СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

  • Р. І. Швай Національний університет «Львівська політехніка», Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2020-26.40-43

Анотація

У статті проаналізовано перспективи та тенденції розвитку освітньої галузі, проблеми та перспективи формування молодої людини в освітньому процесі у відповідності до сучасних викликів. Перед освітньою галуззю постає завдання не лише підготувати освічених громадян, а й створити генерацію суспільно активних, творчих особистостей, які спроможні впливати на суспільний прогрес та адаптуватися до постійно змінних зовнішніх умов. Освітня діяльність викладачів повинна формувати у молодої людини розуміння сенсу докладених зусиль, трактуючи школу в цілому як завдання до виконання, контекстом якої є творчий розвиток людини. Сучасні тенденції особистісно орієнтованого, розвивального, проблемного та евристичного навчання реалізується в концепції дидактичного конструктивізму, який є втіленням ідей педоцентричної дидактики. Важливим є процес набування знань, активність учня у цьому процесі. Знання активно створюються (конструюються) учнем (студентом), а не пасивно отримуються з навколишнього середовища. Викладачі відповідно до теорії конструктивізму повинні стимулювати та належно ставитися до самостійності учнів (студентів), їхньої ініціативи в навчанні, створювати сприятливий клімат навчання, стимулювати учнів (студентів) задавати питання, проектувати дії, які дозволили б відповідати на поставлені питання. Викладач – конструктивіст намагається усвідомити розуміння певних понять, явищ учнями (студентами), перш ніж подавати власне
розуміння цих понять, явищ. Прихильники конструктивізму, розуміючи його негативні сторони, пропонують нову ідею чи філософію освіти, а саме: конективізм, У цій концепції є намагання поєднати процес навчання із можливостями сучасних інформаційно-комунікаційних технологій.
Ключові слова: освітня діяльність, сучасні тенденції, конструктивізм, конективізм, творчий розвиток.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-03-10

Номер

Розділ

ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПРИРОДНИЧО-НАУКОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ПЕДАГОГА ФІЗИКО- ТЕХНОЛОГІЧНОГО ПРОФІЛЮ