти в новій українській школі. Основна увага приділена проблемним питанням інтеграції та диференціації знань учнів в освітньому процесі. На основі психолого-педагогічного обґрунтування показана доцільність використання цих двох підходів у шкільному навчанні. Підкреслюється, що обидва підходи мають відповідати віковим пізнавальним особливостям розвитку дитини і завданням, що визначають спосіб реалізації змісту освіти. Відзначається, що сучасна парадигма освіти націлена на особистісно орієнтоване навчання школярів як дидактичну основу освітнього процесу, діяльнісний підхід до навчання як його психологічне підґрунтя і компетентнісний підхід як гносеологічний фундамент його побудови. Обґрунтовується, що розумне поєднання інтеграції і диференціації знань учнів сприяє поліпшенню якості загальної середньої освіти.
Ключові слова: модернізація змісту загальної середньої освіти, інтеграція знань, диференційований підхід у навчанні, компетентнісний підхід.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-03-10

Номер

Розділ

ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПРИРОДНИЧО-НАУКОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ПЕДАГОГА ФІЗИКО- ТЕХНОЛОГІЧНОГО ПРОФІЛЮ