ЗАПРОВАДЖЕННЯ МІЖДИСЦИПЛІНАРНОГО ПІДХОДУ У ПІДГОТОВЦІ ВЧИТЕЛЯ ФІЗИКИ

Автор(и)

  • І. В. Сальник Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, Україна
  • Е. П. Сірик Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2020-26.32-36

Анотація

У статті наводяться результати теоретичного узагальнення різних підходів до визначення сутності міжпредметних зв’язків та міждисциплінарної інтеграції. Визначено, що існує значна кількість трактувань цих понять. Різноманітність трактувань приводить до нечіткого розуміння різниці в підходах до запровадження інтегративних методів у навчанні. Показано, що основою міждисциплінарної інтеграції є комплексний підхід, проаналізовано позитивні та негативні сторони такого підходу. Проведений в статті аналіз дозволив визначити міждисциплінарний підхід як основу впровадження міждисциплінарної інтеграції, що є умовою формування метапредметних компетентностей учнів та студентів. Запровадження такого підходу забезпечує перехід від практики дроблення знань на предмети до цілісного образного сприйняття світу. Визначено, що усі методичні підходи запровадження інтегративного навчання поділяються на три основні стратегії. Визначено, що сучасний вчитель фізики та інших природничих дисциплін повинен вміти запроваджувати інтегративні стратегії з метою успішної реалізації STEM освіти.
Ключові слова: міжпредметні зв’язки, інтеграція, міждисциплінарний підхід, інтегративні стратегії, принцип наукової єдності, методи пізнання, підготовка вчителя фізики.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-03-10

Номер

Розділ

ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПРИРОДНИЧО-НАУКОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ПЕДАГОГА ФІЗИКО- ТЕХНОЛОГІЧНОГО ПРОФІЛЮ